Laptop voor opa

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een laptop voor mijn grootouders kopen.
Maaar... Welk? Ik hoop dat ik hier tips kan krijgen :)

Wat ga je met je laptop doen?
- Internetten.
- Via dvd's en cd's films kijken en muziek luisteren.
- Sims 4 via Origin (waarbij denk ik intel core i3 voldoende moet zijn)
-Foto's en video'ss van de familie, maar niet duizenden natuurlijk.

Wat is je budget?
het budget ligt rond de 400 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, blijft gewoon op de tafel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Een groot scherm, van minstens 15 inch
- GEEN Intel Celeron, WEL Intel Core i4 of hoger
- Een goede kwaliteit luidsprekers is wel mooi meegenomen :)
- Mijn opa heeft dikke vingers, maar dat is niet heel relevant denk ik...
Ze zullen veel gaan internetten (informatie op google, veel verschillende sites dus. maar ook dingen als youtube en netflix) dus een goede snelheid is wel handig d:)b

-> Mijn opa en oma hebben nooit kennis gemaakt met laptops/tablets/smartphones, dus het zal een klus worden om ze alles te leren! Ze willen geen tablet.
-> Ik koop alleen het product in een winkel zoals Mediamarkt, NIET op webshops

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Loop de mediamarkt in en pak gewoon een laptop die in je prijsklasse valt, deze voldoen allemaal prima aan JOUW eisen.

Voor de ouderen die geen computer ooit gewend zijn: Neem een IPad. (Als ze geen geen ervaring hebben met een tablet, hoe weten ze dan dat ze geen tablet willen )

Ga niet deze mensen in Windows OS drukken met CD/DVD, mediaplayers, audio, Internet Explorer, Windows 8.1/10, antivirus, firewall, updates etc , daar worden ze hoogst waarschijnlijk niet gelukkig van.

Maar goed, dat is mijn 50 cents

[ Voor 10% gewijzigd door Breezers op 25-07-2015 20:58 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb je de zin "Ze willen geen tablet" niet goed gelezen. Ik heb ze gisteren kennis laten maken met onze tablet maar daar hebben zij juist geen vertrouwen in.
En ik weet niet wat je bedoelt met het feit dat je 'JOUW' met hoofdletters hebt geschreven, maar als je daarmee bedoelt dat deze eisen door mij uitgekozen zijn en voor mezelf... Nee, voor hun kleinkinderen is de Sims4 natuurlijk maar de rest is waarvan ik denk dat ze gebruik van willen maken. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Elke laptop zal wel voldoen. Vraag me af waar je een i4 vandaan wilt halen maar verder... enige probleem is dat je een heel erg laag budget hebt. Maar loop eens een lokale winkel binnen zou ik zeggen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Met dat budget zou ik iets zoeken met een i3 en 4 GB RAM.
Een SSD zou je misschien zelf erin kunnen zetten, hoewel dat niet nodig is aan de eisen te zien.

Misschien is dit wat? pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-80 (80L0002XNX)
Of iets meer geld uitgeven voor één met SSD: pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1W1

Goede kwaliteit luidsprekers kan je wel vergeten overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Stravincy op 25-07-2015 21:21 ]