Croga schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:18:
[...]
Performance zegt helemaal niets. Dat je voor hetzelfde geld een PC kunt bouwen met meer FLOPS heeft geen enkel nut als die PC vervolgens een slechtere spel-ervaring geeft.
Wat een onzin. Tuurlijk maakt performance uit. En maak me niet aan het lachen, een slechte spelervaring op PC? Waarom dan wel?
PS4 spellen zijn zo geoptimaliseerd dat je met langzamere hardware toch betere framerates haalt.
Een PS4 (en een Xbox One trouwens ook) is tegenwoordig gewoon een PC onder de motorkap, maar dan met een 'gesloten schil' eromheen. Consolegames zijn niet zo geoptimaliseerd dat je met slechtere hardware toch hogere framerates haalt. Dat is wat de consolefabrikanten je proberen wijs te maken. De PS4 gebruikt gewoon notebookhardware van een paar jaar geleden en dat is een feit.
[...]
Ik zou je willen adviseren uit je grot te komen. Dit was 10 jaar geleden zo. Tegenwoordig is de console een mediacenter, chatbox, videobel systeem en nog veel meer.
Sure, maar je probeert me toch niet wijs te maken dat je met een console meer kunt dan met een PC? Een PC heb je toch nodig lijkt me. Als je dan twijfelt tussen een gaming-PC en een PC+console kun je beter een gaming-PC nemen lijkt me.
[...]
Zoals iemand al meldt: Alleen als je alles nieuw wilt kopen. Anders zijn de prijzen vergelijkbaar.
Ik denk dat je Steam sales onderschat.
[...]
Je bedoelt zoals bij de meeste PC games je óf een abonnement moet afsluiten óf generfd wordt? Daarnaast is het nou ook weer niet zo heel duur. Zeker als je gewoon een jaar abonnement afsluit.
Waar heb jij het nou weer over?

De enige PC-games waarvoor je een abo moet afsluiten zijn MMOs (WoW en zo). Voor de rest zijn de mainstreamgames hetzelfde als op console.
En "het is niet zo heel duur"? Kom op, wat is dat nou weer voor een tegenargument. Op de PC is het gratis en op consoles moet je ervoor dokken. Lijkt me toch vrij duidelijk een tegenpunt voor consoles.
[...]
1. Het eerste spel is er al, velen zullen volgen
2. Nou en?
Jou maakt het misschien niet uit, maar ik houd er niet van om een 'walled garden' te hebben waar ik niet zelf kan bepalen wat ik met het platform en m'n games doe. Op consoles zul je dat altijd houden, zowel qua hardware als qua software.
[...]
- Wel ondersteuning voor gamepads in alle spellen, goed en volledig. Ofwel: Dit is geen nadeel maar een keuze.
Zover ik weet kun je in de meeste games op de PC gewoon een controller gebruiken als jij dat wilt. Of dat in multiplayershooters een goed idee is, is een ander verhaal natuurlijk
Maar dat woord "keuze" is precies het punt. Op de PC heb je de keuze, op consoles niet.
[...]
Mag je voorbeelden van noemen... Ik ken er 1: Arkham Asylum. Voor alle andere spellen:
- Alle games in 60FPS zonder dat je daarvoor zelf grafische settings hoeft te tweaken
Sorry, ik weet zo niet waar ik een lijstje kan vinden met alle games op consoles en op welke resolutie, grafische settings en framerates ze draaien. Maar ik heb de gamingwereld wel een beetje gevolgd de laatste tijd en was in de veronderstelling dat de meeste games op consoles niet op 60 fps (en in native 1080p) draaiden. Heb ik het mis?
[
Voor 6% gewijzigd door
Compizfox op 26-07-2015 09:54
]