Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek283
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07-2022
Hey mede-Tweakers
Ik zat zo te denken en misschien wil ik een PS4 gaan kopen, maar ik ben er nog niet helemaal uit ik heb geen 400 euro dat ik zo kan ophoesten. Maar het lijkt me wel fijn om een pc en een console te hebben
(vooral omdat de meeste games tegenwoordig Console-Ports zijn)
Mijn vraag was wat zijn de voors en tegens.
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Uhm, kan je met een beetje googlen hier niet prima zelf uitkomen?

Naja, ik heb zelf een game pc en een Ps4 en persoonlijk raak ik dat ding amper aan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik hem gekocht heb, maar ondanks dat gebruik ik hem toch nooit. Als je de €400 euro er niet zo hebt liggen, raad ik je ook niet aan hem te kopen. De spellen kosten ook klauwen met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Voor en tegens waarvan tov wat?
Voors en tegens van een playstation tov een pc?
Lijkt me dat je dit zelf ook wel kunt bedenken toch?
Voor; games hoeven slechts beperkte hardware te ondersteunen dus kunnen vrij efficient geschreven worden.
Tegen; je kunt geen opstel schrijven op een playstation

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Voor: plezier
Tegen: kost geld

Dit topic :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
Voor: Je kan gamen
Tegen: Je kan minder bier drinken

Is je pc van een klein jaartje geleden al kapot? ;) Game pc onderdelen

[ Voor 47% gewijzigd door Bartske op 25-07-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Voor:

- Makkelijk als je totaal niks met de techniek erachter te maken wilt hebben en daarvoor graag meer wilt betalen
- Ecosysteem meer gericht op bankgaming (een multiplayer-shooter op de PC met een controller moet je niet proberen)

Tegen:

- Duurder dan PC (lagere performance voor dezelfde prijs)
- Je kunt er alleen op gamen, op een PC kun je veel meer
- Duurdere games
- Extra betalen voor online gamen
- Geen mods
- Geen mogelijkheid tot (legaal) gebruik van een toetsenbord en muis
- Minder games beschikbaar
- Vaak games in lage framerate zonder mogelijkheid zelf grafische settings te tweaken

Moet ik doorgaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 25-07-2015 20:27 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12
Assix schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:17:

Naja, ik heb zelf een game pc en een Ps4 en persoonlijk raak ik dat ding amper aan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik hem gekocht heb, maar ondanks dat gebruik ik hem toch nooit. Als je de €400 euro er niet zo hebt liggen, raad ik je ook niet aan hem te kopen. De spellen kosten ook klauwen met geld.
Als je hem nooit gebruikt, waarom ben je dan blij dat je hem gekocht hebt? Gewoon nieuwsgierig :-)

Ik heb ooit een PS3 gekocht en eigenlijk ook amper gebruikt, kon niet wennen aan de controller dus maar weer op marktplaats gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek283
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07-2022
oke ik weet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Compizfox schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:27:
Voor:

- Makkelijk als je totaal niks met de techniek erachter te maken wilt hebben en daarvoor graag meer wilt betalen

Tegen:

- Duurdere games
- Geen mods
- Vaak games in lage framerate zonder mogelijkheid zelf grafische settings te tweaken

Moet ik doorgaan?
PC-fanboy much ;)? Ik ben het niet eens met je 'duurder' argument, waar koop je voor 400 euro een pc waarmee je de komende jaren de nieuwste games op 1080p met 60fps kunt spelen?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor:

Tegen:

- Duurdere games
- Geen mods

Moet ik doorgaan?
In al mijn jaren dat ik op Tweakers kom heb ik nog nooit zo'n BS post gezien...
Gefeliciteerd :)

On-topic..
@Niek283.
Met 400 euro kom je niet ver om een PC te halen waar je echt games op kan spelen , dus als dat je budget is dan zou ik altijd voor de ps4 gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:35
Solomon schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:36:
[...]

PC-fanboy much ;)? Ik ben het niet eens met je 'duurder' argument, waar koop je voor 400 euro een pc waarmee je de komende jaren de nieuwste games op 1080p met 60fps kunt spelen?
Alsof een PS4 dat wel kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
migchiell schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:31:
[...]

Als je hem nooit gebruikt, waarom ben je dan blij dat je hem gekocht hebt? Gewoon nieuwsgierig :-)

Ik heb ooit een PS3 gekocht en eigenlijk ook amper gebruikt, kon niet wennen aan de controller dus maar weer op marktplaats gezet.
Nooit is misschien overdreven, ik speel 1 console exclusive binnen 2 dagen uit en dan raak ik hem een maand niet meer aan. Verder een keer een potje fifa met vrienden. Ik zou alleen wel de exclusives (zowel uitgekomen als nog komend) wel missen en ben daarom toch wel blij met de aankoop. Ik had dan ook het geld er gewoon voor liggen en heb er verder niks voor hoeven laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:08:
[...]

In al mijn jaren dat ik op Tweakers kom heb ik nog nooit zo'n BS post gezien...
Gefeliciteerd :)
Bedankt voor je inhoudelijke reactie.
[...]

Voor de prijs van een PS4 koop je een PC die de specs van de PS4 zo ongeveer net overtreft. Er zijn online verschillende voorbeelden te vinden:Maar uiteraard koop je geen PC om hem precies de PS4 te laten evenaren. Liever verhoog je het budget een beetje waardoor je games op hogere grafische settings, hogere resoluties en hogere framerates kunt spelen.

Maar goed, eigenlijk moet je verder kijken dan alleen de aanschafprijs van de hardware. Zelfs als je een game-PC koopt met een veel hoger budget dan een PS4 kost (laten we zeggen, €700), dan is PC-gaming in de lange termijn nog goedkoper door het gebrek aan kosten voor online multiplayer en de veel goedkopere games. Infographic: https://i.imgur.com/GAFz4Gt.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Compizfox op 25-07-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 15:56
Ik heb een PC en een PS4 (PS2, PS3)

Bevalt mij prima.

PC - hardcore shooters en ubergraphics
PS4 - lekker onderuitgezakt op de bank voor de HD TV Gamen met een biertje ...

Ik zie geen nadelen. Ze complementeren elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 13:49
Voor: het comfort van gamen vanuit je luie stoel, fijne controller, geen drivers of 'can i run it' gedoe.

Tegen: het voelt niet next gen. Eeuwig zonde dat ze de ps4 niet 100 a 200 euro duurder hebben gemaakt en er fatsoenlijke hardware in gestopt hebben. Verder is het psn netwerk echt schandalig slecht, bijna wekelijks ligt het eruit en de downloadsnelheden zijn tergend traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Nu wel €400 uitgeven, die je niet hebt, op basis van advies van vreemden op een internetforum he d:)b

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12
jd1987 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:09:
Nu wel €400 uitgeven, die je niet hebt, op basis van advies van vreemden op een internetforum he d:)b
TS kan toch gaan sparen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:44
[...]

Je betaald nu wel 50 euro per jaar extra aan abbo. Console games zijn daarnaast ook nog duurder. Tenzij je je best doet om elders goedkoper te kunnen vinden.

Maar betreft Games ben je zeker vaker nog goedkoper uit op PC. Steam Sales en andere sites met aanbiedingen.

Anyway, zelf uiteindelijk wel een PS4 te nemen liefst rond of voor Uncharted 4. Op moment nog te weinig games die boeien of echt uniek zijn. Wat dat betreft is het aanbod wat aan mijn persoonijke voorkeuren er nog niet. Daarnaast tsja weet ik niet of ik tegen die tijd wel online ga gamen op de Ps4 gezien ik op de Ps3 ook maar 2 tot 3 games online heb gespeelt. Daar ga ik geen abbo voor afsluiten op de PS4. Ook al krijg je elke maand games daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 13:49
Gezeur over duurder/goedkoper....marktplaats staat vol met ps4 games, psn kost je 4 euro per maand. Console gaming hoeft echt niet duur te zijn.

Koop je alles via de ps store omdat je te lui bent om het schijfje te wisselen of te dik om op te staan, dan betaal je de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 14:58

muhda

Time & Space traveler

Kijk waarop je vrienden gamen en als je alleen SP speelt vergelijk de game aanbod.

Anders gewoon (voorlopig) games op de PC spelen, pas wanneer je PC de nieuwste games niet meer aankan. Dan kan je ervoor kiezen om een console aan te schaffen inplaats van je PC te upgraden.

Optie 2, (door) sparen en dan pas een console voor erbij kopen. Er zullen dan (tegen die tijd) ook meer exclusives uitgebracht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Hadden mensen niet in kunnen zien dat zo'n topic gewoon weer uit loopt om een flame war? Echt, dat mensen al zo een topic starten vind ik al vreemd (zeker op een site als Tweakers), maar dat mensen er ook nog eens inhoudelijk op reageren...

Er zijn genoeg topics geweest met vergelijkbare opzet, waar niks anders dan geflamed wordt. Voor en tegens kan je prima voor je zelf bepalen door gericht onderzoek te doen naar de PS4. Daarnaast had je prima in de algemene PS4 topic kunnen vragen of er bepaalde nadelen zitten aan het kopen van een PS4.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
Ik vind het flamen nog mee vallen.

Ik zou kijken wat je 2dehands kunt krijgen en welke games je wilt spelen.

Een nieuwe ps4 met 3 games kost je 399.

Via v&a ps4 met 5 games 375 V&A aangeboden: Sony PlayStation 4 Zwart + 5 games

Enkel ps4 285 V&A aangeboden: Sony PlayStation 4 Zwart deze is net verkocht maar dan heb je een prijs idee.

2dehands gaan ps4 games van 5 euro tot 40 euro, terwijl je gros van leuke games rond de 20 kunt kopen.

Je kan uiteraard ook een Xbox of ps controller op je pc gebruiken. Het is vaak ook een stuk controls dat verrot is op pc.

En 1 tip NOOIT lenen voor een spel console ook niet op af betaling. Sparen op je gemak en zien wat je 2dehands kunt regelen!

En als je niet een: 'ik moet spel op releasedatum hebben'-gast zijt kun je perfect games goedkoper scoren.

[ Voor 6% gewijzigd door Icekiller2k6 op 26-07-2015 08:09 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Performance zegt helemaal niets. Dat je voor hetzelfde geld een PC kunt bouwen met meer FLOPS heeft geen enkel nut als die PC vervolgens een slechtere spel-ervaring geeft. PS4 spellen zijn zo geoptimaliseerd dat je met langzamere hardware toch betere framerates haalt.
Ik zou je willen adviseren uit je grot te komen. Dit was 10 jaar geleden zo. Tegenwoordig is de console een mediacenter, chatbox, videobel systeem en nog veel meer.
- Duurdere games
Zoals iemand al meldt: Alleen als je alles nieuw wilt kopen. Anders zijn de prijzen vergelijkbaar.
Je bedoelt zoals bij de meeste PC games je óf een abonnement moet afsluiten óf generfd wordt? Daarnaast is het nou ook weer niet zo heel duur. Zeker als je gewoon een jaar abonnement afsluit.
- Geen mods
1. Het eerste spel is er al, velen zullen volgen
2. Nou en?
- Wel ondersteuning voor gamepads in alle spellen, goed en volledig. Ofwel: Dit is geen nadeel maar een keuze.
Mag je voorbeelden van noemen... Ik ken er 1: Arkham Asylum. Voor alle andere spellen:
- Alle games in 60FPS zonder dat je daarvoor zelf grafische settings hoeft te tweaken

Zoals anderen al zeiden: Je post is niet onderbouwd en bevat veel punten die simpelweg niet waar zijn.

Ikzelf heb geen console. Zie er op dit moment de toegevoegde waarde niet van aangezien ik nagenoeg alleen maar WoW speel. Maar de XBOne staat wel op mijn verlanglijstje, juist omdat het niet alleen maar een spellenmachine meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iedereen de openingspost leest voordat hij of zij een wall ot tekst over iets anders dan de op vraagt dan scheelt dat best wat. De vraag is niet pc OF ps4 maar pc EN ps4?

Nadelen: het kost je 400 piek en je koopt er altijd wel een tweede controller + extra kabels en andere losse dingetjes bij. Dus het wordt nog iets duurder.

Voordelen:
-gemak van geen drivers updaten en geen gedoe met instellingen. Dat kun je op de pc blijven doen voor mooiere spellen.

-exclusives die je anders niet kan spelen.

Ik heb een prima game PC en speel bijna altijd op mijn One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Heb een game pc en ps4 en me ps4 gaat eigenlijk alleen maar aan als er een leuke exclusiv is. Grootste voordeel van PC is eigenlijk gratis remasters(speel nu soms wat games van 2-3 oud op 4k 60fps) en de gigantische bibliotheek aan games .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Croga schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:18:
[...]

Performance zegt helemaal niets. Dat je voor hetzelfde geld een PC kunt bouwen met meer FLOPS heeft geen enkel nut als die PC vervolgens een slechtere spel-ervaring geeft.
Wat een onzin. Tuurlijk maakt performance uit. En maak me niet aan het lachen, een slechte spelervaring op PC? Waarom dan wel?
PS4 spellen zijn zo geoptimaliseerd dat je met langzamere hardware toch betere framerates haalt.
Een PS4 (en een Xbox One trouwens ook) is tegenwoordig gewoon een PC onder de motorkap, maar dan met een 'gesloten schil' eromheen. Consolegames zijn niet zo geoptimaliseerd dat je met slechtere hardware toch hogere framerates haalt. Dat is wat de consolefabrikanten je proberen wijs te maken. De PS4 gebruikt gewoon notebookhardware van een paar jaar geleden en dat is een feit.
[...]

Ik zou je willen adviseren uit je grot te komen. Dit was 10 jaar geleden zo. Tegenwoordig is de console een mediacenter, chatbox, videobel systeem en nog veel meer.
Sure, maar je probeert me toch niet wijs te maken dat je met een console meer kunt dan met een PC? Een PC heb je toch nodig lijkt me. Als je dan twijfelt tussen een gaming-PC en een PC+console kun je beter een gaming-PC nemen lijkt me.
[...]

Zoals iemand al meldt: Alleen als je alles nieuw wilt kopen. Anders zijn de prijzen vergelijkbaar.
Ik denk dat je Steam sales onderschat.
[...]

Je bedoelt zoals bij de meeste PC games je óf een abonnement moet afsluiten óf generfd wordt? Daarnaast is het nou ook weer niet zo heel duur. Zeker als je gewoon een jaar abonnement afsluit.
Waar heb jij het nou weer over? :? De enige PC-games waarvoor je een abo moet afsluiten zijn MMOs (WoW en zo). Voor de rest zijn de mainstreamgames hetzelfde als op console.

En "het is niet zo heel duur"? Kom op, wat is dat nou weer voor een tegenargument. Op de PC is het gratis en op consoles moet je ervoor dokken. Lijkt me toch vrij duidelijk een tegenpunt voor consoles.
[...]

1. Het eerste spel is er al, velen zullen volgen
2. Nou en?
Jou maakt het misschien niet uit, maar ik houd er niet van om een 'walled garden' te hebben waar ik niet zelf kan bepalen wat ik met het platform en m'n games doe. Op consoles zul je dat altijd houden, zowel qua hardware als qua software.
[...]

- Wel ondersteuning voor gamepads in alle spellen, goed en volledig. Ofwel: Dit is geen nadeel maar een keuze.
Zover ik weet kun je in de meeste games op de PC gewoon een controller gebruiken als jij dat wilt. Of dat in multiplayershooters een goed idee is, is een ander verhaal natuurlijk ;)

Maar dat woord "keuze" is precies het punt. Op de PC heb je de keuze, op consoles niet.
[...]

Mag je voorbeelden van noemen... Ik ken er 1: Arkham Asylum. Voor alle andere spellen:
- Alle games in 60FPS zonder dat je daarvoor zelf grafische settings hoeft te tweaken
Sorry, ik weet zo niet waar ik een lijstje kan vinden met alle games op consoles en op welke resolutie, grafische settings en framerates ze draaien. Maar ik heb de gamingwereld wel een beetje gevolgd de laatste tijd en was in de veronderstelling dat de meeste games op consoles niet op 60 fps (en in native 1080p) draaiden. Heb ik het mis?

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 26-07-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Croga schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:18:

Welke console is dat? :o harde realiteit is dat je blij mag zijn als de game locked 30 is. Vaak nog wel flinke fluctaties eronder. Witcher 3 , Assasins Creed Unity bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Compizfox schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:46:
Wat een onzin. Tuurlijk maakt performance uit.
Performance als in FLOPS maakt helemaal geen ruk uit tenzij je alleen op cijfertjes geilt. De speelervaring is het enige wat interessant is.
Een PS4 (en een Xbox One trouwens ook) is tegenwoordig gewoon een PC onder de motorkap, maar dan met een 'gesloten schil' eromheen.
Het is juist die schil die het verschil maakt. In plaats van een volledig OS wat CPU/GPU cycles vreet heb je een light-weight OS wat als enige doel heeft het spel te ondersteunen.
De PS4 gebruikt gewoon notebookhardware van een paar jaar geleden en dat is een feit.
De PS4 gebruikt een verbeterde versie van desktop hardware van een paar jaar geleden. De APU in de PS4 en XBOne zijn uitgebreide versies van de APUs die AMD op dat moment voor de PC Desktop aan het maken was. Nog sterker; zelfs de huidige vlaggeschip APU is een slap aftreksel van wat de PS4 en XBOne bevatten.
Korte vergelijking:
A10: 4 core CPU, PS4: 8 core
A10: 8 GPU compute units, PS4: 18 GPU compute units.

Ja, de CPU kloksnelheid is lager. Daar staat "mantle-achtige" functies tegenover die een groot deel van de berekeningen door de 18! compute units laten doen.

Dus als de FLOPS wel je belangrijkste maatstaf zijn; zelfs dan wint een PS4 het ruim van een PC van €400.
Sure, maar je probeert me toch niet wijs te maken dat je met een console meer kunt dan met een PC? Een PC heb je toch nodig lijkt me. Als je dan twijfelt tussen een gaming-PC en een PC+console kun je beter een gaming-PC nemen lijkt me.
Ik ga niemand wijs maken dat je met een console meer kunt dan met een PC. Ik ga iedereen wel vertellen dat je met een console van alles kunt, buiten spellen spelen, wat je op de console een heel stuk minder moeite gaat kosten dan op een PC. Installatie en configuratie kosten nou eenmaal veel minder moeite op de console.

Daarnaast: "Een PC heb je toch nodig" is natuurlijk een heel relatieve uitspraak..... De gemiddelde student heeft veel meer aan een laptop dan aan een vaste PC. Is het dan nogsteeds beter? Een laptop waar je fatsoenlijk spellen op kunt spelen is al snel enkele honderden euros duurder dan wat je nodig hebt. En dan ben je nogsteeds maar spellen aan het spelen op een minuscuul laptop scherm.

Alles is een vraag van use-case, customer journey. Het is geen zwart/wit vergelijking waarbij in alle gevallen de PC of de console wint. Beiden dienen een ander doel en zijn dus comlementair aan elkaar, niet competitief.

Voor het spelen van spellen in de huiskamer, op de televisie, wellicht met meerdere mensen tegelijk, is de console nogsteeds ongeëvenaard (en geloof me; ik heb het geprobeerd. Een controller zoals die nodig is voor deze use-case, werkt nogsteeds nagenoeg niet op PC spellen). Wil je lekker solo achter je bureau spellen spelen, of wil je hele specifieke spellen spelen (zoals ik WoW) dan is een console niet zinvol. Maar als ik terugdenk aan de tijden van Project Gotham Racing of HALO dan zou ik die absoluut niet op een PC hebben willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Laten we ook even niet vergeten dat je bij een Plus abo jaarlijks ook wordt overladen met games op 3 platformen. Ik game weinig online, maar heb wel een abo, voor alle gratis shit en goede kortingen die ik ervoor krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Croga schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:10:
[...]

Performance als in FLOPS maakt helemaal geen ruk uit tenzij je alleen op cijfertjes geilt. De speelervaring is het enige wat interessant is.
Wat probeer je nu precies te zeggen? De hardware in de PS4 is hopeloos verouderd. De speelervaring op de PS4 lijdt daaronder.
[...]

Het is juist die schil die het verschil maakt. In plaats van een volledig OS wat CPU/GPU cycles vreet heb je een light-weight OS wat als enige doel heeft het spel te ondersteunen.
Ik geloof niet dat dat een meetbaar verschil maakt. En anders draai je toch een lichte Linux-distro?
[...]

De PS4 gebruikt een verbeterde versie van desktop hardware van een paar jaar geleden. De APU in de PS4 en XBOne zijn uitgebreide versies van de APUs die AMD op dat moment voor de PC Desktop aan het maken was. Nog sterker; zelfs de huidige vlaggeschip APU is een slap aftreksel van wat de PS4 en XBOne bevatten.
Korte vergelijking:
A10: 4 core CPU, PS4: 8 core
A10: 8 GPU compute units, PS4: 18 GPU compute units.

Ja, de CPU kloksnelheid is lager. Daar staat "mantle-achtige" functies tegenover die een groot deel van de berekeningen door de 18! compute units laten doen.

Dus als de FLOPS wel je belangrijkste maatstaf zijn; zelfs dan wint een PS4 het ruim van een PC van €400.
Je moet dan ook niet de PS4 met APU's gaan vergelijken. Dat is wat ik bedoelde met 'notebookhardware' ;) Je stopt namelijk geen APU in een game-PC. En een PS4 wint het dus niet van een PC; ik heb een paar posts terug twee voorbeelden van PC-builds gegeven van rond de €400 die hogere performance hebben dan een PS4.

Ook heb ik daar uitgelegd dat het best wel onzinnig is om niet verder te kijken dan de aanschafprijs van de hardware. Zelfs met een veel duurdere PC is PC-gaming in de lange termijn nog veel goedkoper door het gebrek aan kosten voor online gaming en de veel goedkopere games.
[...]

Ik ga niemand wijs maken dat je met een console meer kunt dan met een PC. Ik ga iedereen wel vertellen dat je met een console van alles kunt, buiten spellen spelen, wat je op de console een heel stuk minder moeite gaat kosten dan op een PC. Installatie en configuratie kosten nou eenmaal veel minder moeite op de console.
Fair enough :) Dat is mijns inziens ook het enige argument vóór een console: het kost allemaal weinig moeite. Op een PC kost het bouwen, installeren e.d. toch wel wat tijd en als je dat absoluut niet wilt moet je misschien maar een console nemen.
Daarnaast: "Een PC heb je toch nodig" is natuurlijk een heel relatieve uitspraak..... De gemiddelde student heeft veel meer aan een laptop dan aan een vaste PC. Is het dan nogsteeds beter? Een laptop waar je fatsoenlijk spellen op kunt spelen is al snel enkele honderden euros duurder dan wat je nodig hebt. En dan ben je nogsteeds maar spellen aan het spelen op een minuscuul laptop scherm.
Tja, ik ben iemand die zich echt niet kan voorstellen hoe je enkel met een laptop (en geen vaste PC) overweg kunt. Je noemt het zelf al: minuscuul scherm e.d, dat zijn dingen die ook bij andere taken dan gaming vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Compizfox schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:22:
[...]

Je moet dan ook niet de PS4 met APU's gaan vergelijken. Dat is wat ik bedoelde met 'notebookhardware' ;) Je stopt namelijk geen APU in een game-PC. En een PS4 wint het dus niet van een PC; ik heb een paar posts terug twee voorbeelden van PC-builds gegeven van rond de €400 die hogere performance hebben dan een PS4.
Die filmpjes gebruiken allemaal 2de hands HW met random prijzen heb ze eerder gezien. Pc gamen word het pas echt waard als je iets van 700+ voor een nieuwe build gaat uittrekken imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

AlphaBlack_NL schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:32:
[...]

Die filmpjes gebruiken allemaal 2de hands HW met random prijzen heb ze eerder gezien.
Het lijkt erop dat je gelijk hebt. Maar heb je ook deze build bekeken? https://www.reddit.com/r/...wiki_the_next-gen_crusher

Een grafische kaart ongeveer equivalent aan die van een console is ongeveer een R7 260X. Die 260X kost ongeveer €110: pricewatch: XFX Radeon R7 260X 1GB Core Edition

De R9 270 is ongeveer 2x zo sterk als die R7 260X. Ik had even niks te doen dus heb bovenstaande build maar even nagebouwd in onze eigen Pricewatch:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 104,95€ 104,95
1Gigabyte GA-78LMT-USB3€ 52,-€ 52,-
1Club 3D Radeon R9 270 royalQueen€ 144,95€ 144,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Kingston ValueRAM KVR16N11/8€ 42,-€ 42,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,50€ 62,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,35

Helaas wel iets duurder geworden dan de €400, maar dat zal te maken hebben met de verschillen tussen de dollar en de euro. Onthoud wel dat dit dus een hogere performance heeft dan een PS4, de grafische kaart is ongeveer 2x zo sterk.
Pc gamen word het pas echt waard als je iets van 700+ voor een nieuwe build gaat uittrekken imo
Helemaal mee eens, maar de reden dat ik dit soort builds aandraag is om aan te tonen dat je voor ongeveer dezelfde prijs als een PS4 een betere PC kunt neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Nou ook maar even de tijd genomen nu met een i3 en een 285 ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4170 Boxed€ 117,40€ 117,40
1MSI H81M-P33€ 38,50€ 38,50
1XFX R9 285 Double Dissipation Edition 2GB€ 169,90€ 169,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Fractal Design Core 1100€ 27,95€ 27,95
1Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/8€ 45,95€ 45,95
1Antec VP450P€ 36,51€ 36,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 487,16

En als je iets meer budget beschikbaar stelt word een GTX970 mogelijk

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-N970IXOC-4GD€ 329,-€ 329,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 646,26

Dat speelt alles wat je er tegen aan kan gooien op high-max 1080p 60fps en wat oudere games op 4k

[ Voor 33% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 26-07-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Compizfox schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:11:
[...]

Het lijkt erop dat je gelijk hebt. Maar heb je ook deze build bekeken? https://www.reddit.com/r/...wiki_the_next-gen_crusher

Een grafische kaart ongeveer equivalent aan die van een console is ongeveer een R7 260X. Die 260X kost ongeveer €110: pricewatch: XFX Radeon R7 260X 1GB Core Edition

De R9 270 is ongeveer 2x zo sterk als die R7 260X. Ik had even niks te doen dus heb bovenstaande build maar even nagebouwd in onze eigen Pricewatch:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 104,95€ 104,95
1Gigabyte GA-78LMT-USB3€ 52,-€ 52,-
1Club 3D Radeon R9 270 royalQueen€ 144,95€ 144,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Kingston ValueRAM KVR16N11/8€ 42,-€ 42,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,50€ 62,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,35

Helaas wel iets duurder geworden dan de €400, maar dat zal te maken hebben met de verschillen tussen de dollar en de euro. Onthoud wel dat dit dus een hogere performance heeft dan een PS4, de grafische kaart is ongeveer 2x zo sterk.

[...]

Helemaal mee eens, maar de reden dat ik dit soort builds aandraag is om aan te tonen dat je voor ongeveer dezelfde prijs als een PS4 een betere PC kunt neerzetten.
En je Windows OS? Monitor? Keyboard/gamingmuis of controller?

Maar goed, ik ging liever voor comfort/gebruikers gemak. Geen gezeik dat je pc t niet meer/slechter doet als je een driver update etc.
Geen virussen, scanners, blockers etc.
Gewoon in de woonkamer aanzetten, klaar.

En wat ik vooral het fijnst vind, is dat ik gewoon kan gamen zonder irritante mods/wallhacks/aimbots/cheaters in t algemeen tegenkom :)

Omdat een pc al zn resources moet verdelen over alle tasks, en de PS dedicated is voor vooral gamen, zul je met een 'gelijke' build altijd slechter af zijn..

Maar inderdaad, met een pc ben je vrijer ja. Ik persoonlijk doe alle andere dingen op mn laptop die daar prima voor geschikt is.

Als je toch een dikke pc moet hebben voor je werk oid, dan hoef je er geen PS bij te nemen als je t niet kunt betalen.

Als al je vrienden op de PS spelen, is het misschien wel leuker om er ook 1 te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Bij je PS4 zit ook geen tv::P Maar toetsenbord/muis of controller moeten er wel bij idd. Scherm niet perse want je kant je pc ook aan je tv hangen en hem als steambox gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Palit GeForce GTX 750 Ti StormX OC€ 123,50€ 123,50
1Microsoft Xbox One Wireless Controller Zwart + Cable for Windows€ 42,95€ 42,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 483,71

Test van DF:

YouTube: The Witcher 3: PS4 vs Core i3 4130/GTX 750 Ti Frame-Rate Test

Windows keys 20$ : http://www.reddit.com/r/m...gible_starting_july_29th/

[ Voor 93% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 26-07-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

poor Leno schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:41:
[...]
En je Windows OS? Monitor? Keyboard/gamingmuis of controller?
Windows heb ik voor het gemak er niet bij genomen. Je kunt natuurlijk ook Linux nemen, dat is je eigen keus.

En het is natuurlijk niet eerlijk om een monitor bij de prijs in te nemen. Dan zou je bij een console er ook een TV bij moeten nemen, en dat doe je ook niet.
Omdat een pc al zn resources moet verdelen over alle tasks, en de PS dedicated is voor vooral gamen, zul je met een 'gelijke' build altijd slechter af zijn..
Dat is een misverstand, het is gewoon niet waar. Een PS4 draait ook een OS, alleen ben je je daar niet van bewust. Als je aan het gamen bent gaat gewoon >90% van de resources naar die game toe, of je nou op een console of op een PC speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlphaBlack_NL schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:43:
Bij je PS4 zit ook geen tv::P Maar toetsenbord/muis of controller moeten er wel bij idd. Scherm niet perse want je kant je pc ook aan je tv hangen en hem als steambox gebruiken.
Tuurlijk kan dat :) Maar dan ben je wel je 'pracht en praal' van de pc kwijt, want de pixeldichtheid op je monitor is groter dan op je tv.. Windows/pc games zijn niet bedoeld om op een tv te draaien.

Hierdoor ziet het er minder goed uit dan op je monitor. Als dit geen probleem is, moet je het vooral doen.

Maar als ik dan lees waarom je beter een pc kunt hebben: "je kunt er veel meer mee", zoals opstellen schrijven, foto's en video bewerken, programmeren, etc.
Zie je dat dan je zelf doen op A) een slechte tv (monitor) en B ) in de woonkamer op evt. enkele meters afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wat een kansloos geblaat zeg. Een PC heeft nog altijd regelmatig slechte ports/optimalisatie, games die later komen en boven alles weinig tot geen AAA exclusieve titels zoals God of War, Uncharted, The Last of Us en ga zo maar door. Alleen dat al houdt mij heel ver uit de buurt van het platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Onzin je kan op een PC prima op een 1080p tv spelen met 60fps en meer effecten waardoor je alsnog een betere grafische ervaring hebt.

Maarr verder ben ik het met je eens. PC gamen is het pas echt waard als je wat meer budget er voor uit trekt. Als je gewoon voor een goedkope alles in 1 keer geregeld box voor bij je tv zoekt is een console een veel beter keuze
bram1984 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:59:
Wat een kansloos geblaat zeg. Een PC heeft nog altijd regelmatig slechte ports/optimalisatie, games die later komen en boven alles weinig tot geen AAA exclusieve titels zoals God of War, Uncharted, The Last of Us en ga zo maar door. Alleen dat al houdt mij heel ver uit de buurt van het platform.
Op Arkham knight welke verwaarloosd is na zijn de ports op PS4 net zo slecht Unity etc. Maarja eindeloze discussie inderdaad, ik ben tevreden met beide.

[ Voor 43% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 26-07-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

poor Leno schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Tuurlijk kan dat :) Maar dan ben je wel je 'pracht en praal' van de pc kwijt, want de pixeldichtheid op je monitor is groter dan op je tv.. Windows/pc games zijn niet bedoeld om op een tv te draaien.

Hierdoor ziet het er minder goed uit dan op je monitor. Als dit geen probleem is, moet je het vooral doen.

Maar als ik dan lees waarom je beter een pc kunt hebben: "je kunt er veel meer mee", zoals opstellen schrijven, foto's en video bewerken, programmeren, etc.
Zie je dat dan je zelf doen op A) een slechte tv (monitor) en B ) in de woonkamer op evt. enkele meters afstand?
Het punt is vooral dat als je bij de prijs van een PS4 geen TV meerekent, dat je dan ook niet een monitor moet meerekenen bij de prijs van een PC.

Overigens kun je best je PC aan een TV hangen als je van bankgaming houdt. Ik snap dan ook niet echt wat je bedoelt met "Windows/PC games zijn niet bedoeld om op een TV te draaien". De weet dat een TV en een monitor eigenlijk praktisch hetzelfde is, los van de grootte en een TV-tuner?

SteamOS en Steamboxes zetten juist speciaal in op bankgaming met een PC. Het kan dus best (al prefereer is mouse+keyboard op een bureau)
bram1984 schreef op z[s][/s]ondag 26 juli 2015 @ 11:59:
En waardoor komt dat denk je? Jep, door consoles. Er is een reden dat PC-gamers vaak zo 'fel' of fanatiek zijn en consoles afzeiken: dat heeft te maken met dat consoles de innovatie van gaming enorm tegenhouden.

Overigens zijn er veel meer PC-exclusives dan PS4-exclusives. Wikipedia: List of PC exclusive games

Even los daarvan, is het hebben van exclusives niet iets om trots op te zijn, zeker op consoles niet. Exclusives op consoles bestaan alleen om klanten naar dat bepaalde platform te trekken, niets meer en niets minder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jLjH0ay.png

[ Voor 29% gewijzigd door Compizfox op 26-07-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Compizfox schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Windows heb ik voor het gemak er niet bij genomen. Je kunt natuurlijk ook Linux nemen, dat is je eigen keus.

Dat is een misverstand, het is gewoon niet waar. Een PS4 draait ook een OS, alleen ben je je daar niet van bewust. Als je aan het gamen bent gaat gewoon >90% van de resources naar die game toe, of je nou op een console of op een PC speelt.
Iemand die deze vraag in eerste instantie hier stelt ipv zelf uit te vogelen, heeft er hoogstwaarschijnlijk geen verstand van, laat staan dat hij met Linux moet gaan kloten :X

Dus dat wordt Windows wss. Dus tel dat er maar bij op. Of je moet de illegale kant op en hopen dat je niet een shady gekraakte versie hebt.

Ik ben me er zeker van bewust dat PS een OS heeft. 8)7

En het is geen misverstand, je pc zal nooit 90% van zn recources gebruiken om te gamen. Misschien als je geluk hebt, 90% van Windows resources ja. Niet 90% van je hardware.
Slechts een gedeelte wordt daarvoor gereserveerd.
Compizfox schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:00:
[...]

Het punt is vooral dat als je bij de prijs van een PS4 geen TV meerekent, dat je dan ook niet een monitor moet meerekenen bij de prijs van een PC.

Overigens kun je best je PC aan een TV hangen als je van bankgaming houdt. Ik snap dan ook niet echt wat je bedoelt met "Windows/PC games zijn niet bedoeld om op een TV te draaien". De weet dat een TV en een monitor eigenlijk praktisch hetzelfde is, los van de grootte en een TV-tuner?

SteamOS en Steamboxes zetten juist speciaal in op bankgaming met een PC. Het kan dus best (al prefereer is mouse+keyboard op een bureau)

[...]

En waardoor komt dat denk je? Jep, door consoles. Er is een reden dat PC-gamers vaak zo 'fel' of fanatiek zijn en consoles afzeiken: dat heeft te maken met dat consoles de innovatie van gaming enorm tegenhouden.
Een tv heb je 99% zeker al staan, een monitor niet.

Als je wil bankhangen en gamen, gaan je meeste voordelen met een pc gewoon weg. Zoals ik hierboven vermeldde, zie je jezelf al in de woonkamer werken?
Als je een steamOSbox bouwt kan dat ook niet allemaal.

TV's en monitoren zijn zeker niet hetzelfde. PPI, contrast/brightness, refreshrate, latency etc zijn op monitoren over het algemeen veel beter.

Die innovatie die tegengehouden wordt, hebben pcgamers over zichzelf afgeroepen, door alles maar te kraken en gratis te willen hebben en te verspreiden, zonder er ook maar een cent voor te willen betalen. Vind je het gek dat developers liever alles op een gesloten platform uitbrengen?

En wat ik ook een heel belangrijk punt vind, is dat het voor iedereen gelijk is. Je wordt er niet uitgeschoten door iemand die een betere hardware setup heeft en daardoor jou net altijd 10 ms eerder ziet dan jij hem etc.
(edit: Wij zetten toen altijd alles op zo laag mogelijke settings om maar zoveel mogelijk fps en snelheid te winnen tov. je tegenstander.. Waar is dan nog het voordeel van een pc? ;) )

[ Voor 49% gewijzigd door poor Leno op 26-07-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

poor Leno schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:01:
[...]
Ik ben me er zeker van bewust dat PS een OS heeft. 8)7

En het is geen misverstand, je pc zal nooit 90% van zn recources gebruiken om te gamen. Misschien als je geluk hebt, 90% van Windows resources ja. Niet 90% van je hardware.
Slechts een gedeelte wordt daarvoor gereserveerd.
Welke resources heb je het nu eigenlijk over? Ik heb het over GPU-power en CPU-power. En zeker weten dat daar het merendeel van wel naar de game gaat.
[...]

Een tv heb je 99% zeker al staan, een monitor niet.
Wie zegt dat? Ik vind het vanzelfsprekend dat iemand een PC heeft (dus ook een monitor). Jij vindt het vanzelfsprekend dat iemand een TV heeft. Als je bij de prijs van een PC een monitor meerekent, dan moet je dat ook doen bij een PS4. Dat is eerlijk toch, of ben ik nou gek?
Als je wil bankhangen en gamen, gaan je meeste voordelen met een pc gewoon weg. Zoals ik hierboven vermeldde, zie je jezelf al in de woonkamer werken?
Als je een steamOSbox bouwt kan dat ook niet allemaal.
OK, het enige voordeel dat weggaat is dat je de PC dan niet meer (handig) voor andere taken kunt gebruiken. Maar alle andere voordelen heb nog steeds hoor.
TV's en monitoren zijn zeker niet hetzelfde. PPI, contrast/brightness, refreshrate, latency etc zijn op monitoren over het algemeen veel beter.
Klopt, maar dat weerhoudt je nog steeds niet om een TV op je PC aan te sluiten. Dat kan gewoon hoor.
Die innovatie die tegengehouden wordt, hebben pcgamers over zichzelf afgeroepen, door alles maar te kraken en gratis te willen hebben en te verspreiden, zonder er ook maar een cent voor te willen betalen. Vind je het gek dat developers liever alles op een gesloten platform uitbrengen?
Generalisatie much? Ik begrijp heel goed hoe dat werkt en daarom koop ik al m'n games ook legaal. Steam is heel populair en ik weet zeker dat een hoop mensen games op Steam kopen en niet piraten omdat het handig is om ze in Steam te hebben. Daarnaast is volgens mij online gaming met gepirate games nog steeds heel lastig.

Het mooie is ook dat Steam (en ook dingen als Humble Bundle) het mogelijk hebben gemaakt om games voor een normale prijs te krijgen. Ik zou echt geen €60 per game neerleggen.
En wat ik ook een heel belangrijk punt vind, is dat het voor iedereen gelijk is. Je wordt er niet uitgeschoten door iemand die een betere hardware setup heeft en daardoor jou net altijd 10 ms eerder ziet dan jij hem etc.
(edit: Wij zetten toen altijd alles op zo laag mogelijke settings om maar zoveel mogelijk fps en snelheid te winnen tov. je tegenstander.. Waar is dan nog het voordeel van een pc? ;) )
Nou ja, laat ze lekker? Gaat je echt geen noemenswaardig voordeel opleveren hoor. Overigens heb je dat op consoles nog steeds, want een groot deel van de reactietijd komt ook uit de ping die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:09
Mijn god @Compizfox, je bent de stem van het "PC Masterrace" of niet? :P (jk jk)

Kijk er zijn genoeg redenen om voor PC te gaan, en misschien wel wat minder voor PS4, maar wat ik vooral fijn vind aan een console is dat je deze aanzet, gaat zitten met een controller in je handen en het werkt. Alle dingen die je op PC nog zelf moet instellen zit allemaal vooraf in je PS4 gebakken:

Voicechat party's (Check!)
Drivers voor accessoires (Check!)
Drivers voor hardware (Check!)
Automatisch up-to-date (Check!)

De rode draad van alle voordelen die ik kan bedenken heeft te maken met gemak. Een console is gewoon voor de "luie"/gemakkelijke gamer. En daar is niks mis mee.

Het feit dat ergens hierboven wordt aangehaald met betrekking tot de exclusives en hoe slecht die zijn voor de game industrie: Het is ook niet tof dat dit gebeurt, maar als consument heb je daar niks aan. Als jij besluit vanwege je principes dat je daarom geen console wilt, dan heb je daar alleen jezelf mee: Jij kan immers geen exclusives spelen dan.

Voor PC gaming blijft ook genoeg te zeggen, wat Compizfox ook meerdere malen aanhaalt. Je hebt volledige controle over alles en daar heb je veel voordelen van, maar eraring leert dat je PC nooit helemaal "af" is. Of het nou nieuwe hardware is, of nieuwe drivers, je blijft er mee bezig. Als je dat leuk vindt (zoals de gemiddelde Tweaker) is daar niks mis mee, maar als je gewoon even snel wat wilt doen kan dat af en toe vervelend zijn.

Ik heb zelf een laptop, gamePC en een PS4 en ik gebruik op dit moment alleen mijn laptop en PS4. Maar ik ben een gemakkelijke gamer. Ik wil op de bank/bed hangen en gaan spelen, en met PC kan (ik) dat niet.

En zo kan deze thread nog lang doorgaan... het blijft een keuze tussen twee positives. Waarbij de een gemakkelijke keuze is en de andere een iets minder gemakkelijke, meer tweakers, keuze is.

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Ik snap werkelijk waar niet waar deze idiote discussie voor nodig is.

1. Het topic had direct gesloten moeten worden. De fanboys worden wakker als ze deze titel lezen.

2. De eerste 4 reacties waren on topic. Daarna was het een pc is goedkoper beter blablabla bullshit.

3. Iedereen mag zelf bepalen of hij of zij een console fijner vindt dan een pc of andersom. De meesten gamen toch op beide.

Als je vrienden een ps4 hebben speel je daar meer op omdat spelenet vrienden leuker is. Spelen diezelfde vrienden alleen op een pc dan game je op je pc. Who gives a fuck?

EDIT
En steamboxen vergelijken met consoles en dan consoles overpriced noemen tsja.
Bij de steamboxen kun je precies dezelfde setup los kopen voor de helft van wat die steambox kost.

[ Voor 14% gewijzigd door rwbk op 26-07-2015 13:11 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Niek283 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:12:
Hey mede-Tweakers
Ik zat zo te denken en misschien wil ik een PS4 gaan kopen, maar ik ben er nog niet helemaal uit ik heb geen 400 euro dat ik zo kan ophoesten. Maar het lijkt me wel fijn om een pc en een console te hebben
(vooral omdat de meeste games tegenwoordig Console-Ports zijn)
Mijn vraag was wat zijn de voors en tegens.
alvast bedankt.
Als ik het goed begrijp heb je al een game-pc en vraag je je af of een PS4 erbij een goed idee is, ik denk dat je je moet afvragen of je de exclusives de moeite waard vindt.

Ik zelf geloof niet zo in slechte console ports de games zijn zowiezo slecht geprogrammeerd alleen draaien ze op de console op lage resolutie/frame rate, lage textures, geen AA, weinig after effects.
Op de PC kan je dit allemaal wel opkrikken en heb je dus meer power nodig dan een console, als je deze instellingen hetzelfde zet als next-gen consoles zal je zien dat het +/- evenveel power nodig heeft.

Ik zelf game nu sinds een paar jaar op de bank op mijn PC en het bevalt me heel goed, beter dan alle consoles die ik heb gehad en dat zijn ze allemaal behalve de Sega Saturn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Compizfox schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:00:
[...]

Overigens zijn er veel meer PC-exclusives dan PS4-exclusives. Wikipedia: List of PC exclusive games

Even los daarvan, is het hebben van exclusives niet iets om trots op te zijn, zeker op consoles niet. Exclusives op consoles bestaan alleen om klanten naar dat bepaalde platform te trekken, niets meer en niets minder.

[afbeelding]
Weet ik. Jammer? Ja, op zich wel. Zit ik er verder mee? Totaal niet. Zo werkt de markt nu eenmaal. Kan ik wel eigenwijs een PC kopen en alles omtrent consoles afzeiken, maar ik omarm dan liever.

Tja, schieten ze een hoop mee op. Ik moet altijd wel lachen om PC gamers die zich superieur voelen.

Dat er meer PC exclusives zijn, zegt echt geen ene reet. De PC komt niet om de 5-10 jaar opnieuw uit maar loopt door. Daarbij is het een makkelijk open platform voor indie de developers en zegt kwantiteit niets over de kwaliteit. Het gros van PC exclusives is MMO of strategie of indie en daar heb ik echt 0 interesse in.

De grotere en betere studio's als Naughty Dog zijn console exclusief of multiplatform en zolang dat zo blijft (wat ook het geval is), is er voor mij geen enkele reden een PC te nemen. Wat mij betreft prima. Ik heb niet al te veel tijd om te spelen en zit niet te wachten op het gezeur van drivers, loopt het wel of niet goed, half uur settings tweaken om extra fps te krijgen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Het wordt tijd voor een slotje lijkt me. Wat een fanboy gezeik hier zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Compizfox, ik snap niet dat je het nog probeert in deze thread. Toen je reageerde op bram1984's argument omtrent exclusives en deze vervolgens ineens maar besloot dat exclusives eigenlijk toch niet zo belangrijk zijn, kon ik m'n lach niet inhouden. Ik zou echt afhaken hier. Ieder z'n ding hoor, maar een hoop argumenten in deze thread uit het console kamp zijn echt tenenkrommend.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:26
Interessant thread, los van het geflame en niet objectief kunnen zijn van sommigen. Ik zit namelijk ook met hetzelfde vraagstuk. Ik heb begin vorig jaar een sterke game pc gebouwd en alle games die ik op mijn pc speel zien er grafisch beter uit lopen vloeiender.

Dat gezegd, ben ik altijd een console gamer geweest en altijd als er een nieuwe console uitkwam, liep deze mijlenver voor op mijn pc van toen. Nu is dat verschil er niet meer, en al zou ik nu een Xone of PS4 aanschaffen, dan zou ik er iig grafisch niet op vooruit gaan.

Het enige voordeel is gemak en gamen met vrienden die geen game pc hebben. Ik denk daarom dat er een sweetspot is voor het aanschaffen van een console deze generatie. Zodra de PS4 onder de € 300 duikt inc een game dan schaf ik er een aan, maar zolang hij 400 ex games blijft, zie ik er de meerwaarde niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
nst6ldr schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:31:
Compizfox, ik snap niet dat je het nog probeert in deze thread. Toen je reageerde op bram1984's argument omtrent exclusives en deze vervolgens ineens maar besloot dat exclusives eigenlijk toch niet zo belangrijk zijn, kon ik m'n lach niet inhouden. Ik zou echt afhaken hier. Ieder z'n ding hoor, maar een hoop argumenten in deze thread uit het console kamp zijn echt tenenkrommend.
Misschien even begrijpend lezen. Ik zeg dat kwantiteit niet per definitie uitmaakt en dat het logisch is dat de PC meer exclusives heeft. Echter: de exclusives die ik (en blijkbaar vele miljoenen met mij) interessant vind, zijn er niet op de PC. De meeste echte grote devs zijn allemaal in het bezit van Sony en MS of developen multiplatform. Feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 11:10
Ik zou het geld persoonlijk niet uitgeven aan een PS4 als je al een game PC hebt. Tenzij veel van je vrienden een PS4 hebben of je graag die ene exclusive wil spelen.

Heb zelf wel een PS4 gekocht maar die wordt op Rocket League na nauwelijks gebruikt. De spellen die ik wil spelen komen allemaal uit op de PC. Achteraf gezien is het voor mij dus een domme keuze geweest. Zeker nu voormalig Xbox Exclusives ook naar de PC komen.

[ Voor 64% gewijzigd door Ruben0s op 26-07-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Compizfox schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:22:
Wat probeer je nu precies te zeggen? De hardware in de PS4 is hopeloos verouderd. De speelervaring op de PS4 lijdt daaronder.
Hoog tijd dat je een Wii U aanschaft. De hardware daarvan is nog iets hopeloos verouderder. Maar de spelervaringen zijn uniek. Ik noem een Mario Kart, New Super Mario Bros, Donkey Kong Country, Splatoon. En ja, ik heb ook een PS4, sinds januari 2014. Tot voor kort stond dat ding stof te happen. Sinds Rocket League uit is wordt hij serieus gebruikt. Als Star Wars Battlefront en No Man's Sky er zijn ga ik pas echt los op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

BamSlam_ schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:40:
[...]

Hoog tijd dat je een Wii U aanschaft. De hardware daarvan is nog iets hopeloos verouderder. Maar de spelervaringen zijn uniek. Ik noem een Mario Kart, New Super Mario Bros, Donkey Kong Country, Splatoon. En ja, ik heb ook een PS4, sinds januari 2014. Tot voor kort stond dat ding stof te happen. Sinds Rocket League uit is wordt hij serieus gebruikt. Als Star Wars Battlefront en No Man's Sky er zijn ga ik pas echt los op dat ding.
Het punt met de Wii (U) is dat het geen vervanging voor een gaming-PC probeert te zijn. De PS4 en Xbone worden in de markt gezet als een goed alternatief voor een gaming-PC (wat ze mijns inziens niet zijn ;)), de Wii U doet dat niet. In dat opzicht heb ik er dus ook totaal geen problemen mee want niemand beweert dat een Wii U beter/voordeliger/whatever is dan een gaming-PC. Bovendien zijn ze niet schadelijk voor het gaming ecosysteem en houden ze geen innovatie tegen (zoals andere consoles wel doen).

Maar ik denk niet dat Croga dat bedoelde met 'spelervaring' (ik in elk geval niet). We hadden het over specificaties en performance, dus ik nam aan dat met 'spelervaring' de 'graphics/resolutie/framerate-driehoek', als je me begrijpt, bedoeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55

Superkiwi

Hoi doei

Op de vraag van de OP wat de voors en tegens van een PS4 zijn, hier mijn mening:

Pro's:
-Totdat de volgende generatie uitkomt (5-6 jaar) hoef je niks te upgraden;
-Op de bank op je (grote) tv gamen met een goede surround set is relaxter dan achter een bureautje;
-Exclusives (God of War, Killzone, Driveclub, Uncharted etc);
-Het is een multimediacenter ipv enkel een gamestation;
-Iedere maand gratis (Indie) games bij je ps+ abo. Later zullen er ook AAA titels toegevoegd gaan worden.

Tegens:
-Trage downloadsnelheden;
-PSN is niet altijd even stabiel;
-Nieuwe games zijn relatief duur tov dezelfde games voor de pc (raar, omdat ze vrijwel dezelfde architectuur hebben)

Ja, een goede dure pc draait spellen veelal op hogere resolutie en framerate (zie oa BF4 en Project Cars),
maar als je je daar niet al te druk om maakt net als ik ga je heel veel plezier beleven aan een PS4.
Het is niet zo dat games op de PS4 er slecht uit zien of iets. De pc laat enkel zien dat het soms nog mooier kan.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Misschien moet ik maar gewoon ophouden, maar de pro's die je aandraagt gelden grotendeels ook voor PC. ;)
dvdkiwi schreef op maandag 27 juli 2015 @ 06:34:
-Totdat de volgende generatie uitkomt (5-6 jaar) hoef je niks te upgraden;
Niemand verplicht je je PC te upgraden.
-Op de bank op je (grote) tv gamen met een goede surround set is relaxter dan achter een bureautje;
Kan ook met een PC als je dat wilt.
-Exclusives (God of War, Killzone, Driveclub, Uncharted etc);
PC heeft ook weer z'n exclusives, en de Xbone ook; het is net welke exclusives je het belangrijkst vindt.
-Het is een multimediacenter ipv enkel een gamestation;
PC ook, en veel meer dan dat.
-Iedere maand gratis (Indie) games bij je ps+ abo. Later zullen er ook AAA titels toegevoegd gaan worden.
Ah, het "het is gratis maar je moet er wel voor betalen"-argument :+
-Nieuwe games zijn relatief duur tov dezelfde games voor de pc (raar, omdat ze vrijwel dezelfde architectuur hebben)
Tja, dat ligt ook niet aan de architectuur. Dat heeft te maken met het gesloten karakter van het platform. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Compizfox schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:22:
Misschien moet ik maar gewoon ophouden, maar de pro's die je aandraagt gelden grotendeels ook voor PC. ;)

[...]

Niemand verplicht je je PC te upgraden.

[...]

Kan ook met een PC als je dat wilt.

[...]

PC heeft ook weer z'n exclusives, en de Xbone ook; het is net welke exclusives je het belangrijkst vindt.

[...]

PC ook, en veel meer dan dat.

[...]

Ah, het "het is gratis maar je moet er wel voor betalen"-argument :+

[...]

Tja, dat ligt ook niet aan de architectuur. Dat heeft te maken met het gesloten karakter van het platform. :)
We snappen je tunnelvisie nu wel kun je nu stoppen ? Je gaat te ver off-topic en je wordt verdomd irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoohGo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07 21:46
Prijzen van games vallen ook best mee als je tweedehands gaat kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55

Superkiwi

Hoi doei

Compizfox schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:22:
Ja, en ook voor een Xbox. Wat is je punt?
Je antwoorden zijn zo simpel en nietszeggend dat ze zelfs op een Gameboy van toepassing zijn.
Hij vraagt toch om de voors en tegens van een PS4, niet pc vs ps4?
:F

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 27-07-2015 20:19 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:-Geen eigen inzet in de TS, onduidelijk doel van topic.
-inmiddels genoeg reacties, topic gaat op slot

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.