Toon posts:

Gtx 970 zelf plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,-€ 183,-
1ASRock B85M Pro4€ 64,-€ 64,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 361,95€ 361,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Raijintek Agos Zwart€ 44,50€ 44,50
1Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800€ 71,-€ 71,-
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX100 256GB€ 109,44€ 109,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 949,79

Ik ben er niet zeker van of dit de goede plek is om dit te posten maar ik heb mijn pc op de 10e bestelt, de videokaart is er echter nog steeds niet (sapphire 280 bestelt op sicomputers) dus ik vroeg mij af hoe moeilijk het zou zijn om de pc al in elkaar te laten zetten door sicomputers en er dan daarna zelf de videokaart (gtx 970 neem maar meteen een betere )erin te plaatsen?

Is dit te doen voor iemand die niks weet over computers bouwen, zo ja wat is er voor nodig?

Alvast bedankt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Het plaatsen van een videokaart is niet moeilijk. Slinger eens een YT filmpje aan waarin dat gedaan wordt en je zult zien dat het vrij simpel is (het maakt daarbij weinig uit hoe de rest van de pc eruit ziet, of welke videokaart geinstalleerd wordt).

En wat je er voor nodig hebt? Twee handen, meer niet :).

[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 25-07-2015 18:34 ]

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-02 03:11
het plaatsen van een videokaart is kinderspel dus moet je lukken

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Zoals hierboven al gemeld is; de videokaart plaatsen is heel makkelijk, misschien wel het makkelijkste aan een hele PC bouwen. Enige waar je op hoeft te letten is dat je kaart in een x16 slot zit, wat bij jou het bovenste slot is.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:55
DonnyL schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:10:
Zoals hierboven al gemeld is; de videokaart plaatsen is heel makkelijk, misschien wel het makkelijkste aan een hele PC bouwen. Enige waar je op hoeft te letten is dat je kaart in een x16 slot zit, wat bij jou het bovenste slot is.
En uiteraard dat je de juiste stekkertjes aansluit voor power... de GTX970 heeft doorgaans 1x 6 pins en 1x 8 pins nodig (6+2).

Maar verder is het idd vrij eenvoudig, je kan er iig weinig mis mee doen waardoor je de boel stuk zou kunnen maken.

Ik weet overigens niet of het nu nog kan, maar ik zou persoonlijk de voeding veranderen naar deze:

pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Sowieso modulair, dus onnodige kabels hoef je niet in de kast te hebben, plus net even een beetje meer power... en kost hetzelfde als de voeding die je nu hebt gekozen.

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:25:
[...]

En uiteraard dat je de juiste stekkertjes aansluit voor power... de GTX970 heeft doorgaans 1x 6 pins en 1x 8 pins nodig (6+2).

Maar verder is het idd vrij eenvoudig, je kan er iig weinig mis mee doen waardoor je de boel stuk zou kunnen maken.

Ik weet overigens niet of het nu nog kan, maar ik zou persoonlijk de voeding veranderen naar deze:

pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Sowieso modulair, dus onnodige kabels hoef je niet in de kast te hebben, plus net even een beetje meer power... en kost hetzelfde als de voeding die je nu hebt gekozen.
De voeding was ik niet van plan nog te gaan veranderen:) de 450w moet ook genoeg leveren als ik het goed heb dus dat komt wel goed.

Maar ik hoef dus niks uit de kast te halen om de videokaart erin te kunnen plaatsen?

Iedereen bedankt voor het antwoorden:)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
MicGlou schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:25:
[...]
plus net even een beetje meer power...
En waar zou je dat voor nodig moeten hebben als je onder full load niet eens over de 300W heen gaat? ;). Die S12G lijkt me dan ook een prima keus. Modern design en net even wat efficiënter met dat gold label. Daarbij laat TS de pc blijkbaar in elkaar zetten, dus hoeft hij zich weinig druk te maken over de kabels.

• MicGlou
br00ky schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:33:
[...]

En waar zou je dat voor nodig moeten hebben als je onder full load niet eens over de 300W heen gaat? ;). Die S12G lijkt me dan ook een prima keus. Modern design en net even wat efficiënter met dat gold label. Daarbij laat TS de pc blijkbaar in elkaar zetten, dus hoeft hij zich weinig druk te maken over de kabels.
Dat noem ik puur als extra plus zoals het er ook letterlijk staat, hoofdzaak is dat die voeding modulair is... maakt de boel toch net weer even wat netter wat ook koeling ten goede kan komen.

Maar uiteraard is de gold rating van de huidige keuze ook een goed punt.

[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 25-07-2015 20:30 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
MicGlou schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:27:
[...]

Dat noem ik puur als extra plus zoals het er ook letterlijk staat, hoofdzaak is dat die voeding modulair is... maakt de boel toch net weer even wat netter wat ook koeling ten goede kan komen.
Dat ligt vooral aan je bouwcapaciteiten, vergelijk ook de builds in dit plaatje ;). Maar goed, aangezien TS niet zelf gaan bouwen maakt dat weinig uit.

• MicGlou
br00ky schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:38:
[...]

Dat ligt vooral aan je bouwcapaciteiten, vergelijk ook de builds in dit plaatje ;). Maar goed, aangezien TS niet zelf gaan bouwen maakt dat weinig uit.
Tja, uiteraard heeft dat eerste plaatje weinig met bouwcapaciteiten te maken en vooral iemand die er weinig tot niets om geeft. Plus dat het plaatje wel heel erg extreem is en slecht vergelijkbaar, gaat eigenlijk nergens over en lijkt mij niet erg toepasselijk alleen al gezien de hoeveelheid ingebouwde onderdelen... laat dan een plaatje van hetzelfde systeem (linker) zien met een voor en na situatie. Het rechter systeem had er zelfs zonder kabelmanagement beter uit gezien met de losse kabels op de bodem van de kast. Beetje erg flauw voorbeeld...

Of het weinig uitmaakt... ook dat ligt geheel aan de persoon die het systeem in elkaar gaat zetten, want hoe het afgeleverd wordt kan ook flink uiteen lopen, zelfs bij dezelfde shop. Ik wil zelf bijvoorbeeld veelal het systeem door de shop in elkaar laten zetten als ik iemand help met de bestelling van een 'zelfbouw' systeem, puur vanwege de garantie voor 'de klant'. Maar omdat ik dan ook niet zelf hoef te troubleshooten naar defecte onderdelen mocht het daarop aankomen, scheelt mij iig een hele hoop tijd. Dit doe ik doorgaans veelal bij dezelfde shops, maar ik heb toch al eens het systeem alsnog grotendeels losgehaald om de boel te fatsoeneren omdat kabels ook toen kriskras door de behuizing liepen die met weinig meer moeite fatsoenlijk opgeruimd kon worden, terwijl een vorige bestelling keurig netjes werd afgeleverd.

Maar goed, modulair heeft bij mij sowieso altijd de voorkeur boven vaste kabels, een bronze/silver/gold label toch een stuk minder. Uiteraard zal de keuze al snel bij een gold label liggen als het voorhanden is, maar zeker niet doorslaggevend... zolang de voeding maar bij een degelijke fabrikant vandaan komt en de reviews goed zijn. Die labels zijn wat mij betreft toch een beetje categorie cijfergeilen want een silver of bronze kan ook een prima voeding zijn. Buiten dat er genoeg voorbeeld zijn te vinden van voedingen die een gold label hebben maar dit eigenlijk niet zouden mogen hebben, of silver of bronze die in de praktijk juist hoger scoren. Heel erg relatief allemaal.

[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 25-07-2015 22:06 ]

Verwijderd

Je moet de voedingskabels uit je mobo halen bij het plaatsen van een gpu. Het beste is de kast even te aarden en jezelf ook. Daarna gewoon inpluggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:47:
Je moet de voedingskabels uit je mobo halen bij het plaatsen van een gpu. Het beste is de kast even te aarden en jezelf ook. Daarna gewoon inpluggen.
Dat hoeft toch niet als ie niet aangesloten is?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 00:18:
[...]

Dat hoeft toch niet als ie niet aangesloten is?
Dat is het natuurlijk wel als sicomputers het voor jou bouwt.
Dit hoeft niet tho, zet de voeding gewoon uit ( dat knoppie op de achterkant ) en wacht ff tot het ledje op je mobo uit is en je hoppa gaan met die banaan.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de antwoorden maar sinds gister avond is de 280 er opeens (geleverd met een onbekende levertijd-,-).

Blijf dus wss wel met deze kaart aangezien de zwaarste spellen die ik wil gaan spelen h1z1 en stronghold crusaders 2 zijn en mss bf4.

Alsnog bedankt voor alle hulp:)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:47:
het besten is gewoon de stekker er uit trekken en 1 keer op power on drukken(om rest stroom uit je systeem te halen).
Pagina: 1