Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl
Upgraden. Stop er een 250gb ssd en wat extra ram in en you're good to go.
Voor wat je erop doet is je huidige mac met wat upgrades ruim voldoende
Voor wat je erop doet is je huidige mac met wat upgrades ruim voldoende
Op zich zou deze Mac mini voor jouw gebruik snel zat moeten zijn. Waarom wil je hem upgraden?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Grotere SSD en twee 4gb stickjes RAM en je kunt weer spelen
Hangt voornamelijk van je GPU/CPU eisen af. Als je meer rekenkracht nodig hebt gaat RAM en een SSD niet helpen.
Als je voornamelijk RAM te kort komt als je wil virtualiseren ofzo, of IOPS te kort komt, dan heeft het zin om een upgrade te doen.
Als je voornamelijk RAM te kort komt als je wil virtualiseren ofzo, of IOPS te kort komt, dan heeft het zin om een upgrade te doen.
Verwijderd
Meer rekenkracht voor een beetje internetten, office, muziek luisteren en soms gta san andreas spelen lijkt me niet echt een noodzaak.johnkeates schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:04:
Hangt voornamelijk van je GPU/CPU eisen af. Als je meer rekenkracht nodig hebt gaat RAM en een SSD niet helpen.
Het wordt door Apple niet direct erkend, maar ik geloof dat het 2011 model Mac mini zelfs 16 GB geheugen ondersteunt. En da's niet veel duurder dan 8 GB, dacht ik. Verder kun je uiteraard een SSD inbouwen en sinds OS X 10.10.4 is er ook TRIM ondersteuning via een Terminalcommando.
Verder zou ik je er op willen wijzen dat de mini's van 2014 niet meer in staat zijn tot handmatige geheugenuitbreiding – dit zit tegenwoordig vast gesoldeerd op het moederbord. Grafisch zijn ze er flink op vooruitgegaan, ze zijn ook energiezuiniger, maar er is geen quadcore i7 optie meer en multicore prestaties zijn zelfs achteruitgegaan t.o.v. de modellen uit 2012...
Verder zou ik je er op willen wijzen dat de mini's van 2014 niet meer in staat zijn tot handmatige geheugenuitbreiding – dit zit tegenwoordig vast gesoldeerd op het moederbord. Grafisch zijn ze er flink op vooruitgegaan, ze zijn ook energiezuiniger, maar er is geen quadcore i7 optie meer en multicore prestaties zijn zelfs achteruitgegaan t.o.v. de modellen uit 2012...
bedankt!
ik ga eerst het ram upgraden en daarna de ssd
ik ga eerst het ram upgraden en daarna de ssd
Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl
Gewoon upgraden, ik heb zelf ook nog een Mac Mini 2011. Heb er 8GB en een SSHD erin gezet en presteert prima.
Ik heb overigens wel de Mac Mini met 2,5 Ghz en de dedicated GPU.
Ik heb overigens wel de Mac Mini met 2,5 Ghz en de dedicated GPU.
Straks upgraden naar OS X El Capitan want dat geeft ook weer een fijne performance boost. Zelfs hardware uit 2009 werkt weer lekker.
machine is wel van 2011, dus eigenlijk al afgeschreven..
misschien toch tijd voor een nieuwe ??
Wat een onzin! Het is een i5 met een SSD. Doet het nog prima voor 90% van de toepassingen, en zeker de toepassingen van de TS.FlorisVN schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:15:
machine is wel van 2011, dus eigenlijk al afgeschreven..
Pagina: 1