Impact betere wifi dongle

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een heel cheap wifi usb kaartje gekocht een tijd terug. Hij is 1.5 cm lang en werkt niet goed. Ik neem aan dat ik met een betere wifi dongle veel betere resultaten kan krijgen?

Is dit realistisch? of zijn die "betere" dongles veel duurder?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan beter kijken naar een dongle met een antenne. Die zijn over het algemeen een stuk beter en niet zo heel veel duurder.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Tennisbal
Outerspace schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:40:
Je kan beter kijken naar een dongle met een antenne. Die zijn over het algemeen een stuk beter en niet zo heel veel duurder.
en is een pci-e kaartje beter dan usb? of maakt dat niet uit? Ik ben ook aan het kijken of stroom-LAN beter is? maar als het met wifi kan dan liever dat

en heeft investeren in AC nut? Volgens mij ondersteunt mij ubee modem van ziggo dat nog niet eens. Maar wel future-proof

[ Voor 13% gewijzigd door Tennisbal op 25-07-2015 12:52 ]

• Tennisbal
pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

ik lees hier bij de reviews dat 250 mbit goed haalbaar is. Dat zou supermooi zijn als dat kan. Is dat realitisch op een desktop op zolder en modem op begane grond met beton ertussen (2x)? En kan de usb dongle van hetzelfde type chip dezelfde resultaten bereiken?

Deze gevonden, 1 review maar ziet er goed uit. met AC ondersteuning

pricewatch: TP-Link Archer T8E

[ Voor 19% gewijzigd door Tennisbal op 25-07-2015 12:54 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Persoonlijk ben ik meer van het kabel trekken als iets naar zolder moet. Met betonnen tussenstukken kan het signaal best wegvallen.

Ik heb wel eens Powerline gehad, dat werkte alleen niet goed bij mij. Ik heb verhalen gelezen dat het soms prima werkt, maar verwacht geen erg krachtige verbinding.

Misschien is het verstandiger om een AP op de 1e verdieping neer te zetten en vanaf zolder daar verbinding mee te maken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Tennisbal
Outerspace schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:55:
Persoonlijk ben ik meer van het kabel trekken als iets naar zolder moet. Met betonnen tussenstukken kan het signaal best wegvallen.

Ik heb wel eens Powerline gehad, dat werkte alleen niet goed bij mij. Ik heb verhalen gelezen dat het soms prima werkt, maar verwacht geen erg krachtige verbinding.

Misschien is het verstandiger om een AP op de 1e verdieping neer te zetten en vanaf zolder daar verbinding mee te maken.
Kabels trekken is helaas geen optie. Ook niet naar 1e. (dat was mijn voorkeur ook :) )

• Tennisbal
Asus PCE-AC68 vs TP-Link Archer T8E vs stroomlan.

Wifi beide inbouw en antennes en AC wifi. Specs zien er goed uit en reviews ook. Lastig lastig
Pagina: 1