Lan via stroom werkt dit en welke adapter kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een slechte verbinding met mijn WIFI kaart op zolder op mijn desktop. Een kabel trekken is vrijwel onmogelijk en ik zit te kijken of internet via stroom werkt. In het verleden slechte ervaringen mee gehad bij vrienden. Werkt dit ondertussen wel?

Ik speel Heroes of the Storm en ik lag nu regelmatig, is dat met stroomlan opgelost?

En welk merk kan ik het beste hebben? Ik las ergens dat het afhing van de groep van meterkast waar je in hangt voor het resultaat? Ik ga er vanuit dat het 2 aparte groepen zijn (zolder en begane grond)

Palthe

http://www.pcadvisor.co.u...ters-2015-uk-may-3490638/
Lees dit even door. Powerline is een stuk verbeterd ten opzichte van de eerste generatie. Nieuwe technologie etcetera.
Maarre; sterk afhankelijk van je thuis situatie / groepen in je meterkast en nog veel meer. Ik zou het nooit aanraden, gewoon utp kabel trekken en klaar. Hier is overigens zeer veel over te vinden, ook hier op Tweakers.

Edit: devolo komt bijna overal als een van de beste uit de bus en hier heb ik zelf ook goede ervaringen mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Palthe op 25-07-2015 12:45 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-02 10:09
Ja het werkt maar...
zoals je aangeeft heeft het te maken met hoe het signaal moet lopen. Elke overbrugging of storingsbron heeft invloed op de snelheid.

Wat een goed merk is ga ik niet typen dit omdat een merk ook voor een groot deel iets persoonlijks is. Ik vind bijvoorbeeld een BMW echt niet fijn rijden.
Tip lees wat reviews van de powerline adapters en je weet een hoop meer.

Je kan ook je situatie beter omschrijven en dan gewoon 1 topic maken.
Impact betere wifi dongle

[ Voor 14% gewijzigd door Cave_Boy op 25-07-2015 12:43 . Reden: 2 topics over zelfde probleem. ]

• Tennisbal
Ik twijfel toch nog erg maar ga er even in duiken. Misschien moet ik mijn cheap wifi dongle van 1.5 cm van 5 euro gewoon vervangen voor een degelijk 1? Zou dat betere resultaten dan stroom halen?

• Cave_Boy
Wifi is altijd zenden en erna pas ontvangen (dus een of ander)
Via UTP en ook Powerline adapters zijn full duplex ofwel ze kunnen sturen en ontvangen tegelijk. Je kan dus meer in dezelfde tijd als dat je moet doen via wifi.

• Tennisbal
Cave_Boy schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:45:
Wifi is altijd zenden en erna pas ontvangen (dus een of ander)
Via UTP en ook Powerline adapters zijn full duplex ofwel ze kunnen sturen en ontvangen tegelijk. Je kan dus meer in dezelfde tijd als dat je moet doen via wifi.
Is dat op te lossen door 2 x wifi dongle erin te hangen? Of werkt dat niet

• Cave_Boy
Tennisbal schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:46:
[...]

Is dat op te lossen door 2 x wifi dongle erin te hangen? Of werkt dat niet
Softwarematig zou het moeten kunnen in Linux. Maar dat is wel wat werk. JE moet dan namelijk al je verstuur en ontvang signalen gaan scheiden.

Ik zou gaan kijken naar Powerline. Maar jij wilt vermoedelijk wifi testen dus doe dan wifi testen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:58
waarom niet gewoon powerline proberen. werkt het niet fijn dan stuur je het binnen 14 dagen terug. zie het probleem niet helemaal.

• Tennisbal
loki504 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:05:
waarom niet gewoon powerline proberen. werkt het niet fijn dan stuur je het binnen 14 dagen terug. zie het probleem niet helemaal.
Teveel gedoe, wil liever gewoon direct een goede oplossing. Ik twijfel tussen:

wifi pci-e Asus PCE-AC68 vs wifi pci-e TP-Link Archer T8E vs stroomlan. (powerline)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tennisbal schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:07:
[...]

wifi pci-e Asus PCE-AC68 vs wifi pci-e TP-Link Archer T8E vs stroomlan. (powerline)
UTP kabel trekken.....

Alle andere oplossingen blijven suboptimaal...

• loki504
Tennisbal schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:07:
[...]

bestel er dan 1 bij wehkamp paar klikje in je account en hij word op een willekeurige avond opgehaald.
en wil je direct een goede oplossing? https://www.werkspot.nl/
en ga op zoek naar een kabeltrekker |:(

Palthe

^ dit. Heeft mij uiteindelijk 200€ gekost. En dat is bovengemiddeld veel omdat er wat complicaties waren. 2x cat6 laten trekken met keurige wantcontactdoosjes. Beste investering in netwerk ooit.

• Tennisbal
palthe schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:24:
^ dit. Heeft mij uiteindelijk 200€ gekost. En dat is bovengemiddeld veel omdat er wat complicaties waren. 2x cat6 laten trekken met keurige wantcontactdoosjes. Beste investering in netwerk ooit.
geloof me. het liefst trek ik een kabel maar ik woon even tijdelijk ergens anders voor een paar weken/maanden. Dus kan geen lan zijn :(

Palthe

Tennisbal schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:39:
[...]

geloof me. het liefst trek ik een kabel maar ik woon even tijdelijk ergens anders voor een paar weken/maanden. Dus kan geen lan zijn :(
Hmm dat is inderdaad geen optie dan. Aan de andere kant zou ik geen investering doen in powerline voor een paar weken, maand. Dat is voor een goede zo even 100+€.

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02 10:51
Ik heb een Powerline hier in gebruik. Zit binnen één stroomgroep, maar wel in een 85 jaar oud huis. In de praktijk haal ik 30-50Mbit. Bij mij wordt hij alleen gebruikt om m'n mediaspeler van data te voorzien, daarvoor werkt het perfect. Ik heb een Devolo 500Mbit-versie. Dat haalt hij dus niet helemaal ;), maar ik vind het goed werkbaar. Heel af en toe verliest hij de verbinding, maar dan is het een kwestie van even opnieuw in de wandcontactdoos doen en klaar.

Voor jouw situatie lijkt het me een prima oplossing!

• Tennisbal
don_jorg schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:46:
Ik heb een Powerline hier in gebruik. Zit binnen één stroomgroep, maar wel in een 85 jaar oud huis. In de praktijk haal ik 30-50Mbit. Bij mij wordt hij alleen gebruikt om m'n mediaspeler van data te voorzien, daarvoor werkt het perfect. Ik heb een Devolo 500Mbit-versie. Dat haalt hij dus niet helemaal ;), maar ik vind het goed werkbaar. Heel af en toe verliest hij de verbinding, maar dan is het een kwestie van even opnieuw in de wandcontactdoos doen en klaar.

Voor jouw situatie lijkt het me een prima oplossing!
30-50 vind ik weinig. Met zo'n wifi ding schijnt ik 350 mbit te kunnen halen? Of vergelijk ik nu dingen niet goed?

• loki504
350mbit kan. Maar hang ook erg af van een aantal factoren. Net zoals EoP 500+ mbit kan halen. Zoals welke router. De standard isp router? Dan is een investering beter. En hoeveel wifi's hangen er in de lucht? Bij mijn zus bv vind mijn telefoon er 50.... Maar bij mijn ouders maar 6.

En ik had met mijn laptop ook veel problemen met wifi en hots. Maar na 1 a 2 avondjes kloten is het probleem opgelost.

Google maar eens op hots and wifi.

30-50 mbps is meer dan genoeg voor heroes.

[ Voor 26% gewijzigd door loki504 op 25-07-2015 14:30 ]

• Tennisbal
loki504 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:18:
350mbit kan. Maar hang ook erg af van een aantal factoren. Net zoals EoP 500+ mbit kan halen. Zoals welke router. De standard isp router? Dan is een investering beter. En hoeveel wifi's hangen er in de lucht? Bij mijn zus bv vind mijn telefoon er 50.... Maar bij mijn ouders maar 6.

En ik had met mijn laptop ook veel problemen met wifi en hots. Maar na 1 a 2 avondjes kloten is het probleem opgelost.

ik ga even onderzoeken of ik nog wat wifi instellingen kan switchen. Helaas kan mijn gare usb dongle 5ghz niet aan :(

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:26

Snow_King

Konijn is stoer!

Tennisbal schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:39:
[...]

Tijdelijk ff lange kabel via trap naar boven? Als het toch maar voor een paar weken is.

• Tennisbal
Snow_King schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:53:
[...]

Tijdelijk ff lange kabel via trap naar boven? Als het toch maar voor een paar weken is.
ook onmogelijk, woont een vrouw die dan not amused is :(

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:49
pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Startset

Heb inmiddels 3 van deze setjes in de praktijk gezien en ze haalden alle 3 de downloadsnelheden van het abonnement. Je ping is ingame iets hoger (+-5) dan bij een utp-kabel, maar vele malen stabieler dan wifi.

Heb zelf ook een setje van devolo gehad. Is ook goed spul, maar prijzig. En qua snelheden merkte ik geen verschil met de goedkopere setjes (is ook geen verassing aangezien ze vaak dezelfde techniek/chipset gebruiken).

[ Voor 9% gewijzigd door Ruben0s op 25-07-2015 16:02 ]

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02 10:51
30-50 Mb is niet snel, dat klopt. Maar wel stabiel, ook over lange afstand. Ik woon in een oud huis, dus de kabels zijn niet zo geweldig. Het trekt m'n internetverbinding ook niet vol, maar het alternatief is helemaal niets.

• Tennisbal
Ruben0s schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:51:
pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Startset

Heb inmiddels 3 van deze setjes in de praktijk gezien en ze haalden alle 3 de downloadsnelheden van het abonnement. Je ping is ingame iets hoger (+-5) dan bij een utp-kabel, maar vele malen stabieler dan wifi.

Heb zelf ook een setje van devolo gehad. Is ook goed spul, maar prijzig. En qua snelheden merkte ik geen verschil met de goedkopere setjes (is ook geen verassing aangezien ze vaak dezelfde techniek/chipset gebruiken).
ok ik zie dat die set voor 20 euro te krijgen is in Leiden. Komt mooi uit.

Deze oplossing is dus echt veel beter dan een PCI-Express kaart zoals http://www.mycom.nl/deskt...-archer-t9e#specificaties ?

want die wireless kaart ziet er best goed uit en reviews zijn ook goed? Anders koop ik die stopcontact dingen wel. Enige is dat het dus een andere groep is? Geen idee wat performance gaat worden?

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:49
Maakt bij mij in iedergeval niets uit of het in een verschillende groep zit. En ja het is vele malen beter dan wifi.

Let wel op. Die "set" van 20 euro is waarschijnlijk maar 1 adapter en je hebt er 2 nodig.

[ Voor 35% gewijzigd door Ruben0s op 25-07-2015 16:28 ]

• Tennisbal
Ruben0s schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:25:
Maakt bij mij in iedergeval niets uit of het in een verschillende groep zit. En ja het is vele malen beter dan wifi.

Let wel op. Die "set" van 20 euro is waarschijnlijk maar 1 adapter en je hebt er 2 nodig.
bericht verstuurd naar verkoper met vraag of het er 2 zijn. Mss zo maar gelijk ophalen :)

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 22:54
Ik zou ook voor de powerline adapter gaan.
350Mb ga je nooit halen als je niet dicht bij je router zit.
Zelf heb ik ook een hele tijd powerline adapter gebruikt, en zelfs op 25 meter afstand haalde ik daar nog 30Mbit. En de verbinding is heel veel stabieler dan Wifi.

• Tennisbal
loki504 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:18:

ik heb nu enorm veel problemen met hots en wifi op mijn laptop. ik vind geen werkende oplossing op internet, heb jij een tip/url?

• Tennisbal
Ik snap niet echt wat het verschil is tussen deze 2?

http://www.paradigit.nl/t...s&utm_medium=pricecompare

http://www.paradigit.nl/t...ack/80035151/details.aspx

De laatste is een AV500 en de andere ook?

Lijken beide av500's maar de onderste link heeft wifi? Waarom heten ze beide hetzelfde? (pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Startset)

[ Voor 31% gewijzigd door Tennisbal op 27-07-2015 10:29 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54
De duurdere heeft een ingebouwd WiFi access point in één van de modules.

Let er trouwens ook op dat in beide gevallen de LAN poort een 100Mbit poort is, dus zelfs al is dat een 500Mbit Powerline adapter, de netwerksnelheid is begrensd tot 100Mbit. Beetje misleidend dus dat ze aangeven dat het access point ook 500Mbit WiFi heeft, dat is dan theoretisch zo voor alle apparaten op dat WiFi netwerkje, maar zodra er ethernet aan te pas komt (de verbinding tussen je router en de Powerline adapter) zit je dus ook gelimiteerd aan 100Mbit.

Om boven die 100Mbit uit te komen, heb je adapters nodig met 1Gbps ethernet poorten, dan kom je uit op dit lijstje: http://tweakers.net/categ...604jEQDF5aVMfs_GXV7YL5tbw.

• Tennisbal
MacPoedel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:39:
De duurdere heeft een ingebouwd WiFi access point in één van de modules.

Let er trouwens ook op dat in beide gevallen de LAN poort een 100Mbit poort is, dus zelfs al is dat een 500Mbit Powerline adapter, de netwerksnelheid is begrensd tot 100Mbit. Beetje misleidend dus dat ze aangeven dat het access point ook 500Mbit WiFi heeft, dat is dan theoretisch zo voor alle apparaten op dat WiFi netwerkje, maar zodra er ethernet aan te pas komt (de verbinding tussen je router en de Powerline adapter) zit je dus ook gelimiteerd aan 100Mbit.

Om boven die 100Mbit uit te komen, heb je adapters nodig met 1Gbps ethernet poorten, dan kom je uit op dit lijstje: http://tweakers.net/categ...604jEQDF5aVMfs_GXV7YL5tbw.
ok das niet heel snel. Ik heb deze gevonden pricewatch: TP-Link AV600 Gigabit Powerline adapter Starter Kit

of deze pricewatch: Zyxel PLA5206 Kit

maar is lees overal dat 1000mbit nooit gehaald wordt, kan ik dan niet beter die van 39.95 halen voor 100mbit?

Hoeveel megabyte/s is realistisch haalbaar met deze oplossing?

[ Voor 18% gewijzigd door Tennisbal op 27-07-2015 11:54 ]

• MacPoedel
Dat doorgelust stopcontact betekent dat je de adapter kunt gebruiken om een ander apparaat op wisselspanning te voeden (dat er een stopcontact op de adapterzit dus eigenlijk).

Ik heb verder geen ervaring met snelle Powerlines. Bij mijn schoonmoeder heb ik een Netgear 500 Mbit set in gebruik, met 100Mbit ethernet poort en daar dan een stokoude router geconfigureerd als access point met 100Mbit ethernet poorten en 802.11g WiFi op aangesloten, dus uiteindelijk vormt die de bottleneck. Is ook maar om zo goedkoop mogelijk op mijn vriendin haar kamer betrouwbare WiFi te hebben voor surfen en tablet gebruik, niet om te gamen.

Nu is het wel zo dat je voor gaming volgens mij niet echt veel bandbreedte nodig hebt, 100Mbit zou prima moeten zijn, en vooral een lage latency. Powerline heeft inherent een hogere latency dan een ethernet kabel, dus perfect is het niet, maar het zal wel vele malen beter zijn dan WiFi. Als gaming echt meer dan 100Mbit (dat is 12,5MB/s en dus 750MB/min) bandbreedte nodig had, zou ik met mijn 100GB limiet per maand (goedkoopste abonnement bij Telenet) al snel in de problemen zitten, kon ik maar 133 uur gamen per maand (hm ik denk wel dat ik maar een fractie daarvan doe eigenlijk, game meestal SP).

• Tennisbal
MacPoedel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:05:
Dat doorgelust stopcontact betekent dat je de adapter kunt gebruiken om een ander apparaat op wisselspanning te voeden (dat er een stopcontact op de adapterzit dus eigenlijk).

Ik heb verder geen ervaring met snelle Powerlines. Bij mijn schoonmoeder heb ik een Netgear 500 Mbit set in gebruik, met 100Mbit ethernet poort en daar dan een stokoude router geconfigureerd als access point met 100Mbit ethernet poorten en 802.11g WiFi op aangesloten, dus uiteindelijk vormt die de bottleneck. Is ook maar om zo goedkoop mogelijk op mijn vriendin haar kamer betrouwbare WiFi te hebben voor surfen en tablet gebruik, niet om te gamen.

Nu is het wel zo dat je voor gaming volgens mij niet echt veel bandbreedte nodig hebt, 100Mbit zou prima moeten zijn, en vooral een lage latency. Powerline heeft inherent een hogere latency dan een ethernet kabel, dus perfect is het niet, maar het zal wel vele malen beter zijn dan WiFi. Als gaming echt meer dan 100Mbit (dat is 12,5MB/s en dus 750MB/min) bandbreedte nodig had, zou ik met mijn 100GB limiet per maand (goedkoopste abonnement bij Telenet) al snel in de problemen zitten, kon ik maar 133 uur gamen per maand (hm ik denk wel dat ik maar een fractie daarvan doe eigenlijk, game meestal SP).
Voor gamen is het iid niet nodig, maar mijn NAS kan ik wel hoge snelheden halen met gigabit. Ik ga denk toch maar een 1000 mbit powerline, alleen de vraag is welke van de 2 hierboven... Of kan ik beter toch die andere 100 mbit kopen die goed waren?

• MacPoedel
Oh het is maar de vraag wat je budget is. In ideale omstandigheden (geaard, zelfde groep) zou je met beide sets effectieve snelheden van een paar keer 100Mbit moeten halen. De Zyxel set is wel theoretisch sneller (powerline van 1gbps, tegenover 600mbps bij de TP-Link). Als je aansluit op ongeaarde contacten in andere groepen, zit je zelfs met de snelste Powerline adapters wel rond of onder de 100Mbps vrees ik.

Voor een idee van wat voor snelheden en hoe je stroomnet de snelheden kan beïnvloeden, kun je deze productreview anders eens lezen: productreview: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit review door DonJunior. Dat gaat wel over een redelijk dure Devolo set (van 1,2Gbps), maar de technologie er achter is dezelfde.

• Tennisbal
MacPoedel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:00:
Oh het is maar de vraag wat je budget is. In ideale omstandigheden (geaard, zelfde groep) zou je met beide sets effectieve snelheden van een paar keer 100Mbit moeten halen. De Zyxel set is wel theoretisch sneller (powerline van 1gbps, tegenover 600mbps bij de TP-Link). Als je aansluit op ongeaarde contacten in andere groepen, zit je zelfs met de snelste Powerline adapters wel rond of onder de 100Mbps vrees ik.

Voor een idee van wat voor snelheden en hoe je stroomnet de snelheden kan beïnvloeden, kun je deze productreview anders eens lezen: productreview: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit review door DonJunior. Dat gaat wel over een redelijk dure Devolo set (van 1,2Gbps), maar de technologie er achter is dezelfde.
Als ik voor 15 euro meer 1000mbit haal (55 euro) ipv 100mbit (40 euro) dan lijkt me de 1e oplossing beter, maar ik denk dat ik dat nooit ga halen. (andere groep, op zolder tegenover woonkamer)...

wat nu?

• MacPoedel
Als je die productreview waar ik naar linkte bekijkt, zie je dat andere groep (en wel aarding) iets trager is dan zelfde groep maar wel nog vrij goede ping heeft. Ik zou het de meerprijs waard vinden.

Iemand heeft trouwens zo'n Devolo set van 1.2Gbps Powerline en 1Gbps ethernet te koop staan op V&A voor een vrij mooie prijs: V&A aangeboden: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit. De verkoper zegt dat het de Belgische variant is, maar ik zie op die doorluscontacten toch een Duitse/Nederlandse aarding. en geen Belgische/Franse. Ik kan aan de foto niet afleiden of de stekker ook een Nederlandse aarding heeft of dat dat wel een Belgische is, misschien nog een foto vragen aan de verkoper.

• Tennisbal
MacPoedel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:11:
Als je die productreview waar ik naar linkte bekijkt, zie je dat andere groep (en wel aarding) iets trager is dan zelfde groep maar wel nog vrij goede ping heeft. Ik zou het de meerprijs waard vinden.

Iemand heeft trouwens zo'n Devolo set van 1.2Gbps Powerline en 1Gbps ethernet te koop staan op V&A voor een vrij mooie prijs: V&A aangeboden: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit. De verkoper zegt dat het de Belgische variant is, maar ik zie op die doorluscontacten toch een Duitse/Nederlandse aarding. en geen Belgische/Franse. Ik kan aan de foto niet afleiden of de stekker ook een Nederlandse aarding heeft of dat dat wel een Belgische is, misschien nog een foto vragen aan de verkoper.
Maar waarom niet gewoon die Powerlinks hierboven? Nieuw zijn die goedkoper dan die Belgische variant? Wil zowieso geen gedoe met Belgische afwijkingen en pakket versturen enzo

• MacPoedel
Mijn link was naar een tweedehands set (V&A: Vraag & Aanbod), ik linkte maar door omdat die verkoper maar de helft van de nieuwprijs vraagt en de set quasi ongebruikt is. Je kunt ook die nieuwe TP-Link of Zyxel kopen, die zullen ook wel goed zijn. Verkoper woont in Nederland dus met dure verzendingskosten zit je niet en je kunt voor het kopen maar even vragen of die ook met Nederlandse aarding werkt, verkoper krijgt een goede score dus zou betrouwbaar moeten zijn. Maar ik kan best begrijpen als je liever nieuw wilt.

• Tennisbal
MacPoedel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:13:
Mijn link was naar een tweedehands set (V&A: Vraag & Aanbod), ik linkte maar door omdat die verkoper maar de helft van de nieuwprijs vraagt en de set quasi ongebruikt is. Je kunt ook die nieuwe TP-Link of Zyxel kopen, die zullen ook wel goed zijn. Verkoper woont in Nederland dus met dure verzendingskosten zit je niet en je kunt voor het kopen maar even vragen of die ook met Nederlandse aarding werkt, verkoper krijgt een goede score dus zou betrouwbaar moeten zijn. Maar ik kan best begrijpen als je liever nieuw wilt.
Ik wil toch liever nieuwe hebben, weet alleen nog niet welke van de 2.

• MacPoedel
Ik heb even die twee nagekeken, de TP-Link werkt met de oudere Homeplug AV standaard (500mbps), de Zyxel met de Homeplug AV2 (750mbps maar Broadcom speelt wat met getallen om er 1000 van te maken). Als ik me er wat over inlees, gaat die met de oude standaard waarschijnlijk zelden boven de 100Mbps uit komen, en heeft die dus eigenlijk weinig aan de gigabit ethernet poort. De Zyxel zal dus merkbaar sneller moeten zijn, en de €55 dat die nu kost bij redcoon is wel een vrij lage prijs vergeleken met andere winkels. Hoop dat dat een antwoord biedt op je vraag.

• Tennisbal
MacPoedel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:57:
Ik heb even die twee nagekeken, de TP-Link werkt met de oudere Homeplug AV standaard (500mbps), de Zyxel met de Homeplug AV2 (750mbps maar Broadcom speelt wat met getallen om er 1000 van te maken). Als ik me er wat over inlees, gaat die met de oude standaard waarschijnlijk zelden boven de 100Mbps uit komen, en heeft die dus eigenlijk weinig aan de gigabit ethernet poort. De Zyxel zal dus merkbaar sneller moeten zijn, en de €55 dat die nu kost bij redcoon is wel een vrij lage prijs vergeleken met andere winkels. Hoop dat dat een antwoord biedt op je vraag.
tnx! Dan koop ik die voor 55 euro.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:45
Heb precies de zelfde situatie, kan geen utp naar zolder trekkrn dus dsn maar powerline ik haal gewoon mn internet snelheid 100/100mbit upload/download geen poblemen mee!
Pagina: 1