Heftige temperaturen 63C en 75C

Pagina: 1
Acties:

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

Topicstarter
Ik heb mijn unlocked AXIA 1Ghz nu op 1.12Ghz draaien.
PC-Alert III (van MSI) geeft dan een temperatuur aan van 75 graden (munching }:O ) !
Als ik aan mijn koeler voel (Chrome Orb) dan voelt nog niet eens een beetje warm aan.

75 graden lijkt me niet gezond, maar ik twijfel aan de juistheid van deze meting, omdat:
3DMark 2000 --> flawless (4483)
3DMark 2001 --> flawless (1959)
Sisoft Sandra Burn-in Wizard --> 30x geen probleem.
Koetje }:O --> 3,976 Kkeys/sec no problemo
en omdat de koeler helemaal niet warm aanvoelt.

Moet ik mijn instellingen maar zo laten, of loop ik het risico dat ik morgen kan gaan shoppen voor een nieuwe Athlon?

BTW. Core Voltage is 1,67... is dat veel / weinig?

bvd.

where is my car?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:05
Het kan zijn dat de temp sensoren niet helemaal optimaal zijn. SOms wil een BIOS flash dit probleem wel ondervangen. Plak anders zo'n halfords thermometertje naast de core op je koelding om goed te kunnen monitorren. (niet er tussen !!)

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 17:33
Celsius of Fahrenheit?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 18 juni 2001 15:25 schreef zeef het volgende:
(niet er tussen !!)
:+ Dat werkt vast veel beter... Niet vergeten te kijken de eerste 7 sec na het aanzetten. Weten wij ook gelijk precies bij hoeveel graden het gebeurd ;)

One of the animals has left its cage today.

• nixan

nixan

and then?

Topicstarter
143 en 159 graden fahrenheit :'(

where is my car?

• nixan

nixan

and then?

Topicstarter
btw, waar wordt de MB-temperatuur gemeten? Die is met open kast in een koele kamer (ca. 20 graden) 31 graden Celcius is dat ook niet wat hoog?

where is my car?

Verwijderd

Als je het plastic omhulsel van de sensor afhaalt(zodat je alleen nog de NTC ziet) past ie wel goed onder je cooler, je moet hem alleen niet tegen de core aanleggen...

PS. Om de ntc in goede posietje te houden kan je het best een klodder Koelpasta er tussen smijten.

Verwijderd

nou, die MB temp is volgens mij niet erg hoog... dat kan wel eens normaal zijn...

Verwijderd

positie

• nixan

nixan

and then?

Topicstarter
en what about the core voltage, die staat nu op 1,575 in het bios (net verlaagd) en PC-Alert III zegt dat deze 1.64 is. wie heeft gelijk?

where is my car?

Verwijderd

Ga op de waarden in je bios af. Op www.overclockers.com staat een heel artikel over dat mbm5 totaal verkeerde waarden aangeeft en hoe je een schatting van de werkelijke temp kan maken.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Probeer eens ipv een Orb een standaardkoelertje er op te zetten; ik had iik zulke mega temperaturen (superorb), totdat ik de default intel cooler erop zette.

Nu 40 graden bij full pull. (was tegen de 70!) Echt waar!

Klote Orbs, zien er gaaf uit maar koelen voor geen kut! :(

• nixan

nixan

and then?

Topicstarter
ok, ik heb dus in ieder geval ontdekt dat mijn processor gek is op koelpasta. In tegenstelling tot de meeste adviezen (ultra dun laagje, filmpje, klein beetje etc.) heb ik de core maar eens volgeklad tot die helemaal wit was en bovendien een puntje op mijn koeler gedaan. Dat scheelt dus 13 graden. 62 graden is nog steeds veel, maar toch..

where is my car?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Dan maakt ie dus gewoon slecht contact met je core.
Als de ribben van de koeler al niet warm worden zit er iets niet goed, de processor kan zn warmte gewoon niet kwijt :)

Alle proemn in n drek

Pagina: 1