Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende; ik heb een 2e hands asa5505 gekocht, div. dingen ingesteld, maar ik krijg mijn interne servers nog niet aan de praat via de asa.
Doelstelling is om een aantal servers (spamfilter/exchange/web/rdweb) van buitenaf bereikbaar te krijgen.
Voordat ik de asa had, had ik op m'n fritzbox een aantal port-forwards ingesteld, en dat ging prima.
Echter, nu ik de asa heb, zijn de servers niet meer bereikbaar van buitenaf.
De setup is nu als volgt:
internet > fritzbox > asa_outside
asa_inside > switch > vm-server met o.a. eerder genoemde servers.
Ik heb conform handleiding van Cisco een object-nat rule gemaakt (ook met mijn outside ip direct), maar dat heeft helaas niet geholpen.
Hoe krijg ik dit werkend?
Mijn huidige nat/access rules zijn als volgt:
NAT

Access

De uiteindelijke situatie voor mail moet trouwens worden Internet > spamfilter (intern) > exchange (intern)...
Doelstelling is om een aantal servers (spamfilter/exchange/web/rdweb) van buitenaf bereikbaar te krijgen.
Voordat ik de asa had, had ik op m'n fritzbox een aantal port-forwards ingesteld, en dat ging prima.
Echter, nu ik de asa heb, zijn de servers niet meer bereikbaar van buitenaf.
De setup is nu als volgt:
internet > fritzbox > asa_outside
asa_inside > switch > vm-server met o.a. eerder genoemde servers.
Ik heb conform handleiding van Cisco een object-nat rule gemaakt (ook met mijn outside ip direct), maar dat heeft helaas niet geholpen.
Hoe krijg ik dit werkend?
Mijn huidige nat/access rules zijn als volgt:
NAT

Access

De uiteindelijke situatie voor mail moet trouwens worden Internet > spamfilter (intern) > exchange (intern)...
Gecertificeerd prutser!