Desktop aansluiten op Behringer xenyx 1204usb mixer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIAagentB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb laatst een Behringer xenyx 1204usb mixer gekocht. Mijn vraag is hoe kan ik de geluiden van mijn computer zoals skype geluid op een bepaalde Line van de mixer krijgen zodat ik het geluid harder en zachter kan zetten met een fader.

PS: ik weet niet of ik het in het goede board heb geplaats, zoniet, verplaats hem dan maar ;)

[ Voor 17% gewijzigd door CIAagentB op 25-07-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

http://www.bax-shop.nl/xl...Mn7uD8c0oG4x3EaAtZB8P8HAQ

Mini jack in de geluidsuitgang van je computer en de XLR op je mengpaneel ingang 1 & 2 bijvoorbeeld. Zou je stereo geluid moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-07 10:14
Er zitten stereo aansluitingen op, dus met een 3.5mm stereo naar 2x 6.3mm mono adapter zou je er zijn. Daarnaast meen ik uit de tekst op de website op te maken dat je ook de mixer als USB "speaker" kunt gebruiken. Als dit zo is (staat vast in de handleiding) dan is dit natuurlijk makkelijker, anders moet je de adapterkabel aansluiten op de line-out van je PC.

Als je geen behoefte hebt aan stereo (niet heel nuttig voor VoIP toepassingen) dan kun je ook gewoon een 3.5mm naar 6.3mm mono kabel halen :) De betere audiowinkels hebben zoiets vast wel, bijvoorbeeld Bax-shop. Maar ook een lokale zaak zou zoiets gewoon moeten hebben.

EDIT: Pas op met de kabel die Tha Render aanbied, als je fantoomvoeding voor microfoons gebruikt dan heb je kans om je PC te slopen aangezien je dan 48V op de XLR pluggen hebt staan. Dat zou met de kabels die ik aangeef geen probleem moeten zijn. Maar, sla de handleiding er even op na hoe het precies met de fantoomvoeding zit.

[ Voor 18% gewijzigd door Xudonax op 25-07-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIAagentB
Wat is een betere optie? xlr of 3.5 naar 2x6.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Zie mijn edit ;) Als je geen microfoons met fantoomvoeding gebruikt maakt het niet uit, doe je dat wel dan moet je even kijken of je de fantoomvoeding per XLR kan schakelen. Sowieso heb je met XLR twee bussen nodig, terwijl je met de 6.3mm jacks gewoon één volumeregeling e.d. hebt. Kwestie van voorkeur dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had mijn actieve speakers eerst via 6,3 jack aangesloten maar had last van brom/ruis, en met XLR had ik dat niet dus dan was de keuze rap gemaakt :) Vandaar dat ik bij zo'n vragen toch nog altijd neig naar de XLR oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Dat kan ik begrijpen, maar de PC heeft sowieso geen balanced output (tenzij je weer een externe geluidskaart gebruikt). En bij korte afstanden maakt het weinig uit, dus tenzij je enkele meters of meer wilt overbruggen (of beide kanten gebalanceerd zijn) is de jack toch mijn voorkeur. Ook vanwege de fantoomvoeding die zo te zien globaal is... 48V op je geluidskaart zetten lijkt mij geen heel succesvol plan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIAagentB
Oké ik denk dat ik dan toch voor 2x6.3mm jacks ga zodat ik alles op een line heb dan. Maar nog een andere vraag. Is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld mijn skypegeluid op een bepaalde line heb en bijvoorbeeld muziek en gamegeluid op een andere line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Tenzij je meerdere geluidskaarten hebt, nee. En dan nog zou je software nodig hebben die specifiek naar een geluidskaart toe kan, ipv gewoon de standaardoutput. Skype kan dit, maar games kunnen dit bijvoorbeeld (meestal) niet. Bij muziek is dit afhankelijk van de speler. Windows Media Player en iTunes kunnen dit AFAIK niet, terwijl Foobar2000 en het overleden Winamp dit wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIAagentB
Wat bedoel je precies met meerdere geluidskaarten? Op het moment heb ik alleen een ingebouwde geluidskaart van mijn moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Precies wat ik schrijf. Eén geluidskaart heeft (over het algemeen en zonder bijzonder trucs) slechts één line-out uitgang. Daarnaast zal deze 9 van de 10 keer automatisch schakelen als er gedetecteerd word dat er een koptelefoon of ander apparaat ingestoken word. Hierdoor heb je per geluidskaart maar één uitgang.

Aangezien je meerdere inputs wilt hebben op je mengpaneel zul je dus ook meerdere outputs moeten hebben vanuit je bronnen (in dit geval: je PC). Gezien we hierboven gesteld hebben dat één geluidskaart slechts één output heeft zul je dus net zoveel outputs moeten hebben als dat je inputs wilt gebruiken.

Met andere woorden, je kunt de geluidskaart op je moederbord specifiek toewijzen aan Skype, en aansluiten op je mengpaneel. Vervolgens wil je je muziek specifiek via een andere uitgang laten lopen. Deze is niet meer beschikbaar op je geluidskaart (want één geluidskaart is één uitgang), dus zul je een andere moeten hebben. Wil je dan ook je game nog op een ander signaal laten binnenkomen dan heb je nog een output nodig.

Je kunt op bijvoorbeeld DealExtreme (relatief) goedkoop aan USB geluidskaarten komen. De kwaliteit is niet super, maar voor simpele doelen (zoals dit) voldoen ze vaak wel. Het alternatief is een echte interne geluidskaart kopen of een duurdere USB geluidskaart. Als je er puur mee wilt spelen dan zijn de DealExtreme geluidskaartjes goed genoeg. Vergeet niet om ook de benodigde kabels te bestellen ;)

Dan nog iets. Skype heeft vaak genoeg aan mono (weinig mensen die stereomicrofoons gebruiken), dus zou je een 3.5mm naar 6.3mm mono stekker kunnen gebruiken, dan offer je niet één van je twee stereobussen op aan iets dat toch niet echt stereo nodig heeft. De mixer zal het zelf upmixen naar stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIAagentB
Dus ik moet een geluidskaart erbij kopen en de de groene audio jack van mijn ingebouwde geluidskaart gebruiken voor alleen skype, en de rest van de geluiden op een nieuwe geluidskaart zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is deze Behringer op zich geen geluidskaart?
◾ingebouwde stereo USB/audio interface voor een directe verbinding met uw computer
Sluit hem via USB even aan op de computer, installeer de software, en kijk of je daar wat mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Bijvoorbeeld ja. Vergeet vooral de kabels niet, vaak heeft DealExtreme deze ook wel voor leuke prijzen. Bedenk echter dat DealExtreme een (relatief) goedkope Chinese webshop is. Het verzenden kan enige tijd duren en de kwaliteit is niet altijd even geweldig. Varianten op DealExtreme (met grofweg eenzelfde kwaliteit) zijn o.a. Alibaba, Banggood en Light in the box. Met wat zoeken vind je er vast nog meer ;)

Verder inderdaad wat Tha Render zegt, duik die handleiding eens in, veel van de vragen die je hier stelt worden daarin beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIAagentB
Met kabels bedoel jullie deze soort kabel: http://www.bax-shop.nl/ja...jack-male-3m-verloopkabel?

En wat is een geschikte interne geluidskaart voor in mijn desktop zodat ik in iedergeval skype en muziek bijvoorbeeld op twee verschillende lijnen van de mixer kan zetten.

[ Voor 38% gewijzigd door CIAagentB op 25-07-2015 13:29 ]

Pagina: 1