Gaming (en productie) PC rond de €1000,-

Pagina: 1
Acties:

• Lennart H.
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:55
Hallo medetweakers! :)

Als eerste wil ik jullie bedanken voor jullie leerzame reviews van componenten en voor jullie zeeën aan informatie! Dat heeft me enorm geholpen tijdens dit leerproces. _/-\o_

Het is al jaren een droom om een goede (game) PC te bouwen, als totale noob kwam ik steeds om in alle informatie omtrent de componenten en dingen waardoor ik er steeds maar niet aan begon.
Ik heb nu toch maar de stap genomen. Na enorm veel leeswerk en nachtwerk de afgelopen tijd is het me dan uiteindelijk toch gelukt om 'iets redelijks' neer te zetten (dat hoop ik in ieder geval). Daarnaast bood iemand me GTA V aan, dan wordt het wel heel verleidelijk toch? :9

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn systeem gaan gebruiken voor gaming en muziekproductie. Voor gaming moet je denken aan games als Grand Theft Auto V, Battlefield 4, Guild Wars 2, et cetera. Ik heb al een mooie Steam library opgebouwd waar ik nu eindelijk gebruik van kan gaan maken :) Voor muziekproductie maak ik gebruik van FL Studio 12. Verder ga ik er de gebruikelijke dingen op doen; browsen, Skypen, et cetera.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de €1000,- denk ik.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn enorm goedkope en aftandse Trust toetsenbord, mijn basic Logitech muis, externe geluidskaart, 1080p iiyama beeldscherm en 2 Studio monitors. Verder heb ik nog een 1360x768 beeldscherm die ik nu als tweede monitor gebruik: http://www.lg.com/uk/monitors/lg-E1940S-led-monitor. Zal ik die ook weer kunnen gebruiken?
En als iemand suggesties heeft voor een goede & betaalbare muis en toetsenbord, dan zijn ze maar al te welkom!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuw future-proof (voor zover dat kan in de tech wereld) systeem die de nieuwste games goed aankan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk had ik alleen een voorkeur voor processor, namelijk een Intel. Ik begon later toch wat te twijfelen in verband met DirectX 12 en het gebruik van meerdere cores en dergelijke. Ik dacht dat een AMD of een andere Intel processor dan de i5-4690K een betere keuze zou zijn. Uiteindelijk maakte ik me er niet meer zo druk om.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte en het energieverbruik zijn niet al te belangrijk. Het geluidsniveau moet het liefst niet al te hoog zijn. Als iets beter kan zonder verlies van prestaties dan natuurlijk graag :) Verder vind ik een window in een strakke behuizing wel mooi. En het rood/zwarte colorscheme zou ook wel mooi zijn!

Ga je overklokken?
Op de lange termijn (dacht ik). Eerst maar even zien hoe goed ie alles aankan, voorlopig zou het prima moeten gaan qua games. Wederom, suggesties zijn welkom! Als het onzin is dan bespaar ik maar al te graag geld.

Dan nu de componenten die ik heb gevonden. Alvast mijn excuses als het echt niks is. Ik heb m'n ultieme best gedaan en ik hoop dan ook dat het wél wat is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 243,95€ 243,95
1Gigabyte GA-Z97M-DS3H€ 77,-€ 77,-
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 365,95€ 365,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1BitFenix Comrade Window Zwart€ 36,51€ 36,51
1Kingston HyperX Savage HX316C9SRK2/16€ 88,50€ 88,50
1Sharkoon WPM600 Bronze€ 55,-€ 55,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 102,95€ 102,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.017,81

Ik heb dit moederbord gekozen omdat ik sowieso dus al een externe geluidskaart heb, al die extra dingen leken me niet nodig. Toch heb ik het gevoel dat ik iets over het hoofd zie en iets mis, ik zou geen idee hebben wat. Ik heb wel rekening gehouden met de chipset in verband met het (eventuele?) overklokken van de processor.
Is het trouwens een idee om op de lange termijn (of zelfs korte termijn) eventueel de videokaart te overclocken?

Dan nog de voeding. Denken jullie dat deze de boel veilig trekken kan? Overal op het internet wordt wat anders gezegd over het vereiste vermogen dus ik wist het even niet meer. Ik las overigens wel positieve dingen over deze voeding, desondanks de lage prijs.

Verder zat ik nog wat te stoeien met het RAM geheugen, is dit wel optimaal voor deze setup?

De rest van de componenten spreken wel voor zichzelf denk ik. Een TB hardeschijf wat volgens mij ruim voldoende moet zijn en een SSD van 250GB voor de Windows installatie en voor de grotere games.

Dat was het wel! Ik heb het geprobeerd maar ik snap dat het niet perfect zal zijn. Als iemand een suggestie heeft of een opmerking heeft over deze setup of over welk component dan ook, dan hoor ik het maar al te graag! :)

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Lennart

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Prima lijstje, toch zijn er een aantal dingen die ik anders zou doen:

Allereerst, nooit, maar dan ook nooit bezuinigen op je voeding. Ik spreek uit ervaring, daar ga je spijt van krijgen. Neem de pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W deze is van veel betere kwaliteit. (Sharkoon, MS-Tech en dat soort troep moet je eigenlijk boycotten. Schande voor de industrie)

Je hebt een te dure SSD, je kunt een goedkopere nemen, het performance verschil ga je toch niet merken: pricewatch: Crucial BX100 250GB

Wat overclocken betreft, leuk voor de tweaker, maar je hebt er in games bijna niets aan. Je kunt prima voor de pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed gaan in combinatie met pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer

De Bitfenix case die je hebt uitgekozen is naar mijn mening meh. Je kunt beter voor de pricewatch: NZXT S340 Zwart gaan, 30 euro bijleggen dus, en dan heb je flink wat cablemanagement ruimte, ziet er strakker uit en is wat stiller.

16GB memory, is heel persoonlijk. Gebruik jij in FL Studio vaak meer dan 8GB RAM geheugen? Kun je zien in taakbeheer, ik gebruik zelf FL Studio en heb eigenlijk nooit problemen gehad met 8GB RAM. Op de website lees ik:
8 to 16 GB is usually enough, very few projects will use more than 16 GB.
Al staat op deze pagina dat ze 16 GB weer aanraden: http://support.image-line.com/knowledgebase/base.php?ans=214 8 tot 16 zeggen ze, dus 16GB is prima :)

Prima videokaart, al zou je kunnen overwegen om de GTX970 te pakken als je een 1920x1080 scherm resolutie hebt. Als je hoger dan dit gaat/hebt zou ik de 390 8GB aanraden. Je hebt er inderdaad veel aan als je gaat overclocken met je videokaart. Heb je veel meer aan in games dan het overclocken van je CPU.

Show me your moves.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Koninkje schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:16:

Allereerst, nooit, maar dan ook nooit bezuinigen op je voeding. Ik spreek uit ervaring, daar ga je spijt van krijgen. Neem de pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W deze is van veel betere kwaliteit. (Sharkoon, MS-Tech en dat soort troep moet je eigenlijk boycotten. Schande voor de industrie)
Die Sharkoon is anders gewoon prima hoor. Werd ook wel eens aanbevolen in het voedingen topic... Zeker niet te vergelijken met de kwaliteit (of het ontbreken daarvan) van een MS-Tech.

Momenteel zijn er nog echter wél interessantere keuzes te maken, maar dat los van die kwaliteit van die voeding. Die is niet slecht.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 25-07-2015 10:21 ]

• Lennart H.
Koninkje schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:16:
Prima lijstje, toch zijn er een aantal dingen die ik anders zou doen:

Je hebt een te dure SSD, je kunt een goedkopere nemen, het performance verschil ga je toch niet merken: pricewatch: Crucial BX100 250GB

Wat overclocken betreft, leuk voor de tweaker, maar je hebt er in games bijna niets aan. Je kunt prima voor de pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed gaan in combinatie met pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer

De Bitfenix case die je hebt uitgekozen is naar mijn mening meh. Je kunt beter voor de pricewatch: NZXT S340 Zwart gaan, 30 euro bijleggen dus, en dan heb je flink wat cablemanagement ruimte, ziet er strakker uit en is wat stiller.

16GB memory, is heel persoonlijk. Gebruik jij in FL Studio vaak meer dan 8GB RAM geheugen? Kun je zien in taakbeheer, ik gebruik zelf FL Studio en heb eigenlijk nooit problemen gehad met 8GB RAM. Op de website lees ik:
[...]
Al staat op deze pagina dat ze 16 GB weer aanraden: http://support.image-line.com/knowledgebase/base.php?ans=214 8 tot 16 zeggen ze, dus 16GB is prima :)

Prima videokaart, al zou je kunnen overwegen om de GTX970 te pakken als je een 1920x1080 scherm resolutie hebt. Als je hoger dan dit gaat/hebt zou ik de 390 8GB aanraden. Je hebt er inderdaad veel aan als je gaat overclocken met je videokaart. Heb je veel meer aan in games dan het overclocken van je CPU.
Bedankt voor je input! :)

Ik maakte me eerst ook zorgen toen ik het merk Sharkoon tussen de voedingen zag staan, maar ik heb aardig wat reviews gelezen en hij scoort overal prima.
Ik heb overigens wat van die "PSU tests" gedaan en kwam steeds zo rond de 520W uit, dan is het nemen van een 520W wel risky lijkt mij, vandaar mijn keuze voor 600W. Nou weet ik natuurlijk niet hoe correct die dingen zijn, maar goed.
Ik zal me nog wat meer verdiepen in de voeding van Sharkoon zodat ik er inderdaad geen spijt van zal krijgen.

Verder heb ik me nog even verdiept in de SSD's van Samsung en deze blijken/bleken toch wat problemen te geven, dit ga ik liever uit de weg, ik ga dus gewoon voor een betrouwbare Crucial.
Kunnen jullie me dan de BX100 (€86,40) of de MX200 (€97,50) aanraden? Beiden van 250GB. Is dat overigens genoeg?

En dat overclocken was ik sowieso ook niet in het begin van plan, hij zal alles prima kunnen trekken. Het was meer iets gericht op de toekomst. Zal het qua gaming nodig zijn op de lange termijn? Stel dat games veeleisender worden. Dan liever overclocken en niet een nieuwe processor kopen, maar goed, ik heb geen idee wat de toekomst zal brengen. Wederom graag jullie meningen :)

Vergeleken met de case die jij genoemd hebt is ie inderdaad meh, om die reden zal ik dan ook van case veranderen. De NZXT S340 ziet er heel wat steviger uit.
Die fans en USB 3.0 etc. zal ik trouwens gewoon kunnen aansluiten op één van de genoemde moederborden in dit topic?

Ik heb nu maar 4GB dus dat is echt een drama :') Ik ga meer voor 16GB om een goede buffer te houden, ook voor gamen in de toekomst.

De videokaart die ik nu gekozen heb is inderdaad een overkill voor 1080p gaming, maar ik denk wel dat ik ooit ga upgraden naar 1440p of zoiets. En zoniet, dan heb ik alsnog wel een goede 'future-proof' videokaart.

Nogmaals bedankt voor de input! :)

Hier is overigens het nieuwe momentele lijstje; zonder SSD dus:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 365,95€ 365,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Sharkoon WPM600 Bronze€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 944,30

[ Voor 25% gewijzigd door Lennart H. op 25-07-2015 23:02 ]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Lennart H. schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:25:
[...]

Bedankt voor je input! :)

Ik maakte me eerst ook zorgen toen ik het merk Sharkoon tussen de voedingen zag staan, maar ik heb aardig wat reviews gelezen en hij scoort overal prima.
Ik heb overigens wat van die "PSU tests" gedaan en kwam steeds zo rond de 520W uit, dan is het nemen van een 520W wel risky lijkt mij, vandaar mijn keuze voor 600W. Nou weet ik natuurlijk niet hoe correct die dingen zijn, maar goed.
Ik zal me nog wat meer verdiepen in de voeding van Sharkoon zodat ik er inderdaad geen spijt van zal krijgen.
Vergeet die "PSU tests" of wat dat ook mag wezen, die zijn notoir onbetrouwbaar. Zoek een review van je grootste slurper, je GPU, en je hebt eigenlijk al alles dat je moet weten. Onder volle load ga je stock niet over de 350W heen. Een goede 450W voeding zou al voldoende zijn.

Daarbij, de Sharkoon is niet slecht, maar momenteel niet echt meer een goede keus. Deze is gebaseerd op dezelfde basis als de Corsair CX nonM voedingen. Okay, maar niet meer dan dat. En vaak wat overpriced. Een ander belangrijk minpunt lijkt me ook dat de kabels van deze voeding niet bijzonder mooi zijn. Iets waar je toch op zou moeten letten lijkt me bij een behuizing met raampje.

Als je prijst stelt op mooie kabels en goede kwaliteit, is bijv. pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C al een stuk interessanter. Het kan nog strakker, maar dan ga je al snel richting die 100 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 25-07-2015 20:46 ]

• Lennart H.
br00ky schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:44:
[...]

Vergeet die "PSU tests" of wat dat ook mag wezen, die zijn notoir onbetrouwbaar. Zoek een review van je grootste slurper, je GPU, en je hebt eigenlijk al alles dat je moet weten. Onder volle load ga je stock niet over de 350W heen. Een goede 450W voeding zou al voldoende zijn.

Daarbij, de Sharkoon is niet slecht, maar momenteel niet echt meer een goede keus. Deze is gebaseerd op dezelfde basis als de Corsair CX nonM voedingen. Okay, maar niet meer dan dat. En vaak wat overpriced. Een ander belangrijk minpunt lijkt me ook dat de kabels van deze voeding niet bijzonder mooi zijn. Iets waar je toch op zou moeten letten lijkt me bij een behuizing met raampje.

Als je prijst stelt op mooie kabels en goede kwaliteit, is bijv. pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C al een stuk interessanter. Het kan nog strakker, maar dan ga je al snel richting die 100 euro.
Bedankt voor de feedback!

Goed dat je het zegt van die kabels, dat zou er inderdaad niet uitzien. En dat vind ik toch wel belangrijk ja. Ik dacht dat de kabels een combinatie van rood en zwart waren, maar nee dus, lekker misleidend :P

De kabels van die Antec zijn inderdaad een stuk mooier, die zal ik toevoegen aan m'n lijstje.

Het lijstje is nu als volgt; nog steeds zonder SSD:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 366,50€ 366,50
1Antec TruePower Classic TP-550C€ 76,95€ 76,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 966,80

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Qua SSD kan je prima die hierboven genoemde BX100 nemen. Eventueel kan de MX200 ook. Die heeft powerloss caps aan boord. In hoeverre dat op langere termijn helpt je SSD te beschermen tegen corruptie zijn de meningen over verdeeld, maar baat het niet, dan schaadt het niet.

• Lennart H.
br00ky schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:15:
Qua SSD kan je prima die hierboven genoemde BX100 nemen. Eventueel kan de MX200 ook. Die heeft powerloss caps aan boord. In hoeverre dat op langere termijn helpt je SSD te beschermen tegen corruptie zijn de meningen over verdeeld, maar baat het niet, dan schaadt het niet.
Dan neem ik gewoon de BX100 250GB. Is toch heel wat aantrekkelijker qua prijs, en als de performance niet eens heel ver uit elkaar ligt al helemaal.

Hier is nogmaals het definitieve(?) lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 366,50€ 366,50
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.048,75

Alles in orde zo?

Over het overclocken; het zijn maar een paar tientjes extra die ik neerleg voor de unlocked processor, dus dat is niet zo'n probleem. Als ik daarmee in de toekomst problemen voorkom, dan graag.

Hier zijn de vragen die ik voor zover ik weet nog heb:

Het 1360x768 beeldscherm die ik nu als tweede monitor gebruik: http://www.lg.com/uk/monitors/lg-E1940S-led-monitor. Zal ik die weer kunnen gebruiken? (overigens niet voor gamen, gewoon als tweede scherm)

De fans in de kast en de USB 3.0 aansluitingen op de kast, zal ik die gewoon kunnen aansluiten op het moederbord?

Sluit alles goed op elkaar aan en kom ik kabels tekort?

Dat is het wel denk ik :)

Uiteraard zijn suggesties qua build nog steeds welkom!

[ Voor 83% gewijzigd door Lennart H. op 26-07-2015 15:49 ]

• Lennart H.
Heeft iemand anders nog opmerking of iets dergelijks? Wat meer meningen is wel fijn op zich :)

En wat is het beste om te doen; alles bij 1 webwinkel kopen of elk onderdeel zo goedkoop mogelijk apart bestellen?
EDIT: Laat maar, die calculator van tweakers is prima 8) Bestelling wordt geplaatst.

Dank!

[ Voor 15% gewijzigd door Lennart H. op 26-07-2015 19:32 ]

• shadvet
  • Laatst online: 01-12 16:51
voor een betaalbare muis-toetsenbord combinatie ziet de CM Storm Octane er goed uit

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• Lennart H.
Hallo medetweakers!

Ik weet niet of dit de juiste categorie is, maar goed...

Ik heb gisteren onderdelen voor een gaming PC besteld (zie lijstje) en vandaag win ik een Dark Rock TF CPU-koeler.

Ik denk niet dat mijn voeding deze setup met de koeler aankan, of wel?

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 368,-€ 368,-
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.050,25

Graag jullie mening! :)
Ik hoop dat ik m'n bestelling dan nog even snel kan veranderen.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Lennart

• Aronbx_
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11 20:59
Hoi Lennart,

Allereerst gefeliciteerd met het winnen van je nieuwe koeler!

Een CPU koeler trekt weinig stroom, en in vergelijking met een stock koeler zal dit misschien juist een positief effect kunnen hebben op het stroomverbruik.
Ik zou alleen niet teveel verwachten m.b.t. het overclocken van je CPU en/of CPU, mocht je dit van plan zijn. In dit geval denk ik dat je voeding wel wat vermogen tekort komt.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wellicht snap ik het niet.

Wat heeft die koeler met je PSU te maken? Zal misschien 1 watt meer verbruiken dan de standaard ventilator.

De hele setup zal maximaal 350 watt trekken overigens (met de koeler 351 watt.......). Je hebt dus een te krachtige PSU eigenlijk.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat heeft je voeding precies met je koeler te maken? 550watt lijkt me meer dan uitstekend voor jouw setup, je hebt meer dan genoeg wattage om je 4690K én videokaart wat te overclocken. Een aftermarket koeler is nou geen grootverbruikend component, eigenlijk niet eens noemenswaardig wat betreft verbruik.

Die Antec voeding is overigens wel mooi stabiel, maar wel een klein beetje luidruchtig als ik de reviews mag geloven. Ik zou in de NZXT S340 ook persoonlijk liever een modulair voeding hebben, zoals bijv. pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

Verder moet je even goed je airflow uitdenken met die Dark Rock TF CPU koeler, aangezien het een top-flow koeler is; het is geen traditionele towerkoeler.
Aronbx_ schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:20:
Ik zou alleen niet teveel verwachten m.b.t. het overclocken van je CPU en/of CPU, mocht je dit van plan zijn. In dit geval denk ik dat je voeding wel wat vermogen tekort komt.
Volgens Guru trekt de videokaart zo'n 250w, dus zijn hele systeem een keer 350 tot echt maximaal 400w in een dikke benchmark á la 3Dmark (Zie: http://www.guru3d.com/art...aming_8g_oc_review,8.html ).

De review van TechPowerup oogt wat ongeloofwaardig met een piek van 370w en zelfs een rare maximum chart waar 424w staat; dit lijkt me eerder om het hele systeem te gaan dan enkel de kaart. Ik vertrouw eerder het door Guru gemeten wattage.

[ Voor 32% gewijzigd door stin00 op 27-07-2015 18:28 ]

• Lennart H.
Aronbx_ schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:20:
Hoi Lennart,

Allereerst gefeliciteerd met het winnen van je nieuwe koeler!

Een CPU koeler trekt weinig stroom, en in vergelijking met een stock koeler zal dit misschien juist een positief effect kunnen hebben op het stroomverbruik.
Reepje schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:21:
Wellicht snap ik het niet.

Wat heeft die koeler met je PSU te maken? Zal misschien 1 watt meer verbruiken dan de standaard ventilator.

De hele setup zal maximaal 350 watt trekken overigens (met de koeler 351 watt.......). Je hebt dus een te krachtige PSU eigenlijk.
Bedankt Aronbx_! :)

Ik had het wat duidelijker moeten verwoorden, mijn excuses. Ik had het een beetje gehaast getypt want ik wou m'n vraag gauw in de lucht hebben i.v.m. de bestelling die loopt :P Ik bedoelde meer of het genoeg zou zijn voor een overgeclocked systeem, iets wat ik niet in eerste instantie van plan was (wellicht wel in de toekomst, vandaar de unlocked processor), maar met deze koeler zeker wel ga doen. Vandaar de vraag!
stin00 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:24:
Wat heeft je voeding precies met je koeler te maken? 550watt lijkt me meer dan uitstekend voor jouw setup, je hebt meer dan genoeg wattage om je 4690K én videokaart wat te overclocken. Een aftermarket koeler is nou geen grootverbruikend component, eigenlijk niet eens noemenswaardig wat betreft verbruik.

Die Antec voeding is overigens wel mooi stabiel, maar wel een klein beetje luidruchtig als ik de reviews mag geloven. Ik zou in de NZXT S340 ook persoonlijk liever een modulair voeding hebben, zoals bijv. pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

Verder moet je even goed je airflow uitdenken met die Dark Rock TF CPU koeler, aangezien het een top-flow koeler is; het is geen traditionele towerkoeler.

[...]

Volgens Guru trekt de videokaart zo'n 250w, dus zijn hele systeem een keer 350 tot echt maximaal 400w in een dikke benchmark á la 3Dmark (Zie: http://www.guru3d.com/art...aming_8g_oc_review,8.html ).

De review van TechPowerup oogt wat ongeloofwaardig met een piek van 370w en zelfs een rare maximum chart waar 424w staat; dit lijkt me eerder om het hele systeem te gaan dan enkel de kaart. Ik vertrouw eerder het door Guru gemeten wattage.
Bedankt voor de uitleg! Dat is duidelijk. Dan hoef ik me geen zorgen te maken :)
En je ziet liever die module i.v.m. cable management?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Lennart H. schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:36:
[...]
Bedankt voor de uitleg! Dat is duidelijk. Dan hoef ik me geen zorgen te maken :)
En je ziet liever die module i.v.m. cable management?
Ik ben zelf groot fan van modulaire voedingen ivm cable management inderdaad, maar het is zeker geen vereiste aangezien je kast gewoon cable management ruimte heeft.

• Aronbx_
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11 20:59
stin00 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:24:

In tests van Tweakers is te zien dat een R9 390X +- 350W trekt, waar een R9 290 max 330W trekt. De R9 390 zal hier dus waarschijnlijk tussenin zitten, laten we zeggen 340W.
Een processor zal met een redelijke overclock ook makkelijk 25% meer stroom trekken. Een 4690K heeft een TDP van +-90W.
Deze 2 apparaten kunnen samen stock dus al 430w gaan trekken, zonder rekening te houden met randapparatuur.

Ik zeg niet dat overclocken niet mogelijk is met deze setup, maar ik zou niet verwachten dat je de CPU en GPU dik tot de max kan trekken :9

OT:
In iedergeval, je hoeft er niet bang voor te zijn dat je CPU koeler dit gaat beïnvloeden.:)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Aronbx_ schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:51:
[...]

In tests van Tweakers is te zien dat een R9 390X +- 350W trekt,
Aronbx, welkom op tweakers. Misschien is het een goed idee je een klein beetje op de hoogte te brengen mbt het verbruik van een computer.

De aangehaalde review op tweakers, waar 356 watt uit het stopcontact getrokken wordt, betreft het hele systeem, inclusief een overgeklokte intel Core i7 4960X @ 4,4GHz en 16 GB aan geheugen.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Merge met je vorige topic. Dan zien mensen ook hoe je aan het idee van je huidige voeding komt ;).

• Lennart H.
Nog even een vraag;

Er zitten 2 fans BIJ de case, mijn moederbord heeft 1 x een system fan header, wat nu?
En kan ik de rest voorop de case wel gebruiken?
Ik word een beetje gek van die specs.
Specs moederbord: http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4964#sp

Ik zie nu dat ie ook maar 1 USB 3.0 header heeft... De S340 heeft 2 USB 3.0 aansluitingen

Mijn moederbord is nog niet klaar voor verzending dus ik kan hem nog veranderen als het moet, vandaar de urgentie.

[ Voor 29% gewijzigd door Lennart H. op 29-07-2015 22:01 ]

Pagina: 1