Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sinds deze week heb ik een nieuwe computer en hij blijft altijd onder de 60 graden (in game)
maar mijn corsair H80I Gt koeling knippert soms met rood licht in plaats van normaal het witte logo van corsair. een maat van mij zij dat dan de waterkoeling niet genoeg water naar de processor krijgt. en vandaag zag ik dat het lampje rood bleef branden net als of er geen water meer was.

ik vraag het even omdat ik er weinig verstand van heb en misschien iemand meer ervaring

(pc)
8x 4,0 Ghz AMD FX8350 Black Edition
MSI GTX960 2 GB Gaming
16Gb Kingston Hyper X Fury Black Series
Seagate SSHD 1TB
Samsung 850 EVO 120GB
MSI 990FXA Gaming
Corsair CS550M
Corsair Hydro series H80I GT (hier gaat het om)
Corsair carbide series spec-01 red Led

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je die setup pas een week geleden in elkaar hebt gezet dan zou ik eerder eens gaan denken aan een foutieve montage en dan met name de montage van de heatsink op je proccessor (pasta/pad?).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Ik zou eerst even opnieuw monteren. Mocht dat niet helpen. Dan zou ik corsair even mailen. Grote kans dat ze kunnen vertellen wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwar de pompaansluiting niet met die van de ventilator he. De pomp zou theoretisch altijd 12V moeten hebben en geen PWM aansturing ofzo.

De ventilator zelf kan je gewoon in de CPU fan prikken. Even je bios nalopen of de aansluiting op waarop je pomp zit ook op full on / always on enzo staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iets langzamer of iets simpeler uitgelegd.
ik heb mijn PC zelf niet in elkaar gezet dat durfde ik niet met waterkoeling.
Jism kan het dus geen kwaad is heeft het dan te maken met de Fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Is de Corsair Link kabel goed verbonden tussen de H80i en het moederbord?

Wellicht even Corsair Link updaten: http://www.corsair.com/en...ormance-liquid-cpu-cooler (Zie 'Downloads' tabblad)

En checken of de nieuwste firmware erop staat: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=115836

Zijn verder alle kabels juist aangesloten?
Wat gebeurt er als je de led kleur verandert met Corsair link, blijft hij dan rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stin00 als ik via corsair link de kleur verander blijft hij rood.
volgens Corsair link is er ook geen firmwire update nodig

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand skype of teamspeak waarover we even kunnen praten en eventueel hoe ik kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Herkent Corsair link je H80i? Kun je pomp rpm en temps aflezen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dit is gewoon een bug in de H80i, die van mij gaat ook niet meer van de rode LED af. Niet met CL en ook niet met de software van Red-Ray (zie Corsair Fora). Deze bug is al geruime tijd bekend bij Corsair alleen ze doen er niets aan.

Zolang je CPU temps in orde zijn is er niets aan de hand, en die vriend van je weet niet waar hij het over heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee de gtx960 fan doet niks! daarom word hij rood ik ben eruit al zijn mijn tempraturen wel gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik nu doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Als je er niet mee kunt leven kun je een RMA via Corsair doen, kans dat een nieuwe er geen last van heeft is aanwezig. Als het je niet zoveel kan schelen is het simpel, niks mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:32:
nee de gtx960 fan doet niks! daarom word hij rood ik ben eruit al zijn mijn tempraturen wel gewoon goed
Omdat je 960 GTX fans niet draaien wordt de ledkleur van de waterkoeling op je processor rood? Neen, zo werkt dat niet.

Je hebt een MSI 960 GTX, deze heeft een semi-passieve fan tot 63 graden celcius. Zodra je gaat gamen zullen de fans wel aangaan om de GPU gekoeld te houden. Dit is geheel normaal.

Je kan de waterkoeler eventueel RMA sturen naar Corsair Nederland. Ze zijn altijd heel snel en zeer vriendelijk op het gebied van RMA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
stin00 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:38:
[...]

Je kan de waterkoeler eventueel RMA sturen naar Corsair Nederland. Ze zijn altijd heel snel en zeer vriendelijk op het gebied van RMA's.
Grote kans dat het toch weer op gaat spelen, de software is gewoon buggy. Hoewel Corsair inderdaad zeer vriendelijk is met RMA doen ze gewoon niets aan software updates voor bestaande apparatuur en focussen zich alleen op nieuwe hard/software... :(
Pagina: 1