Hallo, ik ben een student industrieel ingenieur ICT aan de UGent, campus Kortrijk. In het kader van een masterproef doe ik een enquête over KMO’s/MKB en ICT investeringen. Academici zijn het er over eens dat kleine en middelgrote ondernemingen als een aparte focusgroep gezien moeten worden tegenover grote ondernemingen. Nu wil ik met mijn vragenlijst onderzoeken of er wel zomaar veralgemeend kan worden of dat er een onderscheid gemaakt moet worden op basis van parameters zoals grootte en sector.
Als je een werknemer bent bij een Vlaamse of Nederlandse KMO, de eigenaar of zelfs gewoon in staat bent de vragenlijst voor een onderneming in te vullen, dan zou je me daar een groot plezier mee kunnen doen. De vragenlijst werd voor uw gemak tot 8 meerkeuzevragen beperkt: www.smesurvey.eu
(Ik heb toestemming gekregen van de mods)
Ik laat de enquête nog tot midden augustus open staan en deel dan de resultaten en nieuwe inzichten mee. Eventuele vragen kunt u in dit topic kwijt en kan ondertussen gebruikt worden om volgende punten te bediscussiëren:
Als je een werknemer bent bij een Vlaamse of Nederlandse KMO, de eigenaar of zelfs gewoon in staat bent de vragenlijst voor een onderneming in te vullen, dan zou je me daar een groot plezier mee kunnen doen. De vragenlijst werd voor uw gemak tot 8 meerkeuzevragen beperkt: www.smesurvey.eu
(Ik heb toestemming gekregen van de mods)
Ik laat de enquête nog tot midden augustus open staan en deel dan de resultaten en nieuwe inzichten mee. Eventuele vragen kunt u in dit topic kwijt en kan ondertussen gebruikt worden om volgende punten te bediscussiëren:
- Wat is de meerwaard van ICT voor de hele kleinste ondernemingen?
- Verschillen jonge ondernemingen van oudere? Oudere ondernemingen hebben mogelijks al investeringen gedaan in een eigen infrastructuur, waar ze verder in investeren, terwijl door de lage upfront kosten en een kortere lanceringstrijd een nieuwe onderneming misschien sneller voor een cloudoplossing zal kiezen.
- Hoe moet er over ICT beslist worden als de eigenaar of algemene directeur geen ICT know how heeft? Kleinere ondernemingen kennen een grotere kennisschaarste in verhouding tot grotere ondernemingen.