Hi guys,
Hier is mijn verhaal:
ik zoek geheugen voor mijn pc. 1600ghz of hoger van 2x4GB (8GB) dual channel
Hier mijn specs:
MB: Z77A-GD65 Gaming
DDR: Kingston ValueRam 16GB(4x4GB) DDR3 1333MH (wil dus ander geheugen)
CPU: i5 - 2500K(Word een i7- 3770K als ik er 1 weet te vinden voor een leuke 2ehands prijs))
CPU Cooler: Corsair Hydro Series H60, 120mm
GPU: MSI GTX 660 Ti 2GB (maar word een R9 280x Toxic 3GB)
PSU: Modulaire 500Watt van OCZ (heb met hier op het forus laten vertellen dat deze voeding voldoet aan de nieuwe GPU Toxic met nieuwe CPU 3770K ook met overclocking)
Maar hoe zit het nu precies met het geheugen 1600/1866//2133 & 2400 ect ect
ik lees soms iets over xmp...waar door het geheugen standaard op 1600 draaid of soms zelf op 1333 en na een wijziging in de bios draaid het dan op een hogere snelheid.
Ik heb een Z77A-GD65 Gaming en volgens mij word XMP niet ondersteund op mijn moederbord.
Dus zal ik het geheugen zelf moeten OC''en daar heb ik weinig zin in...
Zijn er modules die standaard op hogere snel heden draaien zonder te OC''en?
Zo ja kan mijn moederbord dit aan...? mijn moederbord gaat zelf tot 2800mhz dus...
Maar neem aan dat niet elk heugen type and merk goed draaid of zelf helemaal niet draaid
Een vriend van mij heeft avexir core 1600 meer info heb ik niet.
Ik wil zowiezo beter dan hem
LOL Hij heeft een AM FX 8350 CPU en een R9 280X Vapor x GPU.
en dan nog over CL.
7 is beter dan 8 en 8 is beter dan 9... ect ect... wat is hier van waar?
Indien ja, dan graag gegeuen dat beter is dan CL 9, dus 8 of 7 indien nee, wat is dan wel beter...?
Wat te kopen: Wat draaid goed op 1600 met mijn moederbord?
Maar zijn er ook modules boven de 1600 die zonder te OC''en ook op die snelheid boven de 1600 draaien en eventueel de mogelijkhebben om ge OC'ed te worden?
Prijs range: 50 a 70 euro voor 8GB(2x4) dual channel
Lastige vraag misschien maar voor tweakers zat dit appeltje eitje zijn denk ik.
Even nog wat achtergrond info:
Oh ja guys, ik speel vooral veel StarCraft 2 en wolfenstein new order en Batman arkham series en hoop binnenkort ook Doom (4) te kunnen spelel wanneer de uitkomt.
Met mijn huidige setup heb ik soms FPS drops tegen de 20 maar max ergens in de buurt van 120 maar niet stabiel....zeker niet met starcraft 2 want dit is sterk afhankelijk hoeveel je bouwd en snoept veel van de CPU. Door dat ik OC Genie heb aan staan (ja weet ik niet ideal / perfect) haal ik betere FPS dan dat ik het uit hebt staan.
Hier is mijn verhaal:
ik zoek geheugen voor mijn pc. 1600ghz of hoger van 2x4GB (8GB) dual channel
Hier mijn specs:
MB: Z77A-GD65 Gaming
DDR: Kingston ValueRam 16GB(4x4GB) DDR3 1333MH (wil dus ander geheugen)
CPU: i5 - 2500K(Word een i7- 3770K als ik er 1 weet te vinden voor een leuke 2ehands prijs))
CPU Cooler: Corsair Hydro Series H60, 120mm
GPU: MSI GTX 660 Ti 2GB (maar word een R9 280x Toxic 3GB)
PSU: Modulaire 500Watt van OCZ (heb met hier op het forus laten vertellen dat deze voeding voldoet aan de nieuwe GPU Toxic met nieuwe CPU 3770K ook met overclocking)
Maar hoe zit het nu precies met het geheugen 1600/1866//2133 & 2400 ect ect
ik lees soms iets over xmp...waar door het geheugen standaard op 1600 draaid of soms zelf op 1333 en na een wijziging in de bios draaid het dan op een hogere snelheid.
Ik heb een Z77A-GD65 Gaming en volgens mij word XMP niet ondersteund op mijn moederbord.
Dus zal ik het geheugen zelf moeten OC''en daar heb ik weinig zin in...
Zijn er modules die standaard op hogere snel heden draaien zonder te OC''en?
Zo ja kan mijn moederbord dit aan...? mijn moederbord gaat zelf tot 2800mhz dus...
Maar neem aan dat niet elk heugen type and merk goed draaid of zelf helemaal niet draaid
Een vriend van mij heeft avexir core 1600 meer info heb ik niet.
Ik wil zowiezo beter dan hem
en dan nog over CL.
7 is beter dan 8 en 8 is beter dan 9... ect ect... wat is hier van waar?
Indien ja, dan graag gegeuen dat beter is dan CL 9, dus 8 of 7 indien nee, wat is dan wel beter...?
Wat te kopen: Wat draaid goed op 1600 met mijn moederbord?
Maar zijn er ook modules boven de 1600 die zonder te OC''en ook op die snelheid boven de 1600 draaien en eventueel de mogelijkhebben om ge OC'ed te worden?
Prijs range: 50 a 70 euro voor 8GB(2x4) dual channel
Lastige vraag misschien maar voor tweakers zat dit appeltje eitje zijn denk ik.
Even nog wat achtergrond info:
Oh ja guys, ik speel vooral veel StarCraft 2 en wolfenstein new order en Batman arkham series en hoop binnenkort ook Doom (4) te kunnen spelel wanneer de uitkomt.
Met mijn huidige setup heb ik soms FPS drops tegen de 20 maar max ergens in de buurt van 120 maar niet stabiel....zeker niet met starcraft 2 want dit is sterk afhankelijk hoeveel je bouwd en snoept veel van de CPU. Door dat ik OC Genie heb aan staan (ja weet ik niet ideal / perfect) haal ik betere FPS dan dat ik het uit hebt staan.