Beste Tweakers,
Zo nu en dan besluit mijn Windows om vast te lopen. Hiermee bedoel ik dat mijn scherm bevriest en er verder ook niets gebeurd. Een tijd geleden heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd, waarna het probleem een tijdje opgelost bleek.
Mijn PC loopt vast wanneer ik (vrijwel) meteen na het opstarten een programma opstart (of zelfs alleen Chrome opstart). Aangezien het niet iedere keer gebeurt ben ik ten einde raad. Ik heb een tijdje geleden verschillende oplossingen gezocht en naar de oorzaak van het probleem gezocht. Ik heb bijvoorbeeld Memtest laten draaien welke gewoon doorliep zonder problemen, ik heb mijn CPU een stresstest laten doorlopen welke ook zonder problemen verliep en ik heb alle drivers enzovoorts gecheckt.
Nadat dit allemaal niks uithaalde heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd met de hoop dat dit het zou oplossen. Maar nu het probleem zich weer voordoet wil ik het dit keer graag volledig oplossen.
Is er iemand die mijn reddende engel zou kunnen zijn?
Dit is het systeem waar het om gaat:
Zo nu en dan besluit mijn Windows om vast te lopen. Hiermee bedoel ik dat mijn scherm bevriest en er verder ook niets gebeurd. Een tijd geleden heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd, waarna het probleem een tijdje opgelost bleek.
Mijn PC loopt vast wanneer ik (vrijwel) meteen na het opstarten een programma opstart (of zelfs alleen Chrome opstart). Aangezien het niet iedere keer gebeurt ben ik ten einde raad. Ik heb een tijdje geleden verschillende oplossingen gezocht en naar de oorzaak van het probleem gezocht. Ik heb bijvoorbeeld Memtest laten draaien welke gewoon doorliep zonder problemen, ik heb mijn CPU een stresstest laten doorlopen welke ook zonder problemen verliep en ik heb alle drivers enzovoorts gecheckt.
Nadat dit allemaal niks uithaalde heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd met de hoop dat dit het zou oplossen. Maar nu het probleem zich weer voordoet wil ik het dit keer graag volledig oplossen.
Is er iemand die mijn reddende engel zou kunnen zijn?
Dit is het systeem waar het om gaat:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 243,95 | € 243,95 |
| 1 | Asus TUF SABERTOOTH Z97 MARK 2 | € 161,95 | € 161,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 290 Gaming 4G | € 309,95 | € 309,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Corsair Obsidian 750D | € 157,90 | € 157,90 |
| 1 | Asus MX239H Aluminium, Zilver, Zwart | € 203,- | € 203,- |
| 1 | Corsair Hydro H110 | € 127,50 | € 127,50 |
| 1 | Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 87,65 | € 87,65 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 109,44 | € 109,44 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.523,84 | |