Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Momenteel heb ik in de meterkast een UPC modem (non wifi) en een TP-LINK TL-WR1043ND v1 eraan.
In de meterkast heb ik op een groep een extra stopcontact geplaatst zodat een homepowerplug over de zelfde groep naar een stopcontact in de woonkamer. Hier gaat de powerplug naar een TP-link switch en hierop zit een NAS, RPi, PS3 op aangesloten.

Dit gaat in principe goed alleen is de snelheid over de powerplug niet echt super. Eigenlijk nooit echt op gelet maar nu wil ik kijken wat er nog meer kan.

Na wat zoekwerk kwam ik erop uit dat het mogelijk is om het wifi om te zetten (wifi snelheid is gewoon goed zonder problemen). Nu is de vraag hoe ik dit het beste kan doen...
1. moet ik dan een wifi repeater hebben waar ook een netwerk aansluiting op zit (ala... zoiets, en die dan aansluiten op de switch die ik al heb)
2. moet ik een tweede router / accesspoint neerzetten die de homeplug en switch vervangt en deze laten bridgen oid.

zoja; welke is dan verstandig en waar moet ik op letten (en dus niet kopen)

maw, wat tips en recente tricks zouden handig zijn. Ik heb wel berichten op internet gevonden maar deze stammen soms uit 2007 - 2012 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:30
Wat jij wilt is dus deze setup.

Modem-->WIFI router .........Stukje niks........... WIFI router ---> Switch --> PS3 NAS RPi

Voor wat het gamen met de PS3 betreft is dit wel het slechte wat je kan verzinnen. Je ping tijden zullen omhoog schieten en gamen kan je wel vergeten. Kan je niet gewoon een kabel trekken?

En welke snelheden behaal je nu via de homeplug? Wat verwacht je van een verbinding via WIFI? Dat zal ook geen hoogvlieger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De naam die je zoekt is 'wireless brige', 'client bridge' of 'media bridge'. De meeste repeaters kunnen het out-of-the-box, als een router het niet kan kun je er DD-WRT op zetten die het sowieso ondersteunt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@r:
Momenteel haal ik ong 800kb ps als ik file upload van laptop (WiFi) naar nas. Dit terwijl een speedtest op de laptop 40mbps is (60mbit lijn van ziggo)
En veel gamen noline doe ik niet.

@Dion
Thnx ik denk dat ik eerst opzoek ga naar een route die het ondersteunt en anders een repeater.
Even kijken of mijn huidige tplink het kan, dan zet ik ipv die in de meterkast een wat betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Kan je écht geen kabel kwijt?
Is goedkoper, sneller en toekomstvaster.
Repeaten en bridgen blijft een half duplex oplossing die door van alles en nog wat beinvloedbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:30
E
Griffin schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 07:01:
@r:
Momenteel haal ik ong 800kb ps als ik file upload van laptop (WiFi) naar nas. Dit terwijl een speedtest op de laptop 40mbps is (60mbit lijn van ziggo)
En veel gamen noline doe ik niet
Pas je op? Die 800 kb kan ook aan je NAS liggen. Hang voor de zekerheid eerst een geleende laptop aan de andere kant eraan. Kijk dan eens wat de snelheid is.

ja ok, 800 kb is wel heel langzaam maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34

Nox

Noxiuz

Als je 40mbps haalt over je speedtest moet 40mbps naar je nas ook wel lukken. Ik denk dat het probleem bij je NAS zit. (sowieso heerst een kabel :+ :) )

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klopt. Voor goed testen van je LAN kun je best iperf gebruiken. Draait op nagenoeg ieder OS op aarde en met juiste settings (-P 5 -w 256k) is het een prima weergave van real-life TCP traffic (UDP is ander verhaal, maar UDP doe je normaal niet aan ; ) )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1