Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben al een hele tijd opzoek naar de perfecte laptop voor mijn doeleinde. Ik zou graag een laptop willen die krachtig is en snel. Eigenlijk zoek ik ook meer een laptop die niet gaming uitschreeuwt, want echte
gaming laptops zijn naar mijn mening lelijk. Ik wil wel graag wat kunnen gamen. Ik zou veel single player story modes willen spelen. En ook zou ik PCSX2 (ps2 emulator) degelijk zonder lag willen laten draaien. Liefst heb ik een zo mooi mogelijk scherm, liefst 4k. Door zelf op te zoeken ben ik uitgekomen op de MSI Gaming GE62 2QE(Apache)-036BE en de Lenovo YU50-70 i7-4720HQ 16Gb DDR3 512Gb SSD 15.6" UHD. Nu weet ik niet welke de beste zou zijn. Of heeft iemand misschien nog andere suggesties van laptops laat het mij alstublieft weten.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt tot ongeveer 1700 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben vaak onderweg maar vind het niet de moeite om hier extra rekening mee te houden buiten hoe lichter en dunner hoe beter.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ken niet alle merken dus vraag aan jullie wat misschien nog andere merken zijn buiten MSI en Lenovo die intressante aanbiedingen hebben voor mij.

Met vriendelijke groeten,
Nick van Hurck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

MazeWing

The plot thickens...

Zonder twijfel de P650se van Clevo (of een rebrand van hetzelfde model).

Voor minder dan €1700 heb je een krachtige quad-core cpu, 16GB geheugen, 512GB SSD, 15 inch IPS en een GTX970M. Dit alles in een behuizing van zo'n 2,5cm dik en een gewicht van zo'n 2,5KG.
Enige mindere is de accuduur, maar dat valt te verwachten met deze specs en videokaart...

Op Laptopplus.nl kun je bovenstaande Clevo samenstellen: http://www.laptopplus.nl/...0se-p650sg-gtx-900-series

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou jij via de site aanraden. Flashgeheugen is dat nodig, weet niet goed wat dat is enz. En wat zou ik best als geheugen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

MazeWing

The plot thickens...

Qua geheugen kun je het beste voor 2x 8GB gaan (gewoon het standaard geheugen).

Flash drive is een SSD. Deze zijn aan te sluiten via SATA of M.2 (een insteekkaartje)
Qua performance geen verschil, qua formaat wel. Het voordeel van een SSD in M.2 is dat je de SATA poort(en) vrij houdt voor een andere (grotere) HDD.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een paar vraagjes. Als ik zelf mijn componenten wil zoeken kan ik dan die laptop kopen en zelf achteraf aparte componenten kopen dat is misschien nog voordeliger? Ook weet ik niet goed of da processor koeling belangrijk is? Harde schijf wat zou je aanraden? Flash geheugen en gewone harde schijf verschil? Beeldscherm liefst 4k ma da is geen mat scherm dus weet niet goed misschien beter de 3k met mat scherm. Communicatie weet ik ook niet wat het verschil is tussen de 3 keuzes? Besturingssysteem kan ik toch zelf installeren he?
Sorry voor de vele vragen en alvast bedankt!