Windows 8.1 start niet op na Windows-update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-03 09:55
Precies wat de titel zegt. Ik had de automatische Windows updates en daarna startte mijn pc niet meer op. Dit heb ik al een keer eerder gehad en heb toen mijn pc gereset.
Details:
- PC laat bios scherm zien
- PC laad Windows 8
- Zwart scherm, kan de muis wel zien bewegen maar die gaat weer weg na 2 seconden

Wie kan mij helpen? Zit er een beetje doorheen met al deze problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En wat als je de pc even aan laat staan? Misschien is ie met het verwerken van updates bezig. Kan soms even duren, al hoor je dan wel wat op het scherm te zien dat ie er mee bezig is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En als bovenstaande niet werkt, even op F8 drukken bij het booten en de troubleshooter laten rammelen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die methode werkt bij W8 en nieuwer toch niet meer? Heb ooit eens iemand telefonisch proberen te helpen de laptop met W8 in veilige modus te krijgen, dat bleek ietsje lastiger :P

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 24-07-2015 20:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 22:21
Outerspace schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:16:
En als bovenstaande niet werkt, even op F8 drukken bij het booten en de troubleshooter laten rammelen ;)
F8? Dit is windows 8;)

Dit klinkt een beetje raar, maar anders moet je het met een windows medium doen..

Computer tijdens windows laden uitschakelen, hierna nog een keer doen en dan gaat windows zichzelf herstellen. Werkt 9 vd 10 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoe weet je dat het door een update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Soldaatje schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:19:
Hoe weet je dat het door een update komt?
Vermoedelijk omdat er tijdens het afsluiten werd aangegeven dat er updates werden geïnstalleerd en daarna deed Windows het niet meer. Conclusie? Updates hebben Windows om zeep geholpen, althans, zo lees ik het ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Ja dit is het precies, je kunt wel met opstarten shift + f8 rammen om in een soort optie systeem te komen... Maar de pc kan ook niet gestart worden in veilige modus helaas.
Andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De shift-F8 werkt wel? Wat voor keuzes krijg je in dat optie systeem? Als het goed is zou er een troubleshooter tussen moeten zitten.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Als je het vaker hebt bij updates is er wel iets ergs aan de hand, verder geen rare dingen met hardware/overclocken?
Je ziet dus ook geen foutmeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Raven schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:30:
De shift-F8 werkt wel? Wat voor keuzes krijg je in dat optie systeem? Als het goed is zou er een troubleshooter tussen moeten zitten.
Ja, alleen wordt hier gezegd dat het probleem niet met de troubleshooter kan worden opgelost...

En ik heb niks geoverclockt en krijg verder geen foutmeldingen...

Sinds ik Windows heb geïnstalleerd op mijn ssd heb ik dit pas gehad, nooit om een hdd.

[ Voor 9% gewijzigd door Micha van Dijk op 24-07-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als ik de opties goed herinner, moet je de troubleshooter selecteren, dan geavanceerde opties en daarna automatic repair, wat opstartherstel uit zou moeten voeren.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Raven schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:42:
Als ik de opties goed herinner, moet je de troubleshooter selecteren, dan geavanceerde opties en daarna automatic repair, wat opstartherstel uit zou moeten voeren.
"De pc kan niet worden hersteld met Opstartherstel"

Dit krijg ik dan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Herstelpunt terugzetten dan? Met wat mazzel is er vlak voor het updaten automatisch een aangemaakt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Het Opstartherstel is niet gemaakt voor de Windows updates, maar gelukkig had ik daarvoor net iTunes verwijderd waardoor er een herstel is gemaakt.

Ik ben hem nu aan het uitvoeren. Misschien kan jij mij even helpen per telefoon? Gaat een stuk sneller en ik ben niet zoon expert...

EDIT: Windows herstel kan niet worden uitgevoerde door een probleem...

[ Voor 11% gewijzigd door Micha van Dijk op 24-07-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik deel geen telefoonnummers online ;) (belmenietregister houd helaas niet alles tegen :P ) , maar als het terugzetten van een herstelpunt in gang is gezet, dan hoef je alleen maar te wachten. Als er verder niks raars aan de hand is zou Windows daarna moeten opstarten.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Ja ik zie dat het herstellen gelukt is. Maar wat moet ik nu doen om te voorkomen dat dit probleem weer voorkomt?
Zeer vreemd dat het herstel na een foutmelding toch heeft gewerkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Micha van Dijk op 24-07-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eerst zei je dat herstel niet kon worden uitgevoerd ("EDIT: Windows herstel kan niet worden uitgevoerde door een probleem...") en nu is het ineens gelukt? :S

edit: Ehm, start Windows nu wel op dan?

[ Voor 43% gewijzigd door Raven op 24-07-2015 20:54 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Raven schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:53:
Eerst zei je dat herstel niet kon worden uitgevoerd ("EDIT: Windows herstel kan niet worden uitgevoerde door een probleem...") en nu is het ineens gelukt? :S
Ja er werd namelijk een fout aangegeven, maar toen herstart m'n pc en werkte het toch? Windows is vreemd...

Maar hoe dit voorkomen?

EDIT: Hoe kan ik toch Windows updaten voor Windows 10 en toch niet weer dit probleem krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door Micha van Dijk op 24-07-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hangt er vanaf wat de oorzaak is. Doe eens Windowstoets+R en dan eventvwr uitvoeren. Daarna links Windows-logboeken openklappen en op systeem klikken. (Hopelijk is dat in W8 hetzelfde gebleven)

Als het goed is krijg je een hele lange lijst aan meldingen te zien. In die lijst even terugscrollen tot je fouten ziet, te herkennen aan een rood rondje met wit uitroepteken erin. Waarschuwing en informatiemeldingen kun je over het algemeen negeren.

Mochten er fouten staan, die dan even hierheen kopiëren.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Er staan zoon 34 fouten in... LOL
allemaal kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tenzij ze hetzelfde zijn, jep ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
WAARSCHUWINGEN:
The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device SWD\SensorsAndLocationEnum\LPSensorSWDevice.

FOUTEN:
De Network Store Interface Service-service is afhankelijk van de NSI Proxy Service Driver-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

De Workstation-service is afhankelijk van de Network Store Interface Service-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

De TCP/IP NetBIOS Helper-service is afhankelijk van de Ancillary Function Driver for Winsock-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:

De DNS Client-service is afhankelijk van de Stuurprogramma voor ondersteuning van NetIO Legacy TDI-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:

en nog ongeveer 14 hetzelfde maar dan met een andere beginzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah leuk, telkens als er een service niet wil starten, werken anderen ook niet omdat die er van afhankelijk zijn. Welke is de eerste die faalde? Die het eerste in het logboek verscheen toen het probleem begon.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
De DHCP Client-service is afhankelijk van de Ancillary Function Driver for Winsock-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:

Dit was de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb geen idee wat het probleem is maar is een volledige herinstallatie geen optie?
Dan ben je er in ieder geval van af, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Soldaatje schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:09:
Ik heb geen idee wat het probleem is maar is een volledige herinstallatie geen optie?
Dan ben je er in ieder geval van af, als het goed is.
Dit heb ik al een keer eerder gedaan toen ik precies hetzelfde probleem had.
En blijkbaar hielp het niet...

EDIT: momenteel is windows update helemaal uit en ik denk dat het wachten is op windows 10

Ook zie ik veel oplossingen op het internet over dit probleem dat het met je grafische kaart drivers te maken hebben...

[ Voor 22% gewijzigd door Micha van Dijk op 24-07-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, genoeg hits op die fout, maar zie niet zo gauw iets dat een helemaal niet meer opstartende Windows veroorzaakt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Ik heb wel iets gevonden! Een onbekend apparaat bij Apparaatbeheer, kan dit iets slechts zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Micha van Dijk schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:22:
Ik heb wel iets gevonden! Een onbekend apparaat bij Apparaatbeheer, kan dit iets slechts zijn?
Nee, die heb ik ook en totaal geen problemen met Windows.
Wat is je hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Intel Core i5 4590 @3.30GHz
MSI Gaming GTX960 2GB
MSI B85-G43
Corsair DDR3 16GB RAM @1600MHz
Samsung SSD EVO 850 120GB
Seagate Barracuda 2 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Micha van Dijk schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:22:
Een onbekend apparaat levert geen crashende Windows op, althans, zou niet moeten.

Open de eigenschappen van het apparaat eens, dan tabblad details en dan in het menu hardware-id selecteren. Dan zie je 2 codes, een ven (vendor = merk) en dev (device = model) code. Zou je die hier willen plaatsen? Indien die er niet staan (kan soms voorkomen), het hele hardware id. Ziet er ongeveer zo uit
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/Device-ID.png

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 24-07-2015 21:30 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Dit is wat er staat:
ACPI\VEN_INT&DEV_33A0
ACPI\INT33A0
*INT33A0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jep, zo te zien gaat dat het onbekende apparaat oplossen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:36:
Jep, zo te zien gaat dat het onbekende apparaat oplossen.
Ja, maar lijkt me niet dat dat de crash oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Groot probleem, na de installatie van Intel Smart Connect moet je PC opnieuw opstarten, even gecheckt of hij geen updates gingen installeren. En nee.
Maar nu dus zelfs zonder updates, pc heeft weer zwart scherm...

BIOS probleem misschien?

[ Voor 6% gewijzigd door Micha van Dijk op 24-07-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nee, BIOS staat hier los van. Vond wel http://www.rapiditsupport...windows-8-1-black-screen/ , daar staat als een van de oplossingen booten naar safe mode en daar de videokaartdrivers verwijderen. Een van de andere opties (herstelpunt) heeft maar heel kort gewerkt.

Misschien dat een van de updates een videokaartdriver was die dwarsligt?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Ik denk zelf ook dat het een grafische driver is die problemen heeft. Ik ga even de stappen van de website opvolgen en dan hoor je meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Helaas kan ik de PC niet opstarten in Safe mode, ik denk dat ik morgen maar even langs mycom ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Is er nog een andere manier? En is het echt een software probleem en niet een hardware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Begrijp mogelijke frustratie; maar gelieve je oude bericht te veranderen als jij de laatste bent die heeft gereageerd. Het lijkt mij morgen het best om inderdaad naar de MyCom te gaan; zij zullen helaas waarschijnlijk zeggen dat je Windows opnieuw moet installeren en dan weer het probleem moet aankijken.

Ik raad je dan ook aan om, ondanks dat je het al hebt gedaan en mits je belangrijke persoonlijke data ergens is gebackupped (Google (Photos), Dropbox etc.) toch Windows opnieuw te installeren. Je kan desnoods een oude ISO van Windows 10 vinden en deze installeren en dan zal hij je vanzelf naar de RTM (build 10240) updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 13:25

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

aangezien het euvel gelijk na updates is gestart verdenkt ik dit toch meer. Start in safe mode
( http://www.7tutorials.com...mode-windows-8-windows-81 ) en ga even naar programs and features > view installed updates, sorteer op datum en deinstalleert die van de laatste datum en kijk even of dit het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
De frustratie zit inderdaad erg hoog ja. ):
Naar safe mode gaan is helaas niet mogelijk.
Daarom Windows volledig gereset, bestanden staan allemaal in de cloud dus geen probleem.
Iemand nog tips om dit soort problemen en andere problemen te voorkomen in de toekomst?
En hoe zorg ik dat mijn Samsung EVO 850 120gb SSD heb beste werkt?

EDIT: Waar kan ik die Windows 10 iso vinden en installeren? En is dat slim om te doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Micha van Dijk op 24-07-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarom lukte safe mode niet? Foutmelding?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha van Dijk
Raven schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:54:
Waarom lukte safe mode niet? Foutmelding?
Safe mode werkt niet, het beeld werd weer zwart met de muis bewegende. Zeer vreemd probleem...
Nu PC gereset Windows updates en nvidia updates uitgezet en nu maar wachten op Windows 10 denk ik.
Pagina: 1