Toon posts:

De zoveelste "zijn mijn temps ok" vraag. FX 8350, 20-58C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een FX 8350 met stock clocks en waterkoeling, als ik de CPU burner uit furmark aan zet gaat mijn temperatuur van 20 naar 58 en ik kan er maar niet achterkomen waar dit aan ligt. Mijn loop bevat geen lucht meer, geen stof in de radiator. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik nieuwe thermal paste tussen mijn cpu en het cpu block moet doen.

Ook zeg ik er even bij dat hij binnen minder dan 2 seconden weer terug zakt naar 20C.

PS: Ik gebruik speedfan, HWM en Coretemp.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 19:12 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ten eerste, een temp van 20c bij idle is niet mogelijk, dat is echt wel meer
Ten tweede, als je furmark aanzet gaat de temp natuurlijk omhoog, wat dacht je dan? En als die 58 wel klopt, dan koelt die heel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Wacht 58C is goed? Ik lees overal op het internet dat je niet hoger moet gaan dan 62C. Of was dat een bug met software die de temps las?

En ja het is -iets- hoger dan 20C. het is 25-30C (een beetje af en aan). 22-25C in de winter.

• Reepje
  • Niet online
Als die het toch goed doet....dan is er geen probleem?
En er zit geen echt accurate temperatuur meter op chip, de waarden doi je krijgt kunnen 5, 10 misschien wel 15 graden afwijken.

Verder is cpu burner natuurlijk een ding dat de cpu belast, en deze dus naar zijn limiet gepusht word. Dus als die daar te warm word is dat nog geen ramp.

Maar hij word niet te warm. Als 61C de max is, dan zit je er nog onder.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar vindt het toch erg warm voor een liquid-cooling setup. En ik wil er nog mee overclocken :v

• Reepje
  • Niet online
Een goede luchtkoeler koelt beter dan een slechte waterkoeler

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik, maar deze heb ik zelf voor een redelijk bedrag gebouwd (Iets meer dan 150 euro) en toen ik 'm aanschaftte koelde hij sws beter dan mijn oude Mugen 2

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Wat voor wc loop heb je?
Rad grote. Pomp etc?

Verwijderd

Topicstarter
Phobya DC12-260 pomp, 120mm radiator, cuplex kryos Delrin cpu blok, single bay reservoir.

Edit: Zal ik dan gewoon nieuwe thermal paste kopen en kijken wat dat uithaalt?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2015 00:59 ]

Pagina: 1