Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verbindingen worden telkens gesloten

Pagina: 1
Acties:

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb een raar probleempje in ons netwerk waar ik de oorzaak niet van kan achterhalen.

We hebben een Ziggo aansluiting met een Ubee EVW 321b modemrouter

Verbindingen blijven wel actief maar werken dan niet meer.
Voorbeelden van het probleem:
  • Wifi op mijn telefoon is nog verbonden maar werkt niet meer, zodra ik wifi in- en uitschakel werkt het meteen weer.
  • Ik stream een video vanaf mijn NAS naar Kodi (zelfde netwerk), dit stopt dan na 5 minuten ofzo met werken en Kodi kan de bestanden niet meer zien. Zodra ik Kodi opnieuw start werkt alles weer.
  • Een webserver op de NAS benaderen vanaf een andere PC in het netwerk werkt niet meer, zodra ik de browser opnieuw start werkt het meteen.
De NAS is met een kabel verbonden en ook de PC waarvan ik de NAS benader, het is dus niet alleen bij Wifi verbindingen.

Ik heb de modemrouter al meerdere keren gereset.
Het probleem lijkt erger te worden als er meer mensen actief zijn op het netwerk.

Wat kan ik proberen? Helaas is het apparaat in bridge modus zetten met een eigen router geen optie.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk even met wireshark wat er op de lijn gebeurt. Anders wordt het gokken en komen mensen met 'catch all' oplossingen aanzetten die zonder onderbouwing 'misschien' 'iets' kunnen oplossen.

• Preau
  • Niet online
Hoe moet ik dit precies doen? In Wireshark zie ik een hele snelle lange lijst van pakketten voorbij stromen maar ik kan hier niets uithalen. Waar ben ik naar op zoek?

EDIT:
Hier iets wat er in kwam toen mijn verbinding naar de CouchPotato interface niet wilde lukken:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZkspYsR.png

[ Voor 31% gewijzigd door Preau op 24-07-2015 18:54 ]

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:34
Klopt je arp cache nog op het moment dat het niet meer werkt? Dwz kloppen de ip adressen / mac mappings nog? En dat natuurlijk even bekijken op beide devices

[ Voor 18% gewijzigd door _Hades_ op 24-07-2015 20:54 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 11:14

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Als je hele capture file er zo uit ziet heb je iets van packetloss. Wat kun je van het device met ip 192.68.178.10 zeggen? Zit die aan een kabeltje, kijk dan even of die kabel goed vastzit. En kun je vertellen wat hoe je netwerkkaart staat ingesteld? (speed/duplex) (dit geldt alleen als je device aan een kabeltje zit)

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:11
Dit is een bekend probleem met de Ubee modems.
Wij lossen dit altijd op door het modem in bridge mode te laten zetten en hier een eigen router achter te plaatsen.

Het probleem is hierna direct opgelost.

@ts: heb je een specifieke reden dat je het modem niet in bridge mode wilt zetten?

[ Voor 17% gewijzigd door f.welvering op 24-07-2015 23:46 ]

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een reden zou het gebrek aan ipv6 kunnen zijn, of werkt dat inmiddels toch ook bij bridged modems?

• Preau
  • Niet online
Kabouterplop01 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:40:
Als je hele capture file er zo uit ziet heb je iets van packetloss. Wat kun je van het device met ip 192.68.178.10 zeggen? Zit die aan een kabeltje, kijk dan even of die kabel goed vastzit. En kun je vertellen wat hoe je netwerkkaart staat ingesteld? (speed/duplex) (dit geldt alleen als je device aan een kabeltje zit)
.50 is de Synology, .10 is mijn PC. Deze zijn beide bedraad aangesloten

Het gaat dus een tijdje goed tussen de twee apparaten en dan wordt de verbinding verbroken en komen deze entries in wireshark.
f.welvering schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:44:
Dit is een bekend probleem met de Ubee modems.
Wij lossen dit altijd op door het modem in bridge mode te laten zetten en hier een eigen router achter te plaatsen.

Het probleem is hierna direct opgelost.

@ts: heb je een specifieke reden dat je het modem niet in bridge mode wilt zetten?
Jammer om dit te horen.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 11:14

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Staat je Synology in een soort van zuinige stand om energie te besparen en is het toevallig ook je DNS server?
(Als die Synology HDD('s) een spinup moeten maken en dan ook als resolver ingesteld staat dan kan het even duren voordat het weerk werkt)
(ik probeer maar een zijstraat te bedenken, misschien veel te moeilijk gedacht)
Het kan ook aan de instelling va je netwerkkaart komen (van de .50 en .10)
Staan deze op auto sensing?

[ Voor 13% gewijzigd door Kabouterplop01 op 26-07-2015 13:36 ]

Pagina: 1