Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Ik heb een pc met een i5 4690K (4.4 ghz oc), MSI Z97M gaming mobo, 16 gb ddr3 1600 mhz ram en Windows 7 Pro 64-bits op een Crucial BX100 500gb ssd. De componenten zijn in juni 2015 gekocht en de pc is dus ongeveer vijf weken in gebruik.
Zie hier de complete specs van mijn systeem: gallery: Arrahant

Ik heb echter sterk het gevoel dat het systeem te langzaam opstart. Het kost ongeveer 18,5 seconden om bij het Windows login scherm te komen. Wellicht dat het met de BIOS/moederbord te maken heeft, want het kost al ongeveer 12 seconden om langs de BIOS te komen.

In MSConfig staan 7 items bij Startup aangevinkt: NVIDIA Backend, MS Security Client, MS Xbox 360 Accessoiries, MSI Start Command Center, Func MS3 Core (muis software), Gaming Keyboard software en Intel USB 3.0 Monitor.
Bij services heb ik NVIDIA Geforce Experience Service, NVIDIA streamer software, Bonjour-service, Google Update service, MSI_LiveUpdate_Service handmatig uitgevinkt. Voor de rest is alles aangevinkt en zo ver ik weet gewenst; hoofdzakelijk MS services, wat MSI dingen, Punkbuster, Killer network software, NVIDIA (network, display driver en stereoscopic 3D). Het valt me overigens wel op dat heel wat (+-25) services 'STOPPED' bij status hebben staan, eigenaardig...

In ieder geval: gaat het booten inderdaad relatief langzaam op mijn systeem? Of zie ik spoken? En zo ja: heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:02

D4NG3R

kiwi

:)

Zoek in de UEFI naar opties als (Ultra) Quick Boot, de tijd tussen de UEFI en Windows zelf (~6 seconden) is namelijk prima.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2015 17:20 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miser
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

miser

always learning

delete/uninstall Nvidia Geforce Experience.

Bij mij deed na de laatste update LAN zeer traag opstarten.
Nvidia Geforce Experience verwijderd en het werkt weer vlot.

Mogelijk zorgt dit proggie voor meer software crashes.

@D4NG3R dat is volgens mij vanaf windows8

[ Voor 9% gewijzigd door miser op 29-07-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:11
Nah, windows start niet slow maar de biosschermen duren lang, ik heb dit zelf ook niks aan te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zet OpROM messages uit (en INT19 spul) als je die toch niet bekijkt en zet bootsplash uit.

Je kan ook dingen uitschakelen die je niet gebruikt zoals RAID, UEFI netwerk, USB init (als je PS/2 gebruikt), zodat je BIOS dat niet op hoeft te starten.

PXE ROMs worden meestal alleen geladen als je gaat netbooten, maar die kan je dus ook uitzetten.

Als je niet zeker weet wat je BIOS doet, maak dan even een opstartfilmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan je moederbord -> bios. nadat de pc langs de bios is geweest en windows opstart gaat dit binnen no time. Zoals andere zeggen moet je even wat instellingen veranderen in je bios.
Pagina: 1