Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 08:25
Hoi allemaal!

Ik krijg deze zomer mijn diploma ICT-beheerder niv. 4. (BBL) omdat ik hier de nodige moeite mee heb gehad (ik heb 6 jaar gedaan over de opleiding die normaliter 4 jaar duurt, eerst BOL daarna 2 jaar BBL) heb ik besloten niet verder te studeren op HBO niveau ondanks dat ik dit altijd in gedachte heb gehad.

Ik wil graag gaan beginnen bij een IT bedrijf welk veel doet in detachering. Hier heb ik altijd al aan gedacht omdat ik graag veel verschillende ervaringen op doe en zeer sociaal ben ingesteld. Daarnaast vind ik het een fijn idee om toch nog de mogelijkheid te hebben om verscheidene certificaten te halen binnen het bedrijf zodat ik mezelf ondanks mijn matige opleiding kan blijven ontwikkelen. verder heb ik vernomen dat je eigenlijk altijd een auto van de zaak krijgt wat ik ook een leuke extra vindt ;)

Probleem:
Zoals de meesten ben ik echter niet probleemloos. Ik heb namelijk erg veel moeite met het behouden van het overzicht, dit resulteert er meestal in dat ik vergeet bepaalde zaken te controleren waardoor er vaak fouten optreden in mijn werk. Dit kan iets kleins zijn maar heeft helaas ook al vaker tot wat grotere problemen gezorgd. Mijn psycholoog beschreef dit (in jip & janneke taal) als een piloot die opstijgt, al een stukje heeft gevlogen en er dán pas aan denkt (wanneer het eigenlijk te laat is) om te controleren of alles eigenlijk wel werkt.

Dit probleem heeft er voor gezorgd dat ik bij mijn vorige 2 werkgevers geen contractverlenging heb gekregen en er bij de 2e werkgever zelfs sprake was een voortijdige beëindiging van het contract. Ik ben van plan dit probleem op te pakken d.m.v. een arbeidscoach en het voortzetten van gesprekken bij de psycholoog omdat ik erg veel tegen dit probleem aan loop zoals je je wellicht kan voorstellen.

Mijn vraag aan u allen:

Kennen jullie dergelijke werknemers die ruimte hebben voor zo iemand als ik?
Ikzelf denk op dit moment aan een organisatie als Centric om mijn carrière te starten maar weet niet zo goed of er betere alternatieven zijn of dat ik juist bij een heel ander soort bedrijf beter tot mijn recht zou kunnen komen?

Alvast dank voor jullie hulp!
Bij onduidelijkheid / vragen stel ze a.u.b.. ! :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Het is goed als je weet waar je pijn punten liggen en dat je er mee aan de slag gaat. Dat gezegt hebbende, zou je liever niet voor een kleinere en daarmee ook persoonlijkere partij gaan? Een grotere detacheerder als Centric heeft liever jongens die ze gewoon goed weg kunnen zetten en voor kunnen cashen. Als je al met problemen binnen komt en daardoor al twee banen bent kwijt geraakt dan verwacht ik niet dat het een derde keer heel anders loopt tenzij de werkgever er zich op ingesteld heeft.

Maar dat zijn maar mijn twee centen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-09 22:50

Zenix

BOE!

Je hebt naast een Centric ook een InWork, Peak-IT en Neomax om er maar paar te noemen voor detachering. Maar wat Megajr al aangeeft, is dat wel een stuk onpersoonlijker.

Je geeft aan dat je door middel van certificaten wilt ontwikkelen bij een werkgever, waarom ga je hier NU niet mee bezig? Als je laat zien dat je serieus buiten werktijd bezig bent met je vak, dan helpt dat zeker.

Ik heb tijdens mijn MBO ICT 4 Netwerkbeheer het industriële certificaat van CCNA behaald, dus niet diegene die je via school krijgt. Ik ben wel doorgegaan naar het HBO en daar heb ik ook een aantal certificaten behaald tijdens de studie, aangezien ik de meeste examens voor de helft van de prijs kan doen. Als jij je CCNA hebt behaald tijdens je beheer opleiding met goede scores en geen herkansingen kan je misschien nog korting krijgen voor het echte examen. Indien dat niet het geval is, certificaten kosten zo'n 150 a 200 euro per certificaat met boek erbij, een virtuele omgeving zoals VMware Workstation en wat Google skills moeten voldoende zijn om een begin te maken :)

Over je problemen, controleren is wel echt een cruciaal aspect in ons vak. Daarom is het ook beter om eerst te testen voordat je het gaat realiseren, maak je dan fouten, dan komt dan vaak boven.
Kan je trouwens wat voorbeelden geven van momenten dat je vergeten was te controleren?

Met een tool zoals Trello kan je ook meer overzicht behouden met daarbij een planning. Het klinkt misschien veel werk, maar als je echt effectiever wilt worden kan je daar morgen al mee beginnen.
Zorg eerst voor overzicht in je leven, en vervolgens ga je je dat verder uitbreiden naar je werk. Kortom een soort van checklist/planning maken. Zorg dat je planning de belangrijkste dingen naar voren komen, maak dus geen planning van uur tot uur.

Dit soort aspecten komen trouwens ook tijdens mijn HBO-ICT opleiding aan bod door middel van het vak 7 Habits. In dat vak proberen we mindere gewoontes af te leren en goede gewoontes aan te leren. Het is een beetje filosofisch, maar kan geen kwaad om daar eens naar te kijken.

Als je misschien toch twijfelt om alsnog HBO-ICT te gaan doen, dan zou ik kijken of je nog kan inschrijven bij een opleiding. Je krijgt de helft van collegegeld terug als je voor februari erachter komt dat het niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Goed advies!

Nog een voorbeeldje is het samenstellen van een iMac bestelling voor een klant. hij wilde deze gebruiken voor o.a. 3DS max (een render programma) ik kwam er echter nadat we de iMac hadden ontvangen en ermee bezig waren dat het programma niet bestond voor de iMac :')

Het onderdeel CCNA is wel behandeld tijdens mijn opleiding maar is nooit echt blijven hangen. als ik daar weer wat mee wil gaan doen zal ik opnieuw moeten beginnen...
voordeel van dergelijke certificaten bij een bedrijf halen is dat deze het geheel vergoeden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:32
Heb je jezelf de vraag gesteld of detachering wel de geschikte omgeving is voor je?

Als ik tussen de regels doorlees, vraag ik me af of je niet beter af bent als je elke dag in dezelfde situatie werkt. Je kan dan een routine opbouwen, waar ook de voor jou zo belangrijke checks in terugkomen. Als je steeds in een nieuwe situatie komt, zal je ook steeds opnieuw moeten kijken welke checks je in dat proces voor jezelf moet inbouwen.

Misschien ben je dus beter af om eerst werkervaring op te gaan doen, om een bepaalde routine op te bouwen. Later kan je dan altijd nog kijken of je voldoende gegroeid bent om je steeds aan een nieuwe situatie aan te passen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Hi Jimz,

Vervelend om te horen dat je een paar valkuilen hebt waar je iedere keer weer invalt. Goed dat je weet dat je ze hebt want dan kun je eraan werken.

Wellicht heeft je Psycholoog je een diagnose gegeven (zoals ADD, wat dit zou kunnen zijn) maar staar je daar niet op blind. Je hebt ongetwijfeld een aantal kwaliteiten die jou speciaal maken waardoor je erg goed bent in een aantal zaken die anderen moeilijk afgaan. Probeer die uit te bouwen en in te excelleren en probeer je valkuilen naar een acceptabel niveau te brengen en bespaar jezelf de moeite om daar perfect in te worden, dat wordt lastig namelijk.

Dus in je volgende baan, excelleer ergens in waardoor je minder goede punten minder opvallen en voor lief genomen worden.

Succes en je mag altijd een PM sturen.

BB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Bigg Balls schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:43:
Hi Jimz,

Wellicht heeft je Psycholoog je een diagnose gegeven (zoals ADD, wat dit zou kunnen zijn) maar staar je daar niet op blind. Je hebt ongetwijfeld een aantal kwaliteiten die jou speciaal maken waardoor je erg goed bent in een aantal zaken die anderen moeilijk afgaan. Probeer die uit te bouwen en in te excelleren en probeer je valkuilen naar een acceptabel niveau te brengen en bespaar jezelf de moeite om daar perfect in te worden, dat wordt lastig namelijk.

Dus in je volgende baan, excelleer ergens in waardoor je minder goede punten minder opvallen en voor lief genomen worden.

Succes en je mag altijd een PM sturen.

BB
Bedankt voor je feedback!
wellicht dat ik voor nu inderdaad even verder moet kijken en mezelf op een rustigere omgeving moet plaatsen dan de detachering waar je gelijk moet presteren ;)

Pagina: 1