Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Mijn HP 8530w heb ik nu zo'n vijf en half jaar en toe nu toe bevalt hij prima. Hij wordt alleen steeds trager. Heb hem al 'ontstoft', toen werd hij sneller. Maar de laatste tijd blijft de zoemer of de fan steeds meer aan staan. Is het de moeite om een SSD kaart aan te schaffen en hebben jullie een advies? Of moet ik beter een nieuwe laptop kopen?

Dank voor het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb precies dezelfde laptop gehad. Bij mij was het verschil tussen een harddisk en een SSD een gigantisch verschil. Verder heb ik op een gegeven moment de ventilator moeten vervangen omdat die kapot aan het gaan was.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt ook steeds heter inderdaad, maar de ventilator draait nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Misschien is de koeler los gekomen of zit de thermal paste niet helemaal lekker meer. Het kan lonen om de koel-array los te halen, ik heb een tijd een 8770w gehad en de 8570w, en heb nu een Z17: vrijwel dezelfde serie laptops eigenlijk, en ze zijn behoorlijk eenvoudig te repareren.

De koelers dus even los halen, schoon maken zoals je een koeler zou schoonmaken, die die van de CPU & GPU even behandelen, en vervolgens met nieuwe thermal paste (zo min mogelijk!) hermonteren en met perslucht ontstoffen.

Daarnaast is een SSD voor elke computer zo'n beetje de grootste update die maar te bedenken is. Ik weet niet of de 8530W mSata ondersteunt (m'n Z17 heeft twee sloten), maar conventionele S-ATA 2,5" drives kunnen er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJJJ
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07-2022
Welke SSD zouden jullie aanbevelen op dit moment voor de 8530W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
mx100 bx100 of de evo 850.
Pagina: 1