Toon posts:

Geen geluid uit Sony receiver STR-DN1050

Pagina: 1
Acties:
  • 1.002 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorig jaar deze receiver. Altijd heel tevreden van geweest... tot nu.
Onlangs werd mijn receiver teruggestuurd naar de fabriek wegens een probleem met de antenne-aansluiting waardoor ik geen radio meer kon luisteren.
Dat is ondertussen in orde (ze zouden er een nieuw moederbord ingestoken hebben).

Maar heb nu een ander probleem: ik krijg geen geluid uit mijn surroundspeakers (ttz: center en 2 achterste surround speakers).
Ik hoor enkel de radio uit mijn 2 grote frontspeakers en ook maar alleen wanneer [2ch Analog Direct] is geselecteerd. Als ik iets anders selecteer (A.F.D. AUTO, MULTI ST,...) hoor ik niets.
Er zijn een aantal toestellen via HDMI-ingangen aangesloten zoals Digibox en blu-rayspeler en ik zie wel beeld op TV maar ik hoor nooit geluid. Er loopt ook een HDMI-kabel van TV (ARC HDMI) naar receiver (ARC HDMI out).

Toen ik mijn receiver vorig jaar installeerde verliep alles nochtans vlekkeloos.
Speakers aansluiten en nadien de auto-calibrate optie uitgevoerd met het bijgeleverde microfoontje. Nu lukt die auto-calibratie ook niet meer.
Ik krijg de melding dat er precies geen speakers zijn aangesloten en dat er dus geen geluid (of testtoon) kan afgespeeld worden. Alle speakers zijn alleszins netjes aangesloten.
Ik denk dat het ergens een instelling is die verkeerd staat waardoor hij denkt dat er geen (andere) speakers zijn buiten die 2 frontspeakers.

Heb mij gisteren al suf gezocht en ook op internet gekeken en de online manuals geraadpleegd maar tevergeefs.

Mijn opstelling is de volgende: 2 grote front speakers, 2 kleine surround front speakers, 1 center speaker, 2 kleine back speakers en 1 subwoofer.

Ik zal nog wat verder zoeken en met de instellingen spelen maar hebben jullie misschien advies voor mij?

Alvast bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Ga eerst je settings maar eens langs. Kan zomaar zijn dat je surround en center op No staat
Oja, ook checken of je fronts wel aan speaker A hangen en niet aan B

[ Voor 27% gewijzigd door Mikayu op 24-07-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vrijdagavond mijn receiver nogmaals aanzette, ging hij deze keer automatisch naar het Easy Setup menu om de autocalibratie-functie direct te starten. Nu waren er opeens geen problemen meer. Vreemd, want ik had niets meer gewijzigd aan de instellingen of aansluitingen.
Des te beter, receiver doet nu weer wat hij moet doen en ik ben tevreden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi goeie av versterker heb hem zelf ook.geluid heel goed veel instellingen .misschien dat iemand het hier weet vind dat je de volume veel omhoog moet zetten voor het lekker hard gaat.kun je dit veranderen met een instelling zodat die niet per 3 wat omhoog gaat per klik maar 6 watt grt m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 15:24

kronolith

[EDIT]

Hoi m. Nee. Grt k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi k snel antwoord dan weet ik dat ook weer.zit zoveel op deze versterker dacht misschien kan het ook wel.
Grt m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:54:
Hoi goeie av versterker heb hem zelf ook.geluid heel goed veel instellingen .misschien dat iemand het hier weet vind dat je de volume veel omhoog moet zetten voor het lekker hard gaat.kun je dit veranderen met een instelling zodat die niet per 3 wat omhoog gaat per klik maar 6 watt grt m
Naast dat dit topic kaping is kan ik hier echt geen chocola van maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.