Ik heb een maand geleden mijn zelfbouw NAS opnieuw geïnstalleerd nadat deze van functie is veranderd.
Nu heb ik dan om de zoveel tijd iedere keer dezelfde schijf verdwijnt uit windows.
In eerste instantie dacht deze door de S.M.A.R.T uit windows wordt gegooid maar dat lijkt niet het geval, status zou "goed" zijn.
Voordat ik mijn systeem uit elkaar ga halen met met nieuwe kabels ga zitten prutsen zou ik nog graag een second opinion willen.
Een reboot verhelpt het probleem niet, een cold boot wel.
Hieronder even de uitlezing van alle schijven plus het logboek waar deze errors geeft.
Deze schijf verdwijnt steeds:

En bijbehorende logboek
De fout meld:
Kan apparaat \Device\Harddisk2\DR2 niet benaderen.
De waarschuwing:
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk2\DR2 tijdens een wisselbestandsbewerking.

De overige schijven en system specs:

Nu heb ik dan om de zoveel tijd iedere keer dezelfde schijf verdwijnt uit windows.
In eerste instantie dacht deze door de S.M.A.R.T uit windows wordt gegooid maar dat lijkt niet het geval, status zou "goed" zijn.
Voordat ik mijn systeem uit elkaar ga halen met met nieuwe kabels ga zitten prutsen zou ik nog graag een second opinion willen.
Een reboot verhelpt het probleem niet, een cold boot wel.
Hieronder even de uitlezing van alle schijven plus het logboek waar deze errors geeft.
Deze schijf verdwijnt steeds:

En bijbehorende logboek
De fout meld:
Kan apparaat \Device\Harddisk2\DR2 niet benaderen.
De waarschuwing:
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk2\DR2 tijdens een wisselbestandsbewerking.

De overige schijven en system specs:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus AMD CPU on Board E45M1-I DELUXE | € 0,- | € 0,- |
| 3 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1,5TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB | € 246,95 | € 246,95 |
| 1 | WD Green WD30EZRX, 3TB | € 99,50 | € 99,50 |
| 1 | Lian Li PC-Q08 Zwart | € 99,99 | € 99,99 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1066D3S8N7K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 446,44 | |