Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Studie & Vrije tijd - Max. €800

Pagina: 1
Acties:

• Khundrag
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Beste Tweakers,

Mijn broertje gaat na de zomer beginnen met de opleiding communicatiesystemen, waarbij hij de richting gekozen heeft van web en mobile services. Hij wil een nieuwe laptop kopen en heeft daarbij mij gevraagd om hem te helpen bij het kiezen van een laptop. Ik heb zelf al wel wat research gedaan naar laptops binnen zijn budget, maar ik wil graag weten of dit keuzes zijn waar hij daadwerkelijk ook wat aan heeft en de komende jaren kan gebruiken voor zijn studie.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor zijn studie en ook in zijn vrije tijd, denk hierbij aan games en films kijken.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Het zal een laptop met windows worden aangezien dit binnen het budget past en voor zijn doeleinden het meest in de buurt komt. Naast het gebruik voor de studie waarbij hij zal programmeren en ook programma's zal gaan gebruiken voor foto bewerking, vind hij het ook leuk om zo nu en dan even te gamen. Het gaat hierbij voornamelijk om de volgende games:

1. World of Warcraft
2. Leauge of Legends
3. Hearthstone
4. Steam games - GMOD

Het zou fijn zijn als bovenstaande games goed gespeeld kunnen worden.

En het draaien van bijvoorbeeld een rpg als skyrim of een keertje gta, zou ook niet verkeerd zijn. Het maakt niet uit als deze games op low/mid draaien zolang het maar lekker draait.

Hij bezit ook een game desktop, alleen als hij op kamers en in het weekend naar huis gaat is het onmogelijk om steeds een desktop te verplaatsen. Vandaar dat het wel een must is dat er een beetje op gegamed kan worden.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Dit is een bedrag tussen de €600 & €800.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja de laptop zal dagelijks meegenomen worden naar school, de laptop moet ook niet al te zwaar zijn, wat betreft de accuduur, er zijn genoeg voorzieningen op school om de laptop op te laden. Hierbij is het fijn om een redelijk lange accuduur te hebben maar dat hoeft geen prioriteit te zijn om de keuze te maken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Hij heeft geen specifieke merk voorkeuren, wel heeft hij op dit moment een asus die altijd goed heeft gewerkt. Daarnaast heb ik ook vernomen dat lenovo laptops van goede bouwkwaliteit zijn. Wat uiteraard niet verkeerd is. Verder moet de laptop gewoon aansluiten op zijn behoeften.

Uiteraard heb ik zelf ook niet stil gezeten en ben ik op jacht geweest en hierbij kwam ik de volgende 3 laptops tegen die volgens mij wel in de buurt komen bij zijn behoeften:

1. De Lenovo Z50-70 - GF840M (4GB) - Zwart met de volgende specs:

Processor: Intel Core i5-4210U Processor( 1.70GHz 1600MHz 3MB)
Operating system: Windows 8.1 64
Display type: 15.6" FHD AntiGlare 1920x1080
System Graphics: NVIDIA GeForce 840M 2GB 2GB
Total memory: 8.0GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600 MHz
Hard drive device: 1TB + 8GB 5400 rpm
Optical device: DVD Recordable (Dual Layer)
Network card: Lenovo BGN Wireless
Bluetooth: Bluetooth Version 4.0
Warranty: Two Year
Battery: 4 Cell Li-Cylindrical

Link: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/z-series/z50/
Prijs: €699 ( binnen het budget )

2. De HP Pavilion 15-ab037nd met de volgende specs:
Beeldscherm: 15.6" scherm (1920 x 1080)
Processor: Intel® Core™ i5-5200U 2.2 GHz dual-core
Geheugen: 8 GB DDR3
Opslag: 1 TB SSHD
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT940M - 2GB
Besturingssysteem: Microsoft® Windows™ 8.1

Link: http://www.mycom.nl/laptops/laptops/804862/hp-pavilion-15-ab037nd
Prijs: €799 ( op één euro na binnen het budget :P )

3. De ASUS A555LB-DM348H met de volgende specs:

Beeldscherm:
Beeldverhouding: 16:9
HD Type: Full HD
LED backlight
Resolutie: 1920 x 1080 Pixels
Schermcoating: Anti-Reflectief
Schermdiagonaal: 15.6"
Besturingssysteem/software

Type besturingssysteem:
Windows 8.1
Geheugen
Geheugentype: DDR3
Intern geheugen: 8 GB
Kloksnelheid: 1600 MHz
Maximaal intern geheugen: 8 GB

Videokaart:
Videokaart fabrikant: NVIDIA
Videokaart familie: GeForce
Videokaart geheugen: 2 GB
Videokaart geheugentype: DDR3
Videokaart model: GeForce 940M

Opslagmedia:
Opslagcapaciteit SSD: 256 GB

Processor:
Aantal cores: 2
Aantal threads: 4
Grafische processor: Intel HD Graphics 5500
Processor cache: 4 MB
Processor cache level: L3
Processor model: i7-5500U
Processorfamilie: 5e generatie Intel® Core™ i7
Processor-kloksnelheid:2,4 GHz
Processor-kloksnelheid (Boost): 3 GHz

Link:http://www.campusshop.nl/zcs-01/80038824/asus-a555lb-dm348h/details.aspx
Prijs: €849 ( Wel iets boven het budget :P )
)

Deze 3 laptops ben ik op het internet tegen gekomen en leken in mijn ogen laptops die wel aan sluiten op de eisen en behoeften.

De Asus valt wel net buiten het budget maar bezit wel over een 5e generatie I7 processor en een Geforce 940M voor een prijs van €850, is dit een aanrader?

De Lenovo zit ruim binnen het budget en heeft een i5 van de 4e generatie(gokje) en een NVIDIA GeForce 840M 2GB voor €699, is dit een aanrader?

De HP valt met een prijs van €799 precies goed :9 en heeft een Intel® Core™ i5-5200U 2.2 GHz dual-core processor ook 5e generatie? en een Geforce 940m van 2Gb, is dit een aanrader?

Ik ben benieuwd wat jullie van deze laptops vinden en welke jullie denken dat de beste keus is voor dit budget en de specs en wellicht hebben jullie zelf wel laptops die ik over het hoofd heb gezien.

Ik hoop dat ik hierbij genoeg informatie heb gegeven en jullie mij kunnen helpen _/-\o_

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11 20:58
Ik zit zelf ook aan de ASUS A555LB-DM348H te denken. Enige laptop met SSD, 1920*1080 scherm en videokaart waar je behoorlijk mee kan gamen 👍