ik wil een sony z3 compact kopen( abbonement) ivm de kwaliteit van de camera. een fototoestel van sony met 20mp kost 650 euro in de winkel. mijn vraag is of er kwaliteitsverschil te merken is tussen een telefooncamera en een gewone fototoestel.
Als je een beetje onderzoek zou doen dan was je er snel achter gekomen dat er veel verschil zit tussen een telefoon camera en een sony camera van 650 euro. De sensor in een telefoon is extreem klein en heeft dus een stuk minder oppervlakte om licht op te vangen. De lens op de telefoon heeft geen zoom mogelijkheden en is qua kwaliteit natuurlijk een heel stuk minder.lennox-06 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:21:
ik wil een sony z3 compact kopen( abbonement) ivm de kwaliteit van de camera. een fototoestel van sony met 20mp kost 650 euro in de winkel. mijn vraag is of er kwaliteitsverschil te merken is tussen een telefooncamera en een gewone fototoestel.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Mee eens, ik heb de z2 van Sony. De foto's zijn voor een smartphone van goede kwaliteit, maar alleen overdag. In de avond mis je gewoon de sensor van een "normale" camera. Ook als je zoomt verlies je een hoop scherpte in de foto's.
Denk je dat je goed kan bellen met een fototoestel van 650 euro?
Wat heb je zelf al onderzocht? Volgens mij nog niet veel, terwijl er best wel wat op het wereldwijde web staat over dit onderwerp.
Dit topic gaat op slot.
Dit topic gaat op slot.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Dit topic is gesloten.
![]()