Toon posts:

Wat was nou eerder ? De kip of het Ei???

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg vanochtend de vraag wat eerder was
de kip of het ei , volgens mij de kip....?
wie weet hier een goed antwoord op????

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:46
Ei, dinosauriers legden ook al eieren...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 15:16 schreef HariZ het volgende:
Ei, dinosauriers legden ook al eieren...
ja okee maar het is het principe nu komt bij mij de vraag wat was dan eerder dinoŽs of het ei :?
tja........??????

• HariZ
Op maandag 18 juni 2001 15:19 schreef Liam het volgende:

[..]

ja okee maar het is het principe nu komt bij mij de vraag wat was dan eerder dinoŽs of het ei :?
tja........??????
dus van de kip af?... :)

Kwestie van evolutie. Ik denk dat het niet te bepalen is of dieren eerder eieren legden dan dat hun eigen soort er was. Ik denk wel dat het ei er echter eerder was. Dat lijkt me een logischere vorm als opeens een levend wezen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 15:21 schreef HariZ het volgende:

[..]

dus van de kip af?... :)

Kwestie van evolutie. Ik denk dat het niet te bepalen is of dieren eerder eieren legden dan dat hun eigen soort er was. Ik denk wel dat het ei er echter eerder was. Dat lijkt me een logischere vorm als opeens een levend wezen.
tja over de evolutie gesproken .....
volgens mij evolueert een ei niet en wezens evolueren naar hun omgeving en behoeften
dus in dit verhaaltje zal dan de kip eerder zijn lijkt mij.....:?

• HariZ
Op maandag 18 juni 2001 15:25 schreef Liam het volgende:

[..]

tja over de evolutie gesproken .....
volgens mij evolueert een ei niet en wezens evolueren naar hun omgeving en behoeften
dus in dit verhaaltje zal dan de kip eerder zijn lijkt mij.....:?
Denk het toch niet. Elke ge-evolueerde vorm van het levende wezen komt voort uit een ei. Een dier evolueert niet zomaar "opeens". Daar komt een lang proces bij kijken. Zijn kinderen en daar de kinderen van enz. evolueren heel langzaam. Daardoor denk ik dus dat het ei er eerder was. Om leven te krijgen, is er eerst immers een bron voor het leven nodig?

Verwijderd

Volgens de bijbel:

God heeft dieren geschapen, niet
eieren...

om het voortbestaan van de soort
te waarborgen is voortplanting
bedacht, vandaar de introductie
van het ei...! :)

• Masterdam
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Evoluties gaan wel degelijk in sprongen. Er wordt ineens een kind geboren met een 'afwijking'. De kinderen van deze krijgen deze afwijking ook, en de groep met een afwijking heeft een grotere overlevingskans. Er worden ook nog meer kinderen met dezelfde afwijking geboren bij andere mensen en na een poos heeft iedereen die afwijking.
Maar eencellige beestjes legden geen eieren, na een poosje kwamen er reptielen die eieren legden, maar je komt dan dus op de vraag, wanneer noem je iets een reptiel. Er moet eerst een reptiel geweest zijn om een ei te leggen, maar je kan ook zeggen dat het geen reptiel is als het niet uit een ei geboren is.
Ik vind dat er eerder een reptiel was dan een ei

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 15:28 schreef THCdeMatthijs het volgende:
Volgens de bijbel:

God heeft dieren geschapen, niet
eieren...

om het voortbestaan van de soort
te waarborgen is voortplanting
bedacht, vandaar de introductie
van het ei...! :)
juist volgens de bijbel heeft God van elk wezen (na Adam en Eva) er 2 op wereld gezet
een mannetjes vorm en vrouwtjes vorm kijk maar in de bijbel.....en dan is weer het dier eerder dan de kip... :+

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Bombonella

En als de Bom valt....

Wederom,
Deze is al vele keren langs gekomen
als iemand hem nog kan vinden post 'm dan ff dan kan deze dicht...

• Masterdam
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Dat het dier eerder is dan de kip is duidelijk, de kip loopt hier pas een paar honderdjaar rond. Toen de bijbel geschreven werd, liepen er dus ook geen kippen rond, en de kip zelf kan dus nooit in de bijbel beschreven zijn :P

Specs

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
Ten eerste staat er in de policy dat dit soort topics niet kunnen en ten tweede zijn hier vaker topics over geweest.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.