ik kreeg vanochtend de vraag wat eerder was
de kip of het ei , volgens mij de kip....?
wie weet hier een goed antwoord op????
de kip of het ei , volgens mij de kip....?
wie weet hier een goed antwoord op????
ja okee maar het is het principe nu komt bij mij de vraag wat was dan eerder dinoŽs of het eiOp maandag 18 juni 2001 15:16 schreef HariZ het volgende:
Ei, dinosauriers legden ook al eieren...
dus van de kip af?...Op maandag 18 juni 2001 15:19 schreef Liam het volgende:
[..]
ja okee maar het is het principe nu komt bij mij de vraag wat was dan eerder dinoŽs of het ei
tja........??????
tja over de evolutie gesproken .....Op maandag 18 juni 2001 15:21 schreef HariZ het volgende:
[..]
dus van de kip af?...
Kwestie van evolutie. Ik denk dat het niet te bepalen is of dieren eerder eieren legden dan dat hun eigen soort er was. Ik denk wel dat het ei er echter eerder was. Dat lijkt me een logischere vorm als opeens een levend wezen.
Denk het toch niet. Elke ge-evolueerde vorm van het levende wezen komt voort uit een ei. Een dier evolueert niet zomaar "opeens". Daar komt een lang proces bij kijken. Zijn kinderen en daar de kinderen van enz. evolueren heel langzaam. Daardoor denk ik dus dat het ei er eerder was. Om leven te krijgen, is er eerst immers een bron voor het leven nodig?Op maandag 18 juni 2001 15:25 schreef Liam het volgende:
[..]
tja over de evolutie gesproken .....
volgens mij evolueert een ei niet en wezens evolueren naar hun omgeving en behoeften
dus in dit verhaaltje zal dan de kip eerder zijn lijkt mij.....:?
Verwijderd
juist volgens de bijbel heeft God van elk wezen (na Adam en Eva) er 2 op wereld gezetOp maandag 18 juni 2001 15:28 schreef THCdeMatthijs het volgende:
Volgens de bijbel:
God heeft dieren geschapen, niet
eieren...
om het voortbestaan van de soort
te waarborgen is voortplanting
bedacht, vandaar de introductie
van het ei...!
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq