Toon posts:

MOBO/CPU ->

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Voor een allround systeem (games, muziek, foto bewerking, sporadisch video bewerken) waarvan ik hoop 5-6 jaar vooruit te kunnen ermee twijfel ik tussen de basis, het wordt een I5 maar dan..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 202,95€ 202,95
1Gigabyte GA-Z97-D3H€ 102,-€ 102,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 304,95

of

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,-€ 183,-
1ASRock B85M Pro4€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 247,-

Zo'n 60 euro verschil in euro's..maar is het die 60 euro waard is de grote vraag..
Voor een deel koffiedik kijken..wie weet wat dit over 2 jaar is en in hoeverre de nieuwere chips en cpu dan wel of niet van belang zijn..en voor een deel gaat het mij boven de pet...

mijn logica gaat niet verder dan

- de cpu is sneller en voor die 20,- "het vast wel waard" ik lees over "features" en turbo als bijkomende voordelen maar wat die features dan zijn en wat ik met turbo moet (anders dan altijd aan laten zoals vroeger op mijn 386 :+ )

- het mobo heeft een nieuwere chipset die dan waarschijnlijk meer futureproof is.. maar echt..aan een mobo snap ik alleen de socket en de slots en verder ontgaat het mij hoe je nou ziet wat het qua performance of future-ready opties biedt.

Optie 3 en 4 bestaan natuurlijk ook nog door de cpu's op de andere mobo's te zetten...of misschien mis ik wel een veel betere optie die dan weer in deze pricerange zit.

Ik ben wel benieuwd wat mensen met grotere kennis van van zaken hiervan vinden en adviseren

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
ga-z97 mobo in ieder geval niet aangezien je een niet overklockbare cpu neemt n.l de 4590.
alleen de k series zijn overklokbaar. dus een z serie heeft geen zin.
Daar zou je al € 40,- kunnen besparen.

• steineken
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:42
Ik ben het met Elmo eens, de 20 euro verschil tussen de CPU's kan het waard zijn.
Als je geen K processor haalt kan je die 40 euro verschil voor het mobobeter in je zak houden.

Daarentegen kan je wel de features vergelijken tussen de mobo's en dan misschien voor een andere B85 gaan.