PC wordt warm na niet al te hevige inspanning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwas
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 14:31
Hoi mede tweakers,

Ik heb een half jaar geleden een pc samengesteld en gebouwt. De laatste tijd valt het mij op dat mijn pc erg warm is tijdens het gamen (bf4 / witcher 3 )

Ik heb 2 asus r9 290 kaarten (Direct OC 4GB) en deze worden rond de 70 / 80 graden. waar ik me zorgen over maak is dat hij soms riching de 90 graden gaat.
Oftewel mijn videokaarten zitten erg te blazen

mijn processor is een i5 4690K, Met waterkoeling (Cooler Master seidon v.2) Deze word ook 70-80 graden. hij is overgelockt op +- 4.4 ghz.

Is dit oke, of moet ik toch iets eraan doen.... O-)

Saabliefhebber met hart voor techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens tomshardware
On the other, it proved to be power-hungry, purportedly designed to run at a cringe-inducing 95 °C, and cooled by a fan that gets very loud, if you let it.
Hoger dan dit zou ik hem niet te lang laten gaan, maar pieken van 90°C lijken mij dan niet abnormaal. Misschien eens kijken of de airflow binnen da kast nog OK is. (stof? extra fan plaatsen?)

Voor de CPU
4th Generation 22 Nanometer: 4690K (TDP 88W / Idle 2W)

Standard Ambient = 22C
Tcase (CPU temp) = 72C
CPU / Core offset + 5C
Tjunction (Core temp) = 77C
Tj Max (Throttle temp) = 100C

Mid 70's are safe. At Standard Ambient 22C, here's the typical operating range:

80C Hot
70C Warm (Heavy Load)
60C Norm
50C Norm (Medium Load)
40C Norm
30C Cool (Idle)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwas
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 14:31
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:58:
Volgens tomshardware
[...]

Hoger dan dit zou ik hem niet te lang laten gaan, maar pieken van 90°C lijken mij dan niet abnormaal. Misschien eens kijken of de airflow binnen da kast nog OK is. (stof? extra fan plaatsen?)

Voor de CPU

[...]
Sorry voor de late reactie, Maar bedankt voor het reageren..

Ik kwam er pas later achter dat mijn pc gewoon warm werd door een warme kamer. Lanparty met vrienden dus dat was Pc + Pc + Console, etc... Dus dacht ik dat ik hem op overload ding van asus had staan (kleine switch op de videokaart) En toen zette ik hem dus van balanced naar Overload... Hehe..
:P

Nogmaals bedankt!!

Pim

Saabliefhebber met hart voor techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem. Fijn om te horen dat alles in orde is met de temperaturen :)