Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee computers met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:41
De situatie is als volgt:
Op locatie 1 draait een Windows 8.1 bak waarop Plex staat. Deze is krachtig genoeg om te transcoden en films te serveren.
Op locatie 2 draait een Windows 8.1 bak met vele Terabytes aan opslag.

Beide locaties hebben een snelle verbinding (1gbit) en draaien 24/7, maar staan niet op hetzelfde netwerk.

Wat ik wil bereiken is:
-Locatie 2 benaderd kan worden door locatie 1, zodat locatie 1 kan gebruikmaken van de schrijfruimte op locatie 2.

Wat ik geprobeerd heb:
-De ingebouwde VPN functie van Windows 8.1. Het lukt mij niet om locatie 2 op de VPN van locatie 1 te krijgen. Vele 'tutorials' gevolgd, maar blijft errors uitspugen.
-OpenVPN draaiende te krijgen op locatie 1, en zodoende locatie 2 via VPN te verbinden met locatie 1. Ook geen succes!

Zijn er andere mogelijkheden om bovenstaande voor elkaar te krijgen? Ik ben helaas gebonden aan Windows 8.1, maar heb wel volledige toegang tot beide.

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:17

St@m

@ Your Service

Tja, VPN lijkt me het makkelijkst en dat werkt ook gewoon. Denk dat je verder komt als je gaat troubleshooten

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Kunnen de machines elkaar wel pingen?
Zitten er firewalls, NAT, of iets dergelijks tussen?

Je kan namelijk gewoon over IP een SMB share mounten. Daar heb je geen VPN voor nodig.
Een andere optie is om op de machine met storage een SAN server te zetten. Dan kan je de storage op de transcoder server via iSCSI mounten als een local disk.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:21
Ik ken de naam niet meer maar ik heb vroeger software gebruikt om via internet een lan op te zetten. Dit was voor games maar misschien dat het ook kan werken voor shares.

Normaal heb je tussen die computers wel een firewall / router zitten. Zonder hier de config op aan te passen ga je het nooit met een gewone vpn werkende krijgen.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou gaan voor de volgende situatie:

Server op locatie 1 (VPN Host):
- Server 1 instellen als DMZ in je router
- TCP poort 1723 openzetten in router (PPTP)
- Onder netwerkadapters "New incoming connection" aanmaken
> juiste user aanvinken die verbinding mag maken
> ip-range instellen zodat die binnen de huidige range valt die je router uitdeelt

Server op locatie 2 (VPN client):
- In router VPN-verkeer over PPTP toestaan
- VPN-connection aanmaken

Nu kan je de shares op locatie 2 bereiken via \\<ip address>\<naam share>

[ Voor 9% gewijzigd door Luit op 24-07-2015 11:50 ]

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:09
Yarisken schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:41:
Ik ken de naam niet meer maar ik heb vroeger software gebruikt om via internet een lan op te zetten. Dit was voor games maar misschien dat het ook kan werken voor shares.
Hamachi?

n.a.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56
JackBol schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:52:
Je kan namelijk gewoon over IP een SMB share mounten. Daar heb je geen VPN voor nodig.
Worden die SMB-poorten niet gefirewalled door veel ISPs?

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 20:06

Normaal heb je tussen die computers wel een firewall / router zitten. Zonder hier de config op aan te passen ga je het nooit met een gewone vpn werkende krijgen.
Je bedoeld "LogmeIn". Deze bestaat nog steeds, maar is helaas niet gratis meer.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 22:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hamachi :) Werkte prima!

Edit, spuit 11 :|

www.google.nl

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Tip: vermijd PPTP. Is verouderd en niet aan te raden icm VPN....

-edit
"PPTP is no longer considered a secure VPN technology because it relies upon MS-CHAPv2 which has been compromised. If you continue to use PPTP be aware that intercepted traffic can be decrypted by a third party, so it should be considered unencrypted. We advise migrating to another VPN type such as OpenVPN or IPsec."

Ik zou gewoon een VPN tunnel maken tussen router/lokatie A en router/lokatie B.

[ Voor 81% gewijzigd door EverLast2002 op 24-07-2015 12:40 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Thralas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Worden die SMB-poorten niet gefirewalled door veel ISPs?
Er staat nergens dat het over het Internet moet? :S

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56
JackBol schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:02:
Er staat nergens dat het over het Internet moet? :S
Je hebt gelijk. Maar dan snap ik al dat gebabbel over VPNs niet.

Misschien moet TS even verduidelijken hoe het netwerk tussen die twee locaties er precies uitziet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dialmformark schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:35:
Wat ik geprobeerd heb:
-De ingebouwde VPN functie van Windows 8.1. Het lukt mij niet om locatie 2 op de VPN van locatie 1 te krijgen. Vele 'tutorials' gevolgd, maar blijft errors uitspugen.
-OpenVPN draaiende te krijgen op locatie 1, en zodoende locatie 2 via VPN te verbinden met locatie 1. Ook geen succes!
Nogal makkelijk dit; wel iets proberen, geen foutmeldingen posten noch eigen troubleshooting neerzetten en dan maar verwachten dat we een oplossing bieden?
EverLast2002 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:37:
Tip: vermijd PPTP. Is verouderd en niet aan te raden icm VPN....
Ik lees nergens dat het een encrypted verbinding moet zijn? De handigheid van geen encrpytie gebruiken is een ander verhaal natuurlijk.

Persoonlijk vind ik dat de topicstarter er echt met pet naar gooit en helemaal geen enkele vereiste/wens heeft staan wat er nou precies moet gebeuren. Maar gezien zijn/haar post-history, hebben we het hier zeeeeeer waarschijnlijk over 2 leased servers bij OVH en als je daar even de klantenservice belt, kan je een IP-herconfiguratie krijgen een een virtual rack en dan ben je van al het gedoe af.

Maar ook als het niet bij OVH is, zie ik geen enkele reden om de meest basic verbinding van/naar een Pro/Enterprise-versie van Windows te testen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• EverLast2002
@TS: Een 1Gbps verbinding, bedoel je daarmee de netwerkkaart(en) van beide computers ? Hoe is de koppeling, via een intern netwerk (1 gebouw), of via internet naar fysiek een andere lokatie ?

• EverLast2002
MAX3400 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:23:

Ik lees nergens dat het een encrypted verbinding moet zijn? De handigheid van geen encrpytie gebruiken is een ander verhaal natuurlijk.
Sterker nog, misschien is een VPN hier helemaal niet van toepassing ;)

Verwijderd

Is er geen probleem met de "crossing" van de ethernetverbinding? Zeker niet alle oudere E/N adapters kunnen zelf bepalen of het een rechtsreekse verbinding is. Probeer het eens met een cross-cable er tussen of met een ethernetswitch. Ik ben daar zelf ook wel een tegenaan gelopen.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:10:
Is er geen probleem met de "crossing" van de ethernetverbinding?
+
maar staan niet op hetzelfde netwerk
Dat houdt in mijn ogen in dat beide machines een werkende ethernet-kabel hebben maar elkaar niet zien. Ook een switch, router of whatever gaat dit niet 1-2-3 oplossen totdat de TS tekst & uitleg kan geven.

Niet hetzelfde netwerk: kan verschillende subnetten zijn. Kan verschillende VLANs zijn. Kan verschillende fysieke lokaties zijn.

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:21
Inderdaad Hamachi :p. Waar is de tijd :-) .

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:51:

Dat houdt in mijn ogen in dat beide machines een werkende ethernet-kabel hebben maar elkaar niet zien. Ook een switch, router of whatever gaat dit niet 1-2-3 oplossen totdat de TS tekst & uitleg kan geven.
Exact, zou ook zomaar een subnetmasker probleempje kunnen zijn...

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:35:
[...]

Exact, zou ook zomaar een subnetmasker probleempje kunnen zijn...
Geloof niet dat we antwoord gaan krijgen van de TS; andere topics m.b.t. techniek zijn ook altijd onbeantwoord gebleven... O-)

Pagina: 1