Car sub In home !!

Pagina: 1
Acties:

• kartonnendoos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-02-2025
Hallo beste Tweakers,

Om het simpel te stellen, ik heb een Hifonics subwoofer die ik graag in huis wil gaan gebruiken.
het gaat hier om een 500 watt RMS sub met 4 ohm. deze heeft een piek van 1100 watt en zit in een bandpass kist.
hier een website die hem verkoopt:
http://www.pimtensen.nl/c...-kist-500-watt-rms-4-ohm/.

Om de èèn of andere reden heb ik erg veel moeite om een simpele mono versterker te vinden, die zowel het vermogen als de frequenties kan leveren te vinden.

het volume maakt me niet veel uit ( de buren hoeven niet wakker te schudden ). maar de lage frequentie is wel heel interessant.

WAAROM !! ??

ik heb 2 hele mooie marantz HD440 luidsprekers in originele staat die ik op een zeldzame ( al dan niet custom made ) Technics TC770 versterker heb aangesloten.
natuurlijk moeten deze prachtige luidsprekers ondersteund worden door een sub om ze te ontlasten van te lage tonen.

Dus !!... de vraag is... weinig budget.. maar wel lage tonen in huis... HOW TO ! ??

greetz...

wat nou.. signature.. maak die lekker zelf

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 12:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heb je een linkje van die versterker? Kan zo snel niets vinden en je kunt niet zomaar elke versterker doorlussen naar een extra eindversterker.

Echt spannend zijn de specs van die sub niet... 31-250hz hint naar iets dat leuk is met satelietjes ;) De Marantzen gaan officieel al vanaf 40hz...
Kijk liever naar iets actiefs van een serieus subwoofermerk als SVS of BK bijvoorbeeld.

Veel vermogen (of puur mono) zul je niet echt nodig hebben, met 89dB/W is dat vergelijkbaar met je luidsprekers en is 500W nogal overkill (versterker zal 50-60W zijn?). Maar kijk eens op een pro-audio webshop als keymusic voor 'professioneel' spul. INuke NU1000: 1000W mono voor €189 :p

[ Voor 37% gewijzigd door mr.paaJ op 24-07-2015 02:24 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Niet al te moelijk doen
Je kan een stereo versteker gebruiken
Een een lowpass filter die van stereo naar mono gaat
Kan je allebij de Kanalen gebruiken van de stereo installatie

Zo werken die passief sub met sat speaker ook
voor de huiskamer

• kartonnendoos
Ik heb het spul allemaal van iemand gekregen en de subwoofer had ik in de auto liggen.
Gezien de komst van een kleine moest deze er uit om ruimte te creëren, kinderwagen etc. :p
vandaar dat ik op zoek ben naar een lowbudget manier om hem in huis te gebruiken.
de versterker van technics trekt hem sowieso niet, al geprobeerd maar er komt amper geluid uit.

En tja. SVS en BK is mooi. maar dat kan ik helaas niet betalen.
maar ik zal eens op de website van keymusic kijken.

dankjewel !

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
sub voor in de auto is bedoeld voor in de auto, sub voor in huis voor in huis.
Zo simpel is het :) een 12v versterker levert een heel ander vermogen als een 230v versterker maar toch kun met de 230 met een lager wattage meer db's produceren.

Neem gewoon een actieve sub erbij want te weinig vermogen op de sub is ook niet goed.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:14
Zoals redbullet aangeeft is die sub bedoeld voor in de auto, tevens gaan je markants speakers ook al laag genoeg. Mocht je de sub toch in huis willen gebruiken adviseer ik je een 230v naar 24v omvormer/power supply I.c.m. Met een mono amplifier bordje. Beide voor weinig te bestellen uit China. Voor de net zou je nog een crossover of lowlads filter tussen de signaal ingang kunnen hangen.

Voeding/omvormer: http://www.ebay.com/itm/A...&var=&hash=item5b09c309f9

Versterkertjes:
http://www.ebay.com/itm/3...ain_2&hash=item20d5a02926

http://www.ebay.com/itm/A...ain_0&hash=item2c9c3844a6

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
en als je het perse op een 12v versterker wilt aansluiten die minder als 500 w rms leverd DM mij maar, het is zonde om die sub te slopen dan ruil maar met mijn ground zero subje :+

• kartonnendoos
ik heb een versterker op 12v. wederom een hifonics. niks mis mee. maar de omvormer die jij linkt is voor een ledstrip. denk dat die iets minder vermogen vragen dan een subwoofer.

nee de subwoofer moet niet gesloopt worden. ik wil hem gewoon in huis aansluiten als dit mogelijk is tenminste. de behringer iNuke NU1000 komt nog het dichtst in de buurt met wat ik zoek denk ik. had het alleen wat goedkoper gewild

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-01 21:43
redbullet schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:20:
sub voor in de auto is bedoeld voor in de auto, sub voor in huis voor in huis.
Zo simpel is het :) een 12v versterker levert een heel ander vermogen als een 230v versterker maar toch kun met de 230 met een lager wattage meer db's produceren.

Neem gewoon een actieve sub erbij want te weinig vermogen op de sub is ook niet goed.
Huh? Het verschil is dat een 12V versterker het voltage omhoog haalt en een 230V naar beneden haalt en gelijk richt. Watt=watt, of je nou 50W hebt van een 230V of een 12V versterker; het aantal dB's is hetzelfde. Car audio subs kunnen prima thuis werken, al heb je dan een iets andere tuning nodig.
Terrz schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:31:
Mocht je de sub toch in huis willen gebruiken adviseer ik je een 230v naar 24v omvormer/power supply I.c.m. Met een mono amplifier bordje.
Ik zou een beginner (met alle respect) niet aanraden om met 230V te gaan prutsen. Lekker een kant en klare versterker halen.

druk en typefouten voorbehouden

Pagina: 1