Goede manier om een modem te koelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonkrijger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03 12:54
Heb een modem van UPC (Nu Ziggo gok ik)
Die de laatste tijd problemen geeft

Deze modem werkte gewoon pefect voordat we hem hadden verplaats naar de meterkast

Daarvoor zat deze modem naast een raam in een kamer en op deze locatie gaf die nooit problemen

Maar sinds de modem in de meterkast ligt geeft hij af en toe problemen
Ik vermoed dat het aan de warmte ligt omdat we een vloerverwaming hebben
plus de warmte van de meterkast zelf.. tjah..

Zat te denken aan een fan of een of andere koeling voor in de meterkast
Maar ik weet niet precies wat ik precies nodig heb om mijn modem goed te koelen
in zo'n kleine meterkast

Weet niet precies wat ik zou moeten kopen en wat advies voor een goede kleine koeling zou wonderlijk zijn _/-\o_

Bedankt voor het lezen
Zon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het echt de hitte is zou je kunnen proberen om er gewoon een fannetje op te zetten. Zit er ventilatie in de deur zelf? (gaten, roosters)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:02

D4NG3R

kiwi

:)

Een bekende van mij heeft bovenaan zijn meterkast een simpel ventilatierooster geplaatst en daar een 200mm PC ventilator achter gehangen die lucht naar buiten blaast. Is zoiets misschien een optie? Wellicht dat zelfs het plaatsen van een ventilatierooster zonder ventilator al voldoende is.

Afbeeldingslocatie: http://www.joossens.be/fotosartikel/2131600.jpg
Zo'n rooster.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2015 00:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat zijn de problemen specifiek? wegvallende wifi of iets anders? Bekabeld internet werkt nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonkrijger
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 00:10:
Als het echt de hitte is zou je kunnen proberen om er gewoon een fannetje op te zetten. Zit er ventilatie in de deur zelf? (gaten, roosters)
We hebben geen rooster maar wel een stuk open ruimte boven de deur
Ik gok dat die ruimte boven de deur zo'n 5 a 10 cm is

Dus nu moet ik alleen een goede fan zoeken die klein en sterk genoeg is voor een meterkast

Kennen jullie mischien een goede site voor fans?
Umbrah schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 00:46:
Wat zijn de problemen specifiek? wegvallende wifi of iets anders? Bekabeld internet werkt nog?
Wifi en bekabeld internet vallen weg als de modem moeilijk doet

Maar de modem doet niet altijd moeilijk gelukkig
Maar op sommige dagen dan doet hij helemaal niks en dan moet ik
De voedingskabel van de modem eruit trekken om hem effe af te laten koelen

Daarna doet hij weer normaal voor een lange tijd of een korte tijd
Of hij geeft helemaal geen problemen meer

Het is een beetje random.. :?

[ Voor 54% gewijzigd door Zonkrijger op 24-07-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wat wil je nu met de fan dan? In de deur plaatsen of op het modem laten blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonkrijger
Het liefst zou ik de fan in de richting van de modem richten
Maar ik gok dat het beste zou zijn als de fan gewoon de lucht circuleert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonkrijger schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 00:55:
Het liefst zou ik de fan in de richting van de modem richten
Maar ik gok dat het beste zou zijn als de fan gewoon de lucht circuleert
Als het serieus warm is in die kast gaat een fan an-zich niet veel doen ben ik bang. Een betere oplossing is om de temperaturen in die kast minder erbarmelijk te laten zijn door te ventileren.
Heb je niet een fan over en een oude 12 volt adapter ofzo zodat je dat ding aan netspanning kan hangen? Dan kan je i.i.g. je gewenste oplossing testen.

Het kan ook gewoon dat Ziggo/UPC modem zelf zijn... ik vind het tamelijk waardeloze apparaten die ze hun klanten toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Droog ijs :) LN2 instant cool 8)

Nee serieus zie dat er lucht kan overstromen, dus gat onderaan de kast + fan en gat boven aan en dan heb je koeling daarvoor, eventueel thermostaatje ertussen die op 25°C staat en moet normaal dan wel goed komen. Behalve als de box zo bagger is dat je beter een nieuwe vraagt.

[ Voor 81% gewijzigd door Damic op 25-07-2015 00:00 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:01:
Heb je niet een fan over en een oude 12 volt adapter ofzo zodat je dat ding aan netspanning kan hangen? Dan kan je i.i.g. je gewenste oplossing testen.
De opstelling waar ik het eerder over had gebruikt 5v. Ik moet hier wel aan toevoegen dat de meterkast daar een stuk kleiner is als je verwacht aangezien ze geen gasaansluiting hebben.

Er staat daar echter ook een NAS in dus er word ook meer warmte gegenereerd.
Het kan ook gewoon dat Ziggo/UPC modem zelf zijn... ik vind het tamelijk waardeloze apparaten die ze hun klanten toesturen.
Mwhah als ze als modem worden gebruikt werken ze prima, het probleem is dat die dingen standaard niet bridged staan maar ook leuk als router en accesspoint dienen. Voornamelijk dat laatste zijn die dingen waardeloos in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Vloerverwarming staat nu toch niet aan? Als het echt een warmteprobleem is zou ik het modem gewoon openmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die "rommel" is sowieso passief gekoeld en een fan er op knutselen veranderd tevens niks aan de temperatuur van de omgeving.

Ik mag aannemen dat Ziggo/UPC daar toch wel rekening mee gehouden heeft, wetende in wat voor een "ruimte's" (óf gebrek aan ruimte) dat spul ingebouwd wordt óf komt te liggen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus wat een tips hier. Gaten boren, roosters in deuren of muren plaatsen, richt er gewoon een 12V fannetje op, koppel deze op de voeding van het modem en klaar is kees B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Spijker in de muur bij die meterkast en modem eraan hangen.

Nog steeds kuren? Modem opsturen en een nieuwe vragen. Het is van de pot gerukt als je een modem actief moet gaan koelen omdat hij niet eens in de meterkast kan...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:12:
Jezus wat een tips hier. Gaten boren, roosters in deuren of muren plaatsen, richt er gewoon een 12V fannetje op, koppel deze op de voeding van het modem en klaar is kees B)
Jij doet hier feitelijk 't zelfde. Laat de Topic Starter de temperatuur van de lucht in z'n meterkast eens opmeten zodat je weet wat voor een "enviromental temp" er heerst.

Dat soort apparaten moeten tót een graadje of ~50 á 60 Celcius gewoon normaal (kunnen)
presteren/opereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:16:
[...]

Jij doet hier feitelijk 't zelfde. Laat de Topic Starter de temperatuur van de lucht in z'n meterkast eens opmeten zodat je weet wat voor een "enviromental temp" er heerst.

Dat soort apparaten moeten tót een graadje of ~50 á 60 Celcius gewoon normaal (kunnen)
presteren/opereren.
Het kan behoorlijk heet worden in een meterkast, ik weet het want ik heb stadsverwarming, en dat ding dumpt 24/7 zijn warmte bekant in de meterkast.

Het modem hangt er inderdaad in en vertoond ook hier kuren. Vooral met wireless hetzelfde gedoe elke keer. Je kunt het oplossen door een beetje 'airflow' door het modem te sturen ... 5V of 12V, beide zijn met de juiste fan "op het modem geplakt" vaak al voldoende.

Je kunt het ook openhalen, heatsinkjes erop plakken, AIO waterkoeling erop of buiten de meterkast plaatsen. Volgens mij staat er ook iets in de handleiding over omgevingstemperatuur in waarin het verkeren mag.

Mijn modem hangt er hoog ivm 3 etages, anders heb ik boven namelijk geen bereik meer. Maar met warme dagen is de shitfactor het hoogst. Dan valt wireless er met regelmaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat lijkt me meer een "Architectonische Fout", dan.... Welke "LUMMEL" laat er een stadsverwarming met water van +90 graden Celcius binnen komen in de zelfde ruimte als dáár waar (o.a.) het Electra en kabel AOP zit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:16:
presteren/opereren.
Jij verwacht dat de modems van Ziggo / UPC bij een omgevingstemperatuur van 50 - 60c in een afgesloten kastje zonder luchtstroom blijven werken? Niet alsof het daar zo warm gaat worden maar het gaat vrij hard als er nauwelijks een natuurlijke luchtstroom aanwezig is.

Even snel spieken in de specs van de EPC3925 welke Ziggo gebruikt:
Operating Temperature: -0˚ to 40˚C (32˚ to 104˚F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

D4NG3R schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:28:
[...]

Jij verwacht dat de modems van Ziggo / UPC bij een omgevingstemperatuur van 50 - 60c in een afgesloten kastje zonder luchtstroom blijven werken? Niet alsof het daar zo warm gaat worden maar het gaat vrij hard als er nauwelijks een natuurlijke luchtstroom aanwezig is.

Even snel spieken in de specs van de EPC3925 welke Ziggo gebruikt:

[...]
De apparatuur kan écht wel meer aan :)

Ik werk nog wel eens met spullen in datacentra en dan is 't écht niet zo dat er iets stuque gaat als er een airco stopt met werken (net zoals bijv. 2 weken geleden met een buitentemperatuur van +38 graden Celcius). Enige échte issue is dan het feit dat jij en ik niet meer tegen de temperaturen kunnen als je er naar binnen moet om......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Hang eens een thermometer in de meterkast, dan weet je echt hoe heet het wordt.
Ook kun je beter meer tijd/moeite steken in het beter isoleren van de warme buizen, dan in het koelen van je modem.

Als de temperatuur boven de 40 graden komt, zou ik echo op zoek gaan naar een andere plek voor het modem. Als ie rond de 30 graden al problemen oplevert, dan zou ik ziggo eens een telefoontje geven. Sturen ze gratis een nieuwe op.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:36:
[...]

De apparatuur kan écht wel meer aan :)
Dat ga ik ook niet beweren, maar je bent wel heel erg optimistisch als je verwacht dat consumentenmeuk ruim 25 tot 50% boven de geadviseerde omgevingstemperatuur 24/7 blijft werken zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:54

sapphire

Die-hard pruts0r

RemcoDelft schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:02:
Vloerverwarming staat nu toch niet aan? Als het echt een warmteprobleem is zou ik het modem gewoon openmaken...
Sowieso, vloerverwarming in de meterkast ?

Naar mijn weten word vloerverwarming altijd een stuk van de muur af gelegd dus de kans is klein dat de meterkast daar erg van opwarmt. De huizen waar ik kom iig niet :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sapphire schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:48:
[...]

Sowieso, vloerverwarming in de meterkast ?

Naar mijn weten word vloerverwarming altijd een stuk van de muur af gelegd dus de kans is klein dat de meterkast daar erg van opwarmt. De huizen waar ik kom iig niet :+
Mijn vloerverwarming pompt nu heerlijk koud water (18 graden) rond. Temperatuur in huis komt zelden boven de 22 graden, tenzij ik deuren en ramen open ga zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:28:
Dat lijkt me meer een "Architectonische Fout", dan.... Welke "LUMMEL" laat er een stadsverwarming met water van +90 graden Celcius binnen komen in de zelfde ruimte als dáár waar (o.a.) het Electra en kabel AOP zit :S
Omdat daar de meting natuurlijk plaatsvind van verbruik ;) Ook alle andere kabels en watertoevoer komt daar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kan je hem om te testen niet weer even buiten de meterkast plaatsen om te kijken of het probleem dan weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 09:12
wimmel_1 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:09:
Die "rommel" is sowieso passief gekoeld en een fan er op knutselen veranderd tevens niks aan de temperatuur van de omgeving.
Bewegende lucht koelt altijd beter dan stilstaande lucht. Als convectie niet voldoende beweging oplevert, kan een klein fannetje juist het verschil maken natuurlijk.

@TS: kijk eens of er roosters of andere openingen in het modem zitten en zorg dat die vrij zijn en naar boven en onder zijn gericht. Warme lucht stijgt op, dus op die manier creeer je misschien net een beetje convectie om de kritische onderdelen niet te heet te laten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:39
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:52:
[...]

Omdat daar de meting natuurlijk plaatsvind van verbruik ;) Ook alle andere kabels en watertoevoer komt daar binnen.
Mijn vader heeft ook stads verwarming. Maar die heeft daar toch echt geen last van. Gebruikt hij geen warmte dan zit er ook niets in zijn meterkast.

En waarom niet gewoon buiten de meterkast hangen? Mooi bakje er om heen en je ziet er niets van. En als het warmer als 40 graden in je meterkast is heeft een fan er op zetten ook geen nut. Je kan verse lucht aanvoeren via de onderkant en boven er uit gooien. Maar dan heb je weer warmte in je gang. Lijkt mij ook niet ideal. Maar misschien gewoon een monteur laten komen? En waar is de aansluiting?

[ Voor 34% gewijzigd door loki504 op 25-07-2015 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
Misschien een stomme vraag, maar heeft het niets te maken met de verplaatsing van de aansluiting? Je zei dat het modem eerst bij het raam hing en nu in de meterkast. Waar komt de kabel binnen? Is de kabel verlengd? Is de aansluiting wel goed gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij kabelinternet moet het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt zitten dat binnenkomt. Je kunt het dus niet even naar de woonkamer verplaatsen ofzo.

Met stadsverwarming kan het wel degelijk binnen je meterkast opwarmen. De aanvoerbuizen zijn ten alle tijde teminste 60 graden of hoger. Als je regelmatig warm water gebruikt blijft dat ook 'warm' en zeker in de meterkast.

Een fan heeft wel degelijk verschil want het blaast gewoon lucht bovenop het modem, net dat verschil tussen heet en niet heet zeg maar. Dat het gaat om warmte maakt in de praktijk niet zoveel uit. Als je zolderkamer in de zomer snikheet is zullen je ventilatoren iets harder moeten werken om je PC te kunnen koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikaya
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 16:54
Ik plaats al mijn apparatuur op een dikke gewafelde aluminiumplaat van 4 à 5 mm.
Door de wafels naar boven te leggen is er altijd een natuurlijke luchtcirculatie tussen de apparaten en de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:54

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 07:52:
Bij kabelinternet moet het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt zitten dat binnenkomt. Je kunt het dus niet even naar de woonkamer verplaatsen ofzo.
Dit is wel een andere discussie maargoed. Gelukkig is "zo kort mogelijk" een vrij niet concreet begrip. Tussen mijn AOP en modem zit nu 5 meter kabel, tussen dat of 30cm zit qua internet (ping of snelheid) 0,0 verschil. TV signaal is een ander verhaal, maar als je door een te lange kabel tussen AOP en model een wegvallend netwerksignaal krijgt dan is je TV signaal al lang daarvoor compleet onbruikbaar geworden. Dus TS, hoe is je digitale TV signaal ?

Dit alles uiteraard mits kwalitatief goede kabels gebruikt worden.
En niet alleen eigen wijsheid maar ook van een vriend die bijna dagelijks ziggo-spul aansluit voor zijn werk.
Met stadsverwarming kan het wel degelijk binnen je meterkast opwarmen. De aanvoerbuizen zijn ten alle tijde teminste 60 graden of hoger. Als je regelmatig warm water gebruikt blijft dat ook 'warm' en zeker in de meterkast.

Een fan heeft wel degelijk verschil want het blaast gewoon lucht bovenop het modem, net dat verschil tussen heet en niet heet zeg maar. Dat het gaat om warmte maakt in de praktijk niet zoveel uit. Als je zolderkamer in de zomer snikheet is zullen je ventilatoren iets harder moeten werken om je PC te kunnen koelen.
Oef stadsverwarming kan een kleine meerkast idd behoorlijk opwarmen :X

En of je dan met een fannetje warme lucht op een warm apparaat blaast maakt dan ook weinig uit. Kun je beter zorgen voor een betere doorstroom in je meterkast als geheel.
In nieuwbouw huizen is daarom ook altijd x centimeter boven en onder de deur aan opening verplicht zodat zich geen warmte opbouwt.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nieuwbouw en er zit geen kier of openingen meer bij. Komt merendeels doordat ik bij intrede gelijk een vloer van 3k heb laten leggen inclusief ondervloer. Het vloerbedekking vult namelijk de tochtrand mooi op.

Ik heb er niet zo'n last van maar op de echt warme en kleffe dagen dan merk ik dat het wireless gewoon 100x ruk is. Vaak timeouts, je kunt niet eens een boodschap op toilet doen zonder constant onderbrekingen terwijl ik als enige in de wijk op een heel ander kanaal zit dan de rest (De meeste zitten bij Ziggo allemaal op hetzelfde kanaal).

Je kunt best een fan richten op het modem en koppelen op de voeding van het modem zelf. Als het een kleine fan is zal deze niet zoveel stroom vergen en is een beetje luchtstroom voldoende om het modempje te kunnen koelen. Er zitten ook geen heatsinks in dat ding ofzo waardoor een beetje airflow wel gewenst is.

Afbeeldingslocatie: http://www.totalgeekdom.com/wp-content/uploads/2011/02/Upclose-Heatsinks-Modem1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/NlWCNRYDe5g/maxresdefault.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/AW7pFrBZB0g/hqdefault.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.photobucket.com/albums/c125/weesteev/Tech/IMG_3653.jpg

Zo even een paar voorbeelden getrokken van google. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-04 19:25
Hallooo,

Als je een modem hebt die beschrikt over een USB poort.
Kan je misschien de stroom van je modem gebruikten.
Dan knal je er zoiets tussen

http://www.dx.com/nl/p/do...THtAodFgcD-A#.VbNNX_ndfK8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 17:50
Kun je de warmtebron (stadsverwarming) niet isoleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:45
Als test even een tijdje de deur van de meterkast open laten staan lijkt me nog wel de meest eenvoudige oplossing om te testen of het ook echt aan de warmte ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:32
johnkeates schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:56:
Kan je hem om te testen niet weer even buiten de meterkast plaatsen om te kijken of het probleem dan weg is?
Dit dus. Ik zou wel twee keer nadenken voordat ik gaten in deuren ga boren. TS weet nog niet eens of het alleen de hitte ligt, hij heeft alleen een vaag vermoeden. Hoe ging het tijdens de laatste hittegolf? Toen was het 35 graden, heeft hij er toen de hele week uit gelegen?

Lekker dat ding buiten de kast testen, je zou zomaar verrast kunnen worden (dat ie ook daar niet blijkt te werken en het dus aan dat ding zelf ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 07:52:
Waarom niet? Bij mezelf juist gedaan, was veel handiger (dan kon daar alles bedraadt worden aangesloten, gezien er vanuit meterkast enkel een coax kabel naar de woonkamer ging). Volgens modem ook prima SNR.

Maar het signaal komt binnen via een gigantische coax kabel, en dan is het een probleem om daar nog een 10m coax kabel aan te knopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:55:
[...]

Waarom niet? Bij mezelf juist gedaan, was veel handiger (dan kon daar alles bedraadt worden aangesloten, gezien er vanuit meterkast enkel een coax kabel naar de woonkamer ging). Volgens modem ook prima SNR.

Maar het signaal komt binnen via een gigantische coax kabel, en dan is het een probleem om daar nog een 10m coax kabel aan te knopen?
In een oud huis kan je daar wel eens problemen mee krijgen. Vat het niet. Plak een ventilator op je modem, plak desnoods wat heatsinks erop, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 09:55 ]

Pagina: 1