Toon posts:

2 monitoren + beeld dupliceren op tv.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb het volgende probleem: Ik heb 2 monitoren aangesloten op mijn HTPC. De één via DVI en de ander via VGA. Dat werkt prima! Nu wil ik mijn tv graag als derde scherm inzetten voor films etc, via HDMI. Dat werkt op zich ook goed, maar ik kan het scherm alleen uitbreiden. Ik wil dan graag dat het beeld wordt gedupliceerd op mijn tv, zodat als ik een film kijk, de monitoren uit kunnen. Het werkt wel goed als ik 1 monitor aansluit en dan het beeld dupliceer op mijn tv. Dit moet toch ook mogelijk zijn met 2 monitoren?

Na een hoop geklooi in Windows en via Catalyst Control Center krijg ik het maar niet voor elkaar... Mijn processor is de AMD A-10 6800k met ingebakken GPU. Bedankt voor jullie hulp alvast!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Wat wil je precies ? Dat er 2 beeldschermen (je monitors) het beeld over elkaar verdelen, en dat het hele beeld gedupliceerd wordt op je tv ? Dat gaat niet lukken denk ik. Misschien dat het met dit programmaatje wel werkt

http://www.realtimesoft.com/ultramon/

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

dit gaat alleen met een actieve display adapter, dus die moet je tussen je vga aansluiting zetten op een DVI/HDMI aansluiting ;)
Met analoge aansluiting, lees VGA, is er maximaal 2 monitoren mogelijk.

Welke kaart/moederbord gebruik je overigens??

[ Voor 18% gewijzigd door keur0000 op 27-07-2015 12:50 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
@ JediUberknaft: Exact. 2 beelschermen en duplicatie naar tv. Ultramon had ik al geprobeerd. Gaat niet lukken.

@ keur0000: Ik gebruik het Asrock FM2A88M Extreem 4+ moederbord met een AMD A-10 6800k processor gecombineerd met 8 GB 2133mhz RAM geheugen. (HTPC)

Ik kan wel mijn desktop over de 3 schermen spreiden, dat werkt vlekkeloos. Je zou toch zeggen dat ik mijn 2 monitoren als 1 desktop kan gebruiken en de tv het beeld laat dupliceren. Mijn moederbord heeft een DVI, HDMI en VGA aansluiting. Dus 2 monitoren via de DVI en VGA poorten en de tv op HDMI.

Wat als ik er een videokaartje bijzet? Biedt dat een oplossing? De moederbord aansluitingen gebruiken voor de monitoren en de videokaart voor de HDMI uitvoer naar de tv. Kan er via Google niet veel over vinden... Een low profile videokaart is niet zo duur... Bedankt voor de reacties iig!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:17: Je zou toch zeggen dat ik mijn 2 monitoren als 1 desktop kan gebruiken en de tv het beeld laat dupliceren.
Dat moet je in de AMD driver instellen, als het goed is moet dat mogelijk zijn. Dan ziet Windows je 2 monitoren als 1 scherm en heb je voor Windows dus maar 2 schermen.
Een extra videokaartje zal in elk geval niet helpen, Windows ziet het nog steeds als 3 losse schermen.