Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter8
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 08:38
Beste Tweakers,

Ik heb graag jullie hulp nodig voor het aanschaffen van een nieuwe televisie.

Ik heb een drietal televisies op het oog maar ik kan nog niet echt een duidelijke keuze maken.

Het gaat om de philips PFS8109, de Samsung UE486700SL en de Samsung UE48JU6450.

Wat zouden jullie doen als keuze.
Belangrijk vind ik goed, helder beeld.
Dit wordt mijn eerste 3D televisie (misschien daar nog tips in)
Daarnaast vind ik het ook leuk om een potje te gamen.

De ambilight bij philips lijkt mij erg leuk/mooi maar ik heb hier verder nog ervaring mee.

Ik zie graag jullie meningen tegemoet.

Alvast bedankt!

Groeten
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
wouter8 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:54:
Ik zie graag jullie meningen tegemoet.
Welkom op het forum. Voor adviesvragen zoals deze hebben we Consumentenelektronica Aankoopadvies; je topic krijgt dus een verhuizing die kant op. Gebruik voor een eventueel toekomstig topic de quickstart zodat alle relevante informatie aanwezig is. Gebruik dan voor de beoogde producten ook even Pricewatch-linkjes. Daarnaast is het niet nodig om groeten te doen; deze kun je eventueel in je signature plaatsen.

Als ik uit de genoemde toestellen moet kiezen, zou mijn keuze gaan naar de Samsung UE48H6700SL. Deze is volgens de Pricewatch echter nauwelijks te krijgen dus is het niet de meest voor de hand liggend model. De genoemde Samsung UE48JU6450 zou mijn voorkeur niet hebben omdat het een buitenlands model is. De Philips 48PFS8109 zou mijn keuze niet zijn omdat het een Philips is en dit merk al jaren niet meer goed uit reviews komt.

Gezien de prijsklasse waarin de genoemde tv's vallen en het feit dat je af en toe games wil spelen, zou mijn advies eerder uitgaan naar een Sony W8-model als de Sony Bravia KDL-50W805B, Sony Bravia KDL-50W828B of Sony Bravia KDL-50W805C. Eerste 2 modellen zijn van 2014, laaste is een 2015-model. Prima televisies met een lage input lag waardoor ze ideaal zijn om op te gamen. En allen in mijn ogen stukken beter dan de door jou voorgestelde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter8
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 08:38
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een televisie rond de 50 inch

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 800 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films en series kijken via WD Nas en netflix. Televisie kijken en games. Geluid is voor mij minder belangrijk omdat alles via het home cinema set gaat.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf zit ik te dubben tussen de Samsung UE48H6700 pricewatch: Samsung UE48H6700SL Zwart, de Sony KDL 50 W805B pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart en de Sony KDL 50 W829 pricewatch: Sony Bravia KDL-50W829B Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke zouden jullie kiezen? De sony heeft een betere input lag wat beter is met games alleen samsung is volgens mij ook zo slecht nog niet.
De W829 wordt in een webwinkel als een upgrade aangeboden van de W805. Is dat echt een upgrade (dus beter).
Is de beeldkwaliteit echt zo groot tussen de sony en de samsung?
En is de sony echt veel langzamer dan de samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb je topics samengevoegd en een meer algemene naam gegeven. Twee adviestopics voor een televisie is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan aan mij liggen maar doet niemand hier meer aan een beetje zelfonderzoek? De vraag welke tv komt hier wel erg vaak voorbij terwijl er ruimschoots info hierover te vinden is op Tweakers en op de rest van het internet. Lees je in en ga gewoon naar een goede winkel (geen Mediamarkt) en maak een keuze. Zo moeilijk is het allemaal niet.