Thunderbird 700 SLOT A, tweaken...

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 09:49

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
ik ben ondertussen een van de zeer gelukkige eigenaren van een AMD Athlon, Thunderbird 700. De slot-a versie wel te verstaan. Draait hier perfect op mijn MSI K7PRO (6195). Heb hem nu dmv een 114(*2) Mhz bus op 802 mhz lopen. Opzich helemaal geen probleem e.d. echter, die T-birds moeten volgens mij veel harder kunnen =) (Hey, if it ain't broken,tweak it! :))

Iemand suggestie's ivm een evt. goldfinger (welke b.v.) en hoe de case in dat geval het beste/makkelijkste te verwijderen is. Ook een goede suggestie voor een goede cooler zou welkom zijn. (die dus op een 'kale' t-bird slot-a past)

Heb mijn 'oude' Athlon600 nooit opengemaakt, simpelweg ivm garantie redenen e.d. Echter deze cpu is te mooi om niet te tweaken :)

bij voorbaat dank allemaal vast

gtrzzz

oCe

-I am Jack's wasted life.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Zou er nog veel verschil zijn tussen de Athlon 700 Classic en 700 Thunderbird? Zou je misschien zo lief ;) willen zijn om even een paar CPU benches met Sandra 2000 op het forum te mikken? Dan zet ik er ook een paar van mijn Athlon 700 Classic op. Dan moeten we hem wel allebei op 700 instellen natuurlijk... ;)

Alvast bedankt.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
deal =) ik ga dat ding echter eerst even opnieuw in elkaar bouwen, de p3-800 wordt nu namelijk m'n server. (ipv de 'oude' athlon600), en die thunderbird wordt mijn workstation. 1 ding is zeker, hij is belachelijk snel :)

sandra 2000, okay. alleen onder win98 of win2k? onder win2k crashed 'tie namelijk bij het splash-screen. (nieuwste versie van sandra2000) is de eerste keer dat ik dat zie... ff kijken of dat dat kan omdat deze cpu niet echt 'regulier' is... 'tis immers niet de socket-a versie.

tevens vermeld natuurlijk je aantal mb's geheugen, type en welk mobo/chipset.

gtrzzz

oCe

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:10

Floor-is

5.2

Ok, eerst ff een paar vragen:

Hoe zien je L1-bruggen er uit? Hiermee bedoel ik of de gouden streepjes onderbroken zijn of niet. Als ze niet onderbroken zijn, zou je in principe ook de multiKlier kunnen gebruiken om te overklokken, dat is iig een stuk interessanter. Je hebt je FSB al op 114Mhz draaien, bij een multiKlier van 7.0 nu denk ik dat jij de ThunderBird wel naar 7.5 of 8.0 kunt krijgen met een FSB van ongeveer 108-112. Dan zit je dus op 810-896Mhz, dan moet je echter wel een flinke koeler gaan gebruiken. Als je nog verder wilt gaan, kan je met gebruik van peltier-elementen en waterkoeling je processor koud genoeg houden om nog een stapje er boven-op te doen. Ik denk dat je dan maximaal op ongeveer 1016.5Mhz uit zult komen (9.5*107). Als je daarbij ook je geheugenreepjes, videokaart en chipset koelt, kan je misschien nog tot 1054.5Mhz (9.5*111) komen, maar dan zit je denk ik wel tegen de top.

Lees ook even de review over het DURON-overklok-project. Hier is uitgelegd hoe je de multiKlier kunt aanpassen als jouw gouden verbindingen zijn verbroken en hoe het ons is vergaan met een DURON 600.

Itsme! out (c)

Bericht hierboven

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Itsme; ik heb (helaas? nee eigenlijk niet, deze is veel gelimiteerder enzo :) ) geen Thunderbird socket-a dus, maar slot-a!

misschien daar suggestie's voor?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:10

Floor-is

5.2

OCe, da's leuk, die zie je niet zo heel veel idd.

Zo ik had eigenlijk een heel ander stuk geschreven, maar na overleg met Jasper Jansen ben ik er achter gekomen dat de SOCKET A niet in het bezit is van golden bridges. Hierdoor ben je genooodzaakt een GFD te gebruiken. Deze kan je krijgen bij (bijvoorbeeld) www.step-thermodynamics.com en/of www.ninjamicro.com (of .co.uk weet ik niet meer zeker)

Verder is het zo dat je dan in het bezit zult moeten zijn van dipswitches om je voltage te kunnen tweaken, anders zal je niet echt ver komen. Als laatste: gebruik een goede koeler! Deze kan je krijgen bij alle winkels in de pricetracker, maar ik noem deze even bij voorbaat: www.oc-shop.nl (vriendelijke mensen, netjes en goede spullen).

Veel suc6, als je nog vragen hebt, mail me of stel ze hier, werkt altijd!

Floris

Bericht hierboven

Pagina: 1