advies gezocht: Op afstand besturen van touchbased software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 02:07
Op afstand besturen van een touchbased software via 3G/4G.

Een klant zit met een wens en wil graag weten of het volgende mogelijk is? Het bedrijf heeft over het hele land een kassa systeem wat bestaat uit standaard AMD pc(hdmi,lan, usb) dat door een 24-touchscherm wordt bestuurd. Het systeem draait windows embedded, waarbij gelijk tijdens het booten een custom software wordt opgestart. De software wordt bestuurd via touchscreen ingebouwd in het scherm en een toetsenboard mits aangesloten. Muis is geblokkeerd door de leverancier.

Nu wilt de klant op afstand de software kunnen besturen via het internet. WIFI en LAN is niet mogelijk. Het systeem moet 24/7 benaderbaar zijn.Welke mogelijkheden zijn er wat betreft de internetconnectie. 3G/4G?

Tweede vraag is: Welke remote desktop programma is in staat om touch based input te versturen naar de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Ik wordt ingehuurd door een firma soortgelijk aan deze klant.

Wij gebruiken Teamviewer, dit zal waarschijnlijk werken, probeer dit uit in de praktijk.

4G dongles werken prima, als wij meerdere systemen hebben staan bij de klant, gebruiken we een 4G router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je kunt toch gewoon met RDP werken?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
ThinClientQ schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:32:
Ik wordt ingehuurd door een firma soortgelijk aan deze klant.

Wij gebruiken Teamviewer, dit zal waarschijnlijk werken, probeer dit uit in de praktijk.

4G dongles werken prima, als wij meerdere systemen hebben staan bij de klant, gebruiken we een 4G router.
Heb teamviewer ook op me lijst staan om te testen. Ze hebben wel een touch app maar dat betekend niet dat ik de client software kan bieden aangezien die alleen touch input ondersteund en geen muis input. Maar een vraag over die 4G dongles zijn die geschikt om de client 24/7 te kunnen bereiken. Heb geen ervaring met die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Touch is gewoon een muis zonder dat je hem ziet. Met teamviewer zou het moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
memphis schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:38:
Je kunt toch gewoon met RDP werken?
Volgens deze bron ondersteund RDP geen touch redirection:

http://superuser.com/ques...-and-if-not-does-anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:31
TeamViewer lijkt me inderdaad de beste oplossing, ik gebruik het zelf ook om een PC die via 3G/4G aan het internet hangt op afstand te bedienen.

RDP lijkt me lastig, omdat een apparaat dat je over 3G/4G moet benaderen i.h.a. geen vast IP adres of netwerk naam heeft. Bij TeamViewer is dat opgelost door de verbinding in eerste instantie door een TeamViewer server tot stand te brengen. Je benadert te systeem dus via een unieke ID + password, en hebt geen IP adres nodig.

Of Touchbased software ook goed werkt onder TeamViewer durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja dat werkt. Laatst nog een laptop met win 8 en touchscreen overgenomen met teamviewer. Geen centje pijn :)
Let wel op als je voor TV gaat:
- voor commercieel gebruik niet gratis en ook niet heel goedkoop
- je wilt het spul goed beveiligen en alleen verbindingen van bekende machines toestaan. Op een hack van een kassasysteem zit je niet te wachten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1