Nieuwe laptop, Windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavenkoning
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02-2022
Goedenavond,

Ik begrijp er niks meer van. Ik ben dan ook niet zo goed in software installeren e.d., maar dat terzijde.

Ik heb een nieuwe laptop gekocht, een ASUS F555L, met Windows 8.1 erop. Alles geïnstalleerd, Windows geactiveerd, helemaal mooi. Het eerste wat ik daarna wilde doen is Google Chrome installeren. Het eerste probleem; ik open Internet Explorer, ga naar www.google.com en krijg allereerst de melding; "there is a problem with this website's security certificate ... click here to close this webpage ... click hre to continue to this website (not recommended)" - tja, tis Google, dus ik ga er maar gewoon heen. Ik heb dit echter voor -alle- websites die ik bezoek. Vervolgens probeer ik Google Chrome te installeren, dat kan niet - "application download did not succeed. Check your network connection, or contact your system administrator or network service provider"

Dusja, tot zo ver mijn nieuwe laptop die ik uit frustratie nú al bijna uit het raam wil gooien. Daarom kom ik op m'n knieën naar jullie toe. Wie o wie kan mij helpen? In Jip & Janneke taal, als dat tot de mogelijkheden behoort.

Groet,
een wanhopig persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het goed is kun je Chrome ook downloaden vanaf deze link. Mocht dat niet lukken, kun je naar deze pagina gaan en zelf de download starten.

Mochten beide resultaten niet werken, vraag ik mij af of de laptop überhaupt verbonden is met een netwerk of wellicht gratis en voor niks voorzien is van spy-, mal- of adware tijdens de installatie (en je dus Windows hebt geïnstalleerd vanaf die "leuke" unattended DVD's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavenkoning
Windows was vooraf geïnstalleerd. Ik heb daar dus niets aan gedaan. Het probleem is niet alleen Chrome, ik krijg met alle websites waar ik naartoe probeer te gaan de "security certificate" melding in m'n browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Staat de datum (dag, maand en jaar) en tijd op je systeem goed in gesteld?

[ Voor 16% gewijzigd door Zeehond op 23-07-2015 22:24 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zeehond schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:23:
Dat wou ik ook al zeggen ja.
Als je systeemdatum niet klopt, zijn SSL certificaten niet meer geldig. Die zijn namelijk beperkt houdbaar (van datum x tot y).
En dan krijg je idd meldingen als je een HTTPS beveiligde website bezoekt, want HTTPS maakt gebruik van SSL certificaten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 08:59
Zeehond schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:23:
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

McKaamos schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:26:
[...]

Dat wou ik ook al zeggen ja.
Als je systeemdatum niet klopt, zijn SSL certificaten niet meer geldig. Die zijn namelijk beperkt houdbaar (van datum x tot y).
En dan krijg je idd meldingen als je een HTTPS beveiligde website bezoekt, want HTTPS maakt gebruik van SSL certificaten.
Klopt, alleen had ik geen zin om de uitleg die jij wel geeft in je reactie, te geven :+ Dus goed dat jij die alsnlg geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 23-07-2015 22:38 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavenkoning
Wauw, al deze problemen alleen maar omdat de tijd niet goed ingesteld stond... Toen ik via de link hierboven Chrome installeerde gaf Chrome inderdaad automatisch aan, hee gozert, je tijd staat niet goed ingesteld. Gelijk gedaan, geen problemen meer.

Bedankt voor de reacties! Na veel gevloek en bijna de laptop uit het raam doet ie het nu prime en heb ik niks te klagen ;)
Pagina: 1