Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitein
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-12-2020
Hallo iedereen,

Gisteren besloot ik na het zien van een BSOD een back-up te maken van mijn belangrijkste bestanden en de laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit is echter verkeerd uitgepakt. Al gauw na het starten van het herstel kwam er in grote rode letters error te staan met daarboven Asrecovery - OS file deploy error.

Bij het opnieuw starten van de laptop verschijnt Windows Boot Manager. Hierin staat dat ik het probleem op 2 manieren kan oplossen. Gebruik maken van de Windows installatie CD of contact op te nemen met de fabrikant van de laptop wat Asus in mijn geval is.
Bij de levering heb ik geen dergelijke CD ontvangen en dat was 3,5 jaar geleden. Windows was immers al geinstalleerd. Ik heb geprobeerd om er zelf een CD te maken echter was de oplslag van de CD niet groot genoeg. Ik heb ook al contact opgenomen met Asus en ik ben in afwachting van hun antwoord.

Een vriend had mij zijn USB drive aangeboden met daarop Windows 8. Zou dit eventueel het probleem op kunnen lossen? Mocht dat wel zo zijn en ik zou graag weer terug willen gaan naar Windows 7, kan dat dan eenvoudig gebeuren door de laptop weer naar de fabrieksinstellingen te herstellen?

In ieder geval bedankt voor de moeite (om dit te lezen),
Kitein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zodra je de laptop aanzet, en een paar keer op F9 klikt, kan je dan nog recovery uitvoeren? Want wat ik nu opmaak uit je verhaal is dat je vanuit Windows een ASUS tool hebt gebruikt om alleen instellingen te resetten.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitein
Ik heb geen Asus tool gebruikt maar de recovery modus die je zelf al noemde. Het opzetten van het herstel is geen probleem. Eenmaal aan de gang is het bij elk van de drie opties uiteindelijk hetzelfde resultaat, namelijk de error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:06
Heb je al geprobeerd in SAFE MODE te starten? Als je daarmee wel kan starten en in Windows kan komen, dan heb je geen probleem en kan je vanaf hier verder met troubleshooten.

Het probleem lijkt mij namelijk verder wel duidelijk. Je probeert een restore uit te voeren en je systeem geeft aan dat hij de vereiste bestanden niet kan vinden.
Al gauw na het starten van het herstel kwam er in grote rode letters error te staan met daarboven Asrecovery - OS file deploy error.
Daarnaast heeft je vriend een Bootable USB met Windows 8 gegeven. Echter is dit wel de juiste variant en versie? Er zit namelijk een groot verschil tussen OEM en RETAIL en daarnaast ook nog in versie. Als hij alleen de home premium editie heeft en jij hebt Proffesional of Enterprise dan gaat het nog niet werken.

Mij inziens kan je het beste een reinstall doen van Windows 8. Hiermee behoudt je je data en heb je weer een versie Windows 8. De oude data komt dan in een map genaamd Windows.old.

Zie bijvoorbeeld: http://windowssecrets.com...Without-Losing-Everything

Daar staat precies hoe je dit kan uitvoeren.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk, schopje naar WOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi Kitein, waarom de CD te klein was kwam omdat er dan een DVD verwacht wordt.
Een CD is dacht ik 700 MB en een DVD rond de 4,7 GB. Meestal heb je daar een paar DVD's voor nodig.
Dus recovery Dvd's maken ipv CD's kan je de volgende keer proberen.
En ook bij een BSOD (je kan het automatisch herstarten bij zo'n fout uitschakelen) zie je een foutmelding met een code.
Volgende keer kan je misschien beter eerst eens bekijken mocht het weer voorkomen wat die code precies betekend, zodat je er achter kan proberen te komen waar de fout zit.
Want een BSOD kan ook voorkomen als hardware niet meer goed functioneert, en kan er voor zorgen dat je dan bij een poging alles te herstellen vast komt te zitten.
Of dat in jouw geval zo zit kunnen we niet zien zonder foutcode.
En lukt het je zoals Wylana al aangaf wel in de Veilige modus te starten, of Windows op te starten, dan heb je het logboek om te kijken of je de foutmelding kan vinden met de code en kan je via de prestatiemeter een diagnose maken van je systeem.
geef maar aan of je Windows nog kan starten op je laptop, en tot in hoeverre je info wil waarmee we je kunnen helpen de fout op te sporen voordat je het hele systeem terug zet naar de fabrieksinstellingen of windows opnieuw installeert.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitein
Daarnaast heeft je vriend een Bootable USB met Windows 8 gegeven. Echter is dit wel de juiste variant en versie? Er zit namelijk een groot verschil tussen OEM en RETAIL en daarnaast ook nog in versie. Als hij alleen de home premium editie heeft en jij hebt Proffesional of Enterprise dan gaat het nog niet werken.
Ik weet enkel dat het gaat om een illegale kopie van Windows 8. Ik wil eigenlijk wel graag Windows 7 Home Premium behouden zoals dat eerder ook het geval was.
Stel als ik gebruik zou maken van de USB en het werkt, zou ik dan door middel van een systeem herstel weer kunnen downgraden of zou ik dan weer voor hetzelfde probleem staan?
Heb je al geprobeerd in SAFE MODE te starten? Als je daarmee wel kan starten en in Windows kan komen, dan heb je geen probleem en kan je vanaf hier verder met troubleshooten.
Ik kan niet starten in Safe Mode. Bij het starten krijg ik de eerder genoemde opties van Windows Boot Manager. Bij de tweede staat wel het volgende : File: \windows\system32\winload.exe, Status: 0xc000000f, Info: The selected entry could not be loaded because the application is missing or corrupt.
Bij het opstarten besloot ik F8 in te drukken en dit resulteerde in Advanced Boot Options. Helaas is het bij elke optie ,van Safe Mode tot aan Windows normaal opstarten, zo dat ik weer naar de Asus Preload Wizard ga. Dit resulteert uiteindelijk na 3% weer in een error... Hetzelfde wat aanvankelijk gebeurde bij het herstellen van de laptop naar fabrieksinstellingen.
geef maar aan of je Windows nog kan starten op je laptop, en tot in hoeverre je info wil waarmee we je kunnen helpen de fout op te sporen voordat je het hele systeem terug zet naar de fabrieksinstellingen of windows opnieuw installeert.
Aangezien de mogelijkheden bij Advanced Boot Options geen succes opleverden zal ik toch nog een blanco DVD gaan halen om Windows op te branden. Ik zal laten weten hoe dat verloopt.

[ Voor 22% gewijzigd door Kitein op 24-07-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:06
Ik denk dat je nu verder kan zoeken naar de opstartbestanden die mogelijk corrupt zijn.

Deze kan je herstellen door gebruik te maken van de opstart DVD/USB. Echter snap ik nog niet of je nu Windows 7 hebt draaien of Windows 8? In het begin geef je aan dat je Windows 8 hebt en nu wil je je Windows 7 versie behouden?????

Enfin, start op met je gemaakte DVD/USB. Geef aan dat je Windows wilt repareren. Open een command prompt en scan de C-schijf dmv het volgende commando: SFC /SCANNOW

Zie voor meer informatie over SFC en de stappen: http://www.thewindowsclub...ecker-safe-mode-boot-time

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor licentie zit er bij de laptop dan? Zie je een sticker met een productkey (onder) op je laptop?
Die versie kan je dan het beste gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitein
Wylana schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:59:
Ik denk dat je nu verder kan zoeken naar de opstartbestanden die mogelijk corrupt zijn.

Deze kan je herstellen door gebruik te maken van de opstart DVD/USB. Echter snap ik nog niet of je nu Windows 7 hebt draaien of Windows 8? In het begin geef je aan dat je Windows 8 hebt en nu wil je je Windows 7 versie behouden?????

Enfin, start op met je gemaakte DVD/USB. Geef aan dat je Windows wilt repareren. Open een command prompt en scan de C-schijf dmv het volgende commando: SFC /SCANNOW

Zie voor meer informatie over SFC en de stappen: http://www.thewindowsclub...ecker-safe-mode-boot-time
Sorry voor de verwarring. Mijn vriend bood zijn USB met Windows 8 aan en mijn laptop draait van origine op Windows 7 Home Premium.

Wanneer ik de DVD erin doe moet ik de laptop opnieuw opstarten. Als ik dat gedaan heb krijg ik echter hetzelfde beeld als daarvoor. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je in de BIOS de cd/dvd drive op first boot zetten.
Meestal F2 of Delete in drukken na het opstarten om in de bios te komen.

Maar
Wat lezen we 8)7
Je kreeg een win8 USB van je vriend maar moet een DVD opstarten? :)
Stel je wil windows 8 gaan installeren komt je niet verder als je geen productkey gebruikt.
Gebruik je die van je vriend heb je 30 dagen, activeren moet je dan niet doen.
Want stel dat dat zou lukken, krijgt je vriend de melding dat het een niet legitieme versie is.
Maar dan heb je wel 30 dagen en kan je bekijken of al je hardware nog werkt.
Wel moet je in die tijd op zoek naar een Windows 7 home DVD die je kan gebruiken met je eigen productkey.
Zolang er geen hardware probleem is kan je dan win 7 home installeren en de drivers downloaden, maar dat zien we dan wel weer.
Blijf hier maar gewoon melden wat er gebeurd, en dan proberen we het wel in te vullen met informatie.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitein

Het menu met de taal, het toetsenbord verschijnt direct. Weten jullie hoe ik de repareer optie wel kan laten verschijnen? Zou het anders ook in een later stadium kunnen nadat Windows weer geïnstalleerd is?
Inmiddels is het dus gelukt om met de DVD in het installatiemenu te komen, alleen na het selecteren van de taal zie ik geen Repair Option verschijnen. Akkoord gaan met de voorwaarden en kiezen waar ik de installatie graag in zou willen hebben is wat er volgt. Ik had ook al geprobeerd om dan maar het hele proces te doorlopen, alleen is aan het einde kwam ik weer bij hetzelfde scherm als voorheen uit.

[ Voor 49% gewijzigd door Kitein op 24-07-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zie je in de bios bij de boot priority?
Daar kan je ook zien of je HDD nog in tact is.
Als daar de HDD niet correct wordt weergegeven, bijvoorbeeld als je er rare tekens ziet waar de naam van de hdd moet staan, of je ziet er geen HDD, dan is je hdd kapot.
Je zei dat je kon kiezen waar je Windows wilde installeren.
Dan zou je partities moeten zien waaruit je kan kiezen, die partities zijn je harde schijf.
Wat heb je daar precies gekozen?
Je kan overigens geen Windows 7 repareren met de DVD van Windows 8.
En ik dacht ook dat je zelfs niet eens kan repareren met een DVD anders dan die gebruikt is voor de installatie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2015 11:59 ]

Pagina: 1