Toon posts:

vraagje over een surround setje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een samsung htd6500 surround set (met bijbehorende pasieve subwoofer) en ik heb nog een actieve subwoofer van JVC liggen (jvc sp-dw103).

Nu is mijn vraag je voelt hem aankomen ;D

Kan deze actieve subwoofer op deze samsung set? en als dit kan zal dit het geluid ten goede komen...

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat voor aansluitingen zitten er op? Of moeten we dat voor je opzoeken? ;)

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38

ktf

Het genoemde apparaat heeft geen aparte sub out, dus simpel gezegd: nee. Je kunt een attenuator plaatsen op de sub uitgang, maar dat zou ik sterk afraden tenzij je precies weet wat je doet.

Wat betreft of het het geluid ten goede zou komen mocht het mogelijk zijn geweest: dat is niet te zeggen. Ten eerste is het heel persoonlijk wat jij 'beter' vind, en ten tweede is het sterk afhankelijk van wat voor subwoofer je wilt gaan plaatsen.

Als je je subgeluid wilt verbeteren, is de eerste stap altijd de plaatsing nakijken: daarmee verander je vaak meer dan door van sub te wisselen (uitgaande van een redelijke kwaliteit sub). Probeer eens een andere hoek, zet hem eens tien centimeter opzij of van de muur af etc. Dat kan gigantische verschillen maken.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 12:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

De sub lijkt (snelle google) een high-level ingang te hebben dus je zou hem aan kunnen sluiten op de subwoofer uitgang van de Samsung: lees de handleiding van de JVC eens ;) Je zult met een beetje durf de subwoofer kabel door moeten knippen en strippen, dus terug naar alleen Samsung wordt wat lastig (extra geknutsel met kroonsteentjes ofzo).

De Samsung versterker zal overigens afgesteld zijn op de bijgeleverde speakers, dus verwacht geen wonderen. De grote beperking zit met name in de satelieten en het bijbehorende plastic geluid.

Experimenteren met spul dat je toch al hebt liggen kan natuurlijk altijd, maar als je beter wilt is het handig vast te leggen wat je wil bereiken, wat je al hebt en wat je budget is.

[ Voor 34% gewijzigd door mr.paaJ op 24-07-2015 01:10 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep