Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ASUS RT-AC66U verbind niet met internet

Pagina: 1
Acties:

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:08
ok, iets heel vreemds. Als ik thuis kom van mijn werk kan ik vaak niet verbinden met internet op windows 7. Met mijn telefoon gaat dan wel gewoon. Zelfs verbinden met de router gaat niet. Dus het lijkt eigenlijk met alsof mijn wifi kaart kapot is. Dan, als ik de router herstart, kan ik wel verbinden met de router, maar niet met internet. Ook niet met mijn telefoon. Maar, gelukkig kan ik dan wel een factory reset doen, waarna alles herstelt. Maar dan na 1 of twee dagen heb ik hetzelfde probleem.

Wat soms ook voorkomt, is dat ik met mijn PC niet kan verbinden met internet, en dan 'problemen oplossen' kies als optie, waarna hij wel weer werkt.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Wat zijn je encryptie settings? WPA/WPA2 tkip/AES? Niet alle drivers vinden alle combinaties leuk. Ook zou je eens kunnen proberen je firmware van je router te upgraden, je drivers na te lopen, etc.

Irrelevant by default - rm -rf /

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:08
WPA2. Ik heb tevens de nieuwste drivers en firmware. Het rare is dat het probleem zich in de eerste maanden van bezit niet voordeed.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Er zijn meerdere storingen als ik je verhaal lees.
Geen internet: kan een DNS setting zijn.
Geen verbinding pc <> router : wifi (signaal, driver, authenticatie, encryptie).

Kun je wat meer info geven hoe eea is geconfigureerd?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 19:52
Aansluitend op EverLast2002, ben ik wel benieuwd naar als je geen internet hebt wat er dan mis is met je IP-instellingen. Heb je wel een IP-adres? Heb je überhaupt geen verbinding? Als je met een computer kijkt die met een kabel met de router is verbonden, wat zie je dan daar in de configuratie? Etc.

Gebruik je gewoon de standaardsoftware van je router?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

Je kan de router uitsluiten door direct je computer aan de internetverbinding te hangen, zonder router of switch ertussen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Ik zit je verhaal nogeens te lezen, maar de storing treedt vrijwel altijd op wanneer je je laptop vanuit werk in je thuisomgeving aankoppelt.
Staan er vanuit werk nog (afwijkende) IP settings in je device waardoor je logischerwijs thuis niet kunt verbinden ?
Mocht het weer optreden, doe dan eens een ipconfig /release, /flushdns en /renew op je laptop.
Pagina: 1