Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apple plet bug

Pagina: 1
Acties:

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
Artikel is een beetje dubbel op:

"Apple heeft een firmware-update uitgegeven die ervoor moet zorgen dat een bug in de ssd van sommige MacBook Pro-modellen wordt gerepareerd. Volgens de fabrikant kon de fout in sommige gevallen zorgen voor corrupte databestanden."

"Apple stelt dat de kleine firmware-update een probleem met de ssd repareert. In sommige gevallen kon er namelijk datacorruptie optreden, iets dat met de update voorkomen moet worden."

en:

"en weegt 1,9MB" sinds wanneer weegt er iets 1,9MB?

nieuws: Apple plet bug die tot datacorruptie op MacBook Pro-ssd kon leiden

[ Voor 16% gewijzigd door [Remmes] op 23-07-2015 17:29 ]

ja, daag.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Iets anders opgeschreven. Wegen is een beetje een kwinkslag maar lijkt me prima kunnen.

Verwijderd

MB is geen gewichtsmaat, het slaat dus nergens op. Misschien leuk voor een non-tech site.

• geertdo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-11 15:07
Misschien leuk voor een non-tech site.
Even scheef vind ik de uitlating: 'een bug pletten'. Het oplossen van een bug is een bugfix.

Het heeft geen enkele meerwaarde om het doodslaan van een dier aan de beeldvorming te laten meedoen bij een tech artikel over een softwarefout. Dat is toch totaal niet relevant. :| Bij een softwarefout denkt men echt niet aan ongedierte (ongewenste echte dieren), althans ik nog nooit. Dus waarom bij het oplossen van de fout wel? Waarom moet in vredesnaam bij een artikel over het oplossen van een softwarefout, die beeldvorming wel ontstaan? (zeker bij de lezers die geen software-engineers zijn).

De woordkeuze geeft daarom een onvolwassen en onprofessionele indruk.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Laten we onze keuzes - die ik overigens prima te verdedigen vind - hier scharen onder dichterlijke vrijheden. Een discussie over het al dan niet juiste gebruik van 'wegen' of 'pletten' lijkt me niet heel zinvol. Iedereen snapt wat we bedoelen en hoewel in sommige ogen kennelijk dermate fout gebruikt dat het een topic waard is, denk ik dat veel lezers juist dergelijke kwinkslagen prima weten te waarderen en wel op waarde schatten.

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
Iedereen snapt wat de schrijver bedoelt. Het komt alleen niet professioneel over in een nieuwsbericht. Ik zou dergelijk taalgebruik dan beperken tot de niet-nieuws berichten (reviews, specials ed) waar, in mijn ogen, meer ruimte is voor dichterlijke vrijheid en leuke kwinkslagen.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja voor mij heeft Tweakers nog juist het idee van 'tweakers', een stel hobbyisten (en professionals) die in hun vrije tijd een stuk prutsen en tweaken, niet erg officieel zeg maar ;)

Fixing things to the breaking point...

• geertdo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-11 15:07
RGAT schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:51:
Tja voor mij heeft Tweakers nog juist het idee van 'tweakers', een stel hobbyisten (en professionals) die in hun vrije tijd een stuk prutsen en tweaken, niet erg officieel zeg maar ;)
Nou, voor mij al lang niet meer. "Wij stellen technologie op de proef" lijkt me toch een serieuze bezigheid. De content wordt mijns inziens met een serieuze instelling gemaakt! En dat gaat op een menselijke manier (gelukkig). Kwinkslagen en dichterlijke vrijheden zijn prima, zelfs spelfouten (kun je hier ook aangeven). Bij een serieuze bezigheid hoort, zeker op de frontpage, een serieus taalgebruik. Dat ontbrak er hier naar mijn mening en gelukkig mag ik hier feedback over geven ;)

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Jammer dat hier moeilijk over gedaan wordt :-( , vroeger zou er op deze manier van schrijven totaal geen commentaar geweest zijn. Ik vind dat dit bij de naam Tweakers hoort en zo moet blijven.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
geertdo schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:33:
[...]

Nou, voor mij al lang niet meer. "Wij stellen technologie op de proef" lijkt me toch een serieuze bezigheid. De content wordt mijns inziens met een serieuze instelling gemaakt! En dat gaat op een menselijke manier (gelukkig). Kwinkslagen en dichterlijke vrijheden zijn prima, zelfs spelfouten (kun je hier ook aangeven). Bij een serieuze bezigheid hoort, zeker op de frontpage, een serieus taalgebruik. Dat ontbrak er hier naar mijn mening en gelukkig mag ik hier feedback over geven ;)
Dat is ook zeker waar, denk dat we het aan de redactie moeten laten om een tussenweg te vinden, met wat feedback van de community :)

Fixing things to the breaking point...

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Misschien past iets als "computable" wat ongetwijfeld een "netter en professioneler jargon" hanteert, beter bij sommige mensen.
(niet dat dat nette en professionele jargon er voor zorgt dat het nooit (marketing-)kletspraat is maar goed)

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 14:20
Ach, een bug pletten is toch niet zo'n vreemde beeldspraak gezien de oorsprong? https://nl.m.wikipedia.or...media/Bestand:H96566k.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Bij dit topic krijg ik het gevoel dat Tweakers onderhand nu bij elke artikel een aantekening hier kan verwachten. Vraag me dan ook af wat de verhoudingen hierin zijn. 8)7

Zelf niet echt een probleem met bugs pletten, op jacht naar bugs of dat een update 1,9MB kan wegen. Maar dan kijk ik misschien dan ook vanuit een dev-hoek. Zou het zelf zonde vinden als dit nu ook verdwijnt. Vooral de "Webwereld"-opmerkingen zet ik mijn vraagtekens bij, al komen die misschien meer uit een hoek waarin Tweakers puur en alleen een nieuwssite is? Hetzelfde commentaar op een Debian-artikel is voor mij ondenkbaar.

Gentoo BTW

Pagina: 1