Toon posts:

Mac HDD koppelen aan Windows 7 PC

Pagina: 1
Acties:

• pimnoordeloos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 21:41
Mijn MacbookPro is gecrashed en ik kreeg hem niet meer aan de praat. De Apple winkel zegt dat het een verloren zaak is en ik een nieuwe moet kopen. Daarom heb ik de HDD eruit gehaald en in mijn windows desktop geplaatst. Hij vindt de schijf in Disk Managment, maar hij is onbruikbaar. Ook in EaseUS Partition Master en recovery vind hij de schijf, maar kan ik er geen acties mee uitvoeren. Een complete recovery heeft geleid tot 12 mb aan bestanden :|

Weet iemand een manier hoe ik mijn gegevens van mijn macbookpro toch nog terug kan krijgen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoek even iemand met een Mac, dan is de boel meestal prima uit te lezen.

En een MacBook die het ineens compleet begeeft? Ik geloof er niet in. Sorry. Heb je dat dat ding nog in z'n geheel? (behalve de schijf dan..)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 23:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat? Een Macbook Pro die verloren zaak is? Kom er eens mee langs zou ik zeggen, denk dat ik veel voor je kan betekenen. En je harddisk ook, daar heb ik wel wat foefjes voor.

Wat is er exact mis mee? Welk model?

• pimnoordeloos
Er zit een loop in het boot systeem. Hij reageert niet op de command knoppen om hem terug te krijgen in recovery mode en hij blijft gewoon opnieuw opstarten. Heb een aantal bootschijven gemaakt van alle os x systemen die apple aanbiedt maar hij pakt er geen één. (meerder Serial bus flash drive creators gebruikt).

Heb al meerdere macbooks gerepareerd en deze is van mijn schoonzus. Ze kan alleen bevestigen dat het een macbook pro is voor de rest weet zij het exacte model niet. Moet toegeven dat ik veel macbooks heb die ouder zijn dan zes die het op een gegeven moment begeven en in een loop blijven zitten.

Maar ik vroeg mij voornamelijk af hoe ik een interne hdd van mac, die blijkbaar een seagate van 0,5 TB gebruikt, kan aansluiten op de SATA van mijn moederboord.

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-08 13:39
probeer de schijf eens te benaderen via transmac, dat heb ik wel eens gebruikt voor mn externe hdd die ik toen volledig gebruikt had voor osx

http://specs.tweak.to/18521

• sebastius

sebastius

Boot-loop... Geeft ie wel nog het boing geluidje? Ik vermoed, afhankelijk van het model, dat het de GPU of de SATA kabel betreft. Beiden zijn vaak te verhelpen.

Nogmaals: als je hulp nodig hebt met datarecovery: ik ben daar goed in en heb er de spullen/software voor.

[Voor 25% gewijzigd door sebastius op 23-07-2015 22:19]

• CH033
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

CH033

Stomp niet af, blijf slijpen

^ dit is een poging waard!

@pim
Als je data veilig wil stellen, ga niet wat proberen, kans is groot dat je de schijf wel aan de praat krijgt, maar dat je data onherstelbaar is..

Do whatever you love and you will be free

Is opzich ook wel logisch aangezien windows geen HFS(+) ondersteund. Probeer het eens met andere mac of ff trial van paragon HFS+ for mac downloaden. Kan je iig kijken of er nig wat op staat.

Als het een unibidy modelletje is wil het nog wel eens de sata kanel zijn.

• pimnoordeloos
ja heb alles weer terug aangesloten, zelf mycom kreeg hem niet aan de praat. Goede service trouwens. De macbook blijft in de loop. De combinatie keys werken niet om in het recovery menu te komen. Ik heb de schijf van een andere macbook pro erin gedaan en de macbook doet het nog steeds niet.

[Voor 5% gewijzigd door pimnoordeloos op 24-07-2015 14:22]

• sebastius

sebastius

Maar nog steeds post je niet de gegevens die we nodig hebben om je te helpen of een diagnose te stellen. Die harddisk krijg je ook niet meer 'aan de praat', dat moet je met speciale recovery-software proberen en als de schijf electronisch of mechanisch defect is heb je nog meer nodig.

Nogmaals: ik kan je vanaf afstand wel wat tips geven maar je kunt beter langskomen met de handel. Je loopt nu een beetje aan te klooien zonder echt naar de hardware te kijken en een goede diagnose te stellen.

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
sebastius schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:26:

Nogmaals: ik kan je vanaf afstand wel wat tips geven maar je kunt beter langskomen met de handel. Je loopt nu een beetje aan te klooien zonder echt naar de hardware te kijken en een goede diagnose te stellen.
Gewoon naar sebastius gaan (of opsturen) en vrijwel zeker dat je hem werkend terug krijgt!

AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee