Technische fout boeking huurauto: andere ophaallocatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:18
Ik heb een situatie met een verhuurbedrijf waar ik graag wat advies over zou krijgen.

In het weekend bezig geweest om een huurauto te reserveren voor 11 dagen op Corfu (Griekenland). Via verschillende vergelijkingssites prijzen opgevraagd en uiteindelijk op 1 site verder gekeken en daar uiteindelijk ook geboekt. Prijzen waren lager dan op andere sites maar nog steeds redelijk.

Na het invullen van de creditcardgegevens ging het echter fout: op de pagina waar de bevestiging gegeven werd stond ineens een totaal andere ophaallocatie, namelijk ergens in Duitsland... Op het scherm daarvoor (en door de rest van het boekingsproces) stond gewoon de locatie die wel zelf hadden ingevuld, namelijk het vliegveld van Corfu. Toevallig had ik al een screenshot gemaakt van de laatste pagina in het proces, gewoon voor de zekerheid, en daar zie je duidelijk de juiste ophaal- en inleverlocatie staan.

Afbeeldingslocatie: http://pimknops.com/zooi/scherm1.png
(Ik zie nu bij het uploaden dat het kaartje dat de locatie weergeeft ook al niet klopt op die pagina 8)7. Dat heb ik op dat moment natuurlijk niet gezien, alleen naar de tekst gekeken)
Afbeeldingslocatie: http://pimknops.com/zooi/scherm2.png

Volgende dag meteen de klantenservice gebeld, die schuiven het op een technische fout en bieden een vervangende auto (wél op Corfu) aan voor ruim 2x het bedrag waarvoor we geboekt hebben. Uit coulance willen ze nog een klein beetje korting geven maar het blijft veel duurder dan de oorspronkelijke prijs.

Ik vraag me af in hoeverre de boeking die we via de site deden al bindend was en of iemand tips heeft om nog met een sterker verhaal naar het verhuurbedrijf te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Hij is bindend wat op de bevestiging staat.. dus je mag hem voor dat bedrag ophalen in Duitsland.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 16:56
Hoe annuleer ik mijn boeking?
Om uw boeking te annuleren logt u in op uw account en gaat u naar de sectie “Boeking wijzigen/Annuleren” om vervolgens op Boeking annuleren te klikken. Dit is de snelste en makkelijkste manier om uw boeking te annuleren.

Wat zijn de voorwaarden voor het annuleren?
Volledige voorwaarden van ons annuleringsbeleid kunnen gevonden worden op onze website onder Onze Algemene Voorwaarden.
Of tijdens het boekingsproces onder "Belangrijke informatie":.
Boekingen VOLLEDIG BETAALD tijdens het maken van de boeking: Deze kunnen gratis online geannuleerd worden tot 48 uur voor aanvang van de huur. Voor boekingen die geannuleerd worden binnen 48 uur voor aanvang van de huur zal een annuleringstoeslag gelden die gelijkwaardig is aan 3 dagen huur. Annuleringskosten zullen nooit hoger zijn dan de daadwerkelijke huurprijs van de auto.
Boeking met AANBETALINGEN: Voor boekingen die meer dan 48 uur voor aanvang van de huur geannuleerd worden zal een annuleringstoeslag gelden dat gelijkwaardig is aan het bedrag van de aanbetaling. Voor boekingen die geannuleerd worden binnen 48 uur voor aanvang van de huur zal een annuleringstoeslag gelden van 3 dagen huur of het bedrag van de aanbetaling, naar gelang wat hoger is.
NO SHOWS: dit is van toepassing waar de auto niet opgehaald kon worden vanwege onvoldoende documentatie, het niet kunnen tonen van een geldige creditcard met voldoende kapitaal om de borgsom op te garanderen, en/of het het niet ophalen van de auto op de afgesproken tijd/datum. Geen vergoedingen vinden plaats voor no shows.

Let op: bepaalde verhuurbedrijven kunnen ook een aanvullend annuleringsbeleid hebben, lees dus goed de algemene voorwaarden van uw huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Je bent akkoord gegaan om een ford mondeo 'of soortgelijke auto' op Corfu vliegveld op te halen voor €409.

De verhuurder heeft al kenbaar gemaakt dat ze een vervangende auto hebben op die locatie. Dan lijkt het mij volstrekt onredelijk van ze om daar 2x zoveel voor te betalen. De overeenkomst was namelijk ten tijde van bevestiging duidelijk: een mondeo (of soortgelijks) op Corfu vliegveld voor €409.

Na de bevestiging nog wijzigingen maken aan de overeenkomst is niet zomaar mogelijk. Technische fout of niet.

Ik zou toch nog maar eens de klantenservice bellen en dit keer wat duidelijker zijn over hoe jij de overeenkomst interpreteert.

DukeBox schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:57:
Hij is bindend wat op de bevestiging staat.. dus je mag hem voor dat bedrag ophalen in Duitsland.
Nee het is juist precies omgekeerd: het is bindend wat vóór de bevestiging staat. Dáár ben je immers mee akkoord gegaan.

Hoe zou jij het vinden als je een contract ondertekent, en vervolgens een totaal ander contract (met jouw handtekening erop) terug zou krijgen? Dat is namelijk wat er hier gebeurd is.
Rannasha schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:03:
[...]
Maar de klantenservice heeft al aangegeven dat het gaat om een technische fout. Dus kostenloos annuleren lijkt me het minste waar de TS recht op heeft. Of de verhuurder voor de aangegeven prijs de overeenkomst moet nakomen op Corfu weet ik niet.
Het lijkt me lastig om het bedrijf te verplichten de auto te leveren. Ze kunnen altijd ervoor kiezen om te ontbinden en het geld terug geven.

[ Voor 44% gewijzigd door link0007 op 23-07-2015 15:05 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26

Rannasha

Does not compute.

DukeBox schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:57:
Maar de klantenservice heeft al aangegeven dat het gaat om een technische fout. Dus kostenloos annuleren lijkt me het minste waar de TS recht op heeft. Of de verhuurder voor de aangegeven prijs de overeenkomst moet nakomen op Corfu weet ik niet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:02
Bel je CC-maatschappij en trek de betaling in?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

paQ

Een mondeo of gelijksoortig op corfu kost je idd dik het dubbele. Duidelijk iets fout gegaan, gewoon annuleren en zelf iets zoeken.

offtopic:
Als je wilt heb ik nog wel een adres voor je tegen redelijke tarieven en soort van middenklassers. (ik had daar vorig jaar een Lancia Delta.... echt een schijtbak, maar wel groot genoeg voor een gezin met koffers en een buggy ;) )

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Regel het via de CC maatschappij, ik heb daar echt goede ervaringen mee bij betalingsproblemen of niet nagekomen overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je staat op zich wel sterk met je screenshots, maar je hebt niet heel veel tijd om je gelijk te halen.

Was laatst op tv dat Sunny Cars als een van de weinige wel meteen het volledige bedrag aan gaf en dat bij vele anderen er nog allerlei extra kosten bij kwamen, of idiote bedragen voor bijv. navigatie (100 euro/week ofzo, voor een TomTom van 120 euro).
Daar kom je idd ook wel uit op 600+ euro voor soortgelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-07-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik heb het even opgezocht, ik betaalde vorig jaar (mei vakantie) voor een Lancia Delta automaat, vrij nieuw, airco, kinderstoel + tomtom, 250 euro voor 7 dagen.
Contant betalen, voor de deur van de uitgang (stonden daar op me te wachten).
En net als het jaar daarvoor, bij terugkomst, gewoon op de parkeerplaats zetten, sleutel onder de mat en het vliegveld inwandelen.
(zelf maak ik dan wel even foto's vluchtig hoe ik de auto achterlaat, alsmede de stand van de tank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49

Barrycade

Through the...

Op diezelfde website kom ik voor een week al op bedragen van 650+ voor een week op Corfu.

Dus je kan nog een coulance proberen te regelen. Anders sta je over 2 weken bij een Fiat Panda voor duurder dan je nu betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Op corfu wemelt het van de kleine wagentjes (net als op al die bestemmingen) en ik ben ook op plaatsen geweest waar zelfs kleine autootjes al in de problemen raakten kwa ruimte. (daar wil je echt niet met een formaatje passat komen)
Het aanbod middenklassers is daar zo gering dat ze goud kosten

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 23-07-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:07
Helemaal eens met paQ. Neem lekker een Eco gebakje met Airco tenzij je met vijf of meer volwassenen in de auto zit. Kom je prima mee rond en een stuk voordeliger.

Op lokatie een aanbieding onderhandelen is ook een optie. In Griekenland staat het toerisme al flink onder druk momenteel, dus ruimte genoeg om te onderhandelen over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Knopsje schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:53:
Ik vraag me af in hoeverre de boeking die we via de site deden al bindend was en of iemand tips heeft om nog met een sterker verhaal naar het verhuurbedrijf te gaan?
Die boeking is bindend, tenzij de 'verkoper' aannemelijk kan maken dat hij dit aanbod niet wilden doen en dat dit voor de 'koper' kenbaar was (art. 3:33 en 3:35 BW). Je geeft zelf aan dat het een lage maar realistische prijs was, dus ik denk dat ze hier niet onder uit kunnen. Gezien de tijd kun je er voor kiezen om 'onder protest' te betalen en bij terugkomst stappen te nemen, zoals het inschakelen van een incassobureau of de gang naar de rechter.

Tips voor een sterker verhaal: 1) label alle screenshot duidelijk: aanbod, bevestiging, ect.; 2) markeer ook in het aanbod de afleverplaats; 3) maak ook screenshots waaruit blijkt dat deze prijs redelijk was.

[ Voor 13% gewijzigd door alfatrion op 23-07-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Volgens mij kan je gratis annuleren.
Waarom boek je dan ook niet gewoon opnieuw?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

PROnline schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:04:
Helemaal eens met paQ. Neem lekker een Eco gebakje met Airco tenzij je met vijf of meer volwassenen in de auto zit. Kom je prima mee rond en een stuk voordeliger.

Op lokatie een aanbieding onderhandelen is ook een optie. In Griekenland staat het toerisme al flink onder druk momenteel, dus ruimte genoeg om te onderhandelen over de prijs.
En dan genept worden met schades die je niet gemaakt hebt en 'verplichte' verzekeringen aangesmeerd krijgen. Kun je beter met de gebruikelijke kortingscodes (en cashback) bij CarDelMar boeken, die onderhandeld ook met lokale partijen maar heeft een eigen internationale verzekering die veel goedkoper is. Na CarDelMar is Priceline Group/TravelJigsaw wel een van de grootste autoverhuurders in de wereld, dus zou wel betrouwbaar moeten zijn.

En €15 per dag betalen voor een TomTom, dat mensen dat nog doen :o (en gedaan hebben: bij mijn trips in ZA en de VS was de kaart op telefoon kopen ook een stuk goedkoper) TomTom download je gratis in de Appstores en voor datzelfde geld heb je een jaarabbo met files en fliters dat ook nog is in Nederland werkt. En die geen verouderde kaarten heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 23-07-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:10:
Je staat op zich wel sterk met je screenshots, maar je hebt niet heel veel tijd om je gelijk te halen.
Ik denk het niet. Aangezien het kaartje en de tekst al compleet verschuillen is het wel redelijk duidelijk dat er technisch iets niet helemaal goed is gegaan. Ik zie overigens niet hoe de TS de prijs realistisch durft te noemen, voor dat geld kan je in augustus nog niet eens een Micra huren voor 11 dagen.

[ Voor 18% gewijzigd door tinzarian op 23-07-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klasse mondeo voor 2 weken in het hoogseizoen heb je niet voor 400e, minimaal 1500 (tot 2300) Is waarschijnlijker. Prijs is dus onlogisch. Annuleren, verlies pakken, en een mini auto als een polo oid huren is verstandiger. een klein wagentje is daar veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:55:
Een klasse mondeo voor 2 weken in het hoogseizoen heb je niet voor 400e, minimaal 1500 (tot 2300) Is waarschijnlijker.
dat is ook wat overdreven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UbjQeHtl.jpg
via easyterra.nl
Pagina: 1