Beste,
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe auto voor rond 15-16K en zal in september besteld worden.
Er zijn laatste tijd wel veel nieuwe modellen uitgekomen ofwel facelift van bestaande modellen.
Ik rij gemiddeld 15.000 km per jaar en heb voorkeur aan benzine motor rond 100 PK.
Wat auto moet hebben is een mooie uiterlijk, Airco, Parkeersensoren, Comfortabel voorstoelen, Goede wegligging (sportief) en goed motor.
Welke auto ik nu heb ondertussen al gereden:
-Ford Fiesta (90pk, moet nog 2de keer rijden want was zonder turbo)
Pluspunten: Rijd wel goed, mooi design, goede prijs
Minpunten: Algemeen beetje te klein, outdated interior en iedereen heeft het
-Mazda 2 (90pk, 1.5L atmosferisch)
Pluspunten: Sportief onderstelsel, Mooi design, interieur ook mooi, middelconsole zoals BMW, Gaspedaal zoals BMW, leuke motor die graag in toeren gaat en denk langer meegaat dan kleine met turbo zoals rest van auto op mijn lijst, versnelling werkt goed en soepel.
Minpunten: geen armsteun bij deurkant, onduidelijke dashboard bij toerental.
-VW Polo (90pk)
Pluspunten: Motor is oke, versnellingspook is extreem goed, interieur en stuur is prima. uiterlijk is ook prima.
Minpunten: Krijg last van mijn onderbeen (koppeling).
-Peugeot 308 (130pk)
Pluspunten: Mooiste design van alle auto, motor was erg goed bij 130pk, stoelen en dashboard is mooi.
Minpunten: Prijs (nog geen offerte), Bijna alles via touchscreen bv Airco..., nogal kaal interieur.
Nog niet gereden
-Seat Ibiza (Hetzelfde motor en onderstel van VW polo)
Pluspunten: interieur ook mooi, rest kan ik nog niet beoordelen wegens geen testrit gedaan
Minpunten: nog geen testrit
-Opel Corsa
Pluspunten: prijs, rest kan ik nog niet beoordelen wegens geen testrit gedaan
Minpunten: slechte garage in mijn buurt
-BMW 1 (2de hands)
Pluspunten: Design erg mooi, potentieel motor, interieur
, Sportstoelen zat erg goed. Deze zaterdag testrit van BMW 114i en 118D
Minpunt: Prijs
-Renault Clio
Testrit op komst binnenkort
Kan iemand zijn ervaring delen met 1 van deze auto? en advies geven ofwel andere model die ik moet nog testen?
Momenteel gaat Mazda 2, Volkswagen Polo en BMW op top 3.
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe auto voor rond 15-16K en zal in september besteld worden.
Er zijn laatste tijd wel veel nieuwe modellen uitgekomen ofwel facelift van bestaande modellen.
Ik rij gemiddeld 15.000 km per jaar en heb voorkeur aan benzine motor rond 100 PK.
Wat auto moet hebben is een mooie uiterlijk, Airco, Parkeersensoren, Comfortabel voorstoelen, Goede wegligging (sportief) en goed motor.
Welke auto ik nu heb ondertussen al gereden:
-Ford Fiesta (90pk, moet nog 2de keer rijden want was zonder turbo)
Pluspunten: Rijd wel goed, mooi design, goede prijs
Minpunten: Algemeen beetje te klein, outdated interior en iedereen heeft het
-Mazda 2 (90pk, 1.5L atmosferisch)
Pluspunten: Sportief onderstelsel, Mooi design, interieur ook mooi, middelconsole zoals BMW, Gaspedaal zoals BMW, leuke motor die graag in toeren gaat en denk langer meegaat dan kleine met turbo zoals rest van auto op mijn lijst, versnelling werkt goed en soepel.
Minpunten: geen armsteun bij deurkant, onduidelijke dashboard bij toerental.
-VW Polo (90pk)
Pluspunten: Motor is oke, versnellingspook is extreem goed, interieur en stuur is prima. uiterlijk is ook prima.
Minpunten: Krijg last van mijn onderbeen (koppeling).
-Peugeot 308 (130pk)
Pluspunten: Mooiste design van alle auto, motor was erg goed bij 130pk, stoelen en dashboard is mooi.
Minpunten: Prijs (nog geen offerte), Bijna alles via touchscreen bv Airco..., nogal kaal interieur.
Nog niet gereden
-Seat Ibiza (Hetzelfde motor en onderstel van VW polo)
Pluspunten: interieur ook mooi, rest kan ik nog niet beoordelen wegens geen testrit gedaan
Minpunten: nog geen testrit
-Opel Corsa
Pluspunten: prijs, rest kan ik nog niet beoordelen wegens geen testrit gedaan
Minpunten: slechte garage in mijn buurt
-BMW 1 (2de hands)
Pluspunten: Design erg mooi, potentieel motor, interieur
Minpunt: Prijs
-Renault Clio
Testrit op komst binnenkort
Kan iemand zijn ervaring delen met 1 van deze auto? en advies geven ofwel andere model die ik moet nog testen?
Momenteel gaat Mazda 2, Volkswagen Polo en BMW op top 3.