Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Caravan banden

Pagina: 1
Acties:

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:22
De sleurhut is toe aan nieuwe bandjes, echter is het advies om er C banden onder te plaatsen (bestelwagen banden)

kies ik

A- onderste uit de kan comfort is niet namelijk niet van toepassing en een loadindex van 750Kg per band = 750Kg per band
B- Kies ik een B merk band die volgens de ANWB redelijk tot goed scoort en die je vaak onder caravans ziet
C- ik ga niet op vakantie en koop michelin :9

Poll: Welke banden onder de sleurhut
A- Budget
B- Middenklasse
C - Het welkbekende A-merk
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395030&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

ter info: banden varieeren in categorie A tot 45 euro, in Categorie B tot 75 euro en in Categorie C tot 150 euro :)

Mijn 1e ingeving is een setje GT-Radial maxmilers te kopen, daar heb ik goede ervaringen mee, en vallen in de middenklasse (50 euro per band +-) Maxxis Trailermax kan ook maar dat is geen C band maar een echte aanhangwagenband waar dus veel minder lucht in mag. en deze is een stuk duurder!

andere nuttige info: ik rijd ongeveer 5k kilometer per jaar met de sleurhut in de zomer en winter

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 23-07-2015 13:50 ]

• WRX2.5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2023
Vredestein T-Trac 2, ook in heavy load uitvoering. A merk band, niet richting gebonden montage en onder de 50,00 te krijgen (afhankelijk van maat)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Uit willekeurig welke bandentest komen de A-merken steevast een stuk beter uit de bus. Dus ik zou zeggen, mooie deal op de. A-merk band zoeken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Zorg ook dat ze (als je de caravan niet achter de auto hebt zitten) niet vol in de zon staan te bakken. Afdekken met een zeil zodat ze niet zo snel uitdrogen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:16

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

A-merk is voor een caravan echt een overkill. M'n ouders karren zelfs al jaren naar alle tevredenheid met C-kwaliteit Chinese banden rond. En dan heb ik het niet over caravan gebruikers die één keer per jaar naar Frankrijk of Duitsland ermee rijden, maar vanaf het voorjaar meerdere keren per maand ermee op stap gaan.

Voor een caravan zijn wat andere aandachtspunten belangrijk ten opzicht van een auto. Load index, zorg dat de banden het gewicht makkelijk aan kunnen. Dus is je caravan 1400kg, dan is een load index van 750kg echt te weinig. En zorg voor de juiste bandenspanning.
Daarnaast, bescherm de banden tegen de zon, en probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat de banden te lang in dezelfde positie stil staan. Daar veroudert een band het meeste door.

Omdat m'n ouders hun caravan zoveel gebruiken, hebben ze juist geen last van verouderende banden. Slijtage en gewone ouderdom (op basis van de productiedatum, niet uiterlijk) zijn de reden om de banden te vervangen. Niet droogtescheuren of vlakke stukken.

Mijn advies, kies voor de B-kwaliteit.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 17:36

Nox

Noxiuz

C- ik ga niet op vakantie en koop michelin :9

Doe dat maar, zit je mij ook niet in de weg met je sleurhut :+ :P Nee, pak gewoon honkietonkie banden, voldoen vaak prima. Gewoon die dingen goed onderhouden is belangrijk. Na een paar jaar zit er profiel op maar zijn er droogtescheuren, zonde van je dure michelinbanden. En zorg dat de loadindex van je band het ruim aan kan, goede bandenspanning enz. je kent het wel.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:22
WRX2.5 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:12:
Vredestein T-Trac 2, ook in heavy load uitvoering. A merk band, niet richting gebonden montage en onder de 50,00 te krijgen (afhankelijk van maat)
175/80-14 ...

bedankt iedereen voor de tips en meningen, ik ga waarschijnlijk morgen een setje maxmilers bestellen a 50 euro per stuk ( keuze B dus) :P

https://www.autobanden-36...ler-x/175-80-R14-99N.html

(GT radial.. is weer 2 pk extra voor de caravan als ik de letters wit maak met tip-exx)

[ Voor 16% gewijzigd door Reloader op 27-07-2015 12:56 ]

Pagina: 1