Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-03 10:49
Beste Tweakers,

Na veel onderzoek/vergelijkingen kom ik op deze 2 laptops uit;

-Alternate 15CL68 (BTO)
https://www.alternate.nl/Alternate/15CL68-GTX960-SSD+HDD-Notebook/html/product/1212639?tk=6044&lk=6092

-Lenovo IdeaPad Y50-70
http://www.paradigit.nl/lenovo-ideapad-y50-70/80038930/details.aspx
(Deze laptop kan ik echter ook nog met "Gratis studenten service" krijgen aangezien ik eind augustus met mijn nieuwe opleiding "MBO Applicatie ontwikkelaar (AO) op niveau 4 begin.)

Persoonlijk zit ik heel erg met de garantie bij Alternate aangezien hun niet echt bekend staan om de geweldige aftersales.
Dit zit volgens mij wel goed bij Paradigit/Campusshop.

Mijn budget ligt rond de +- €1000 euro.

Verder heeft de Lenovo IdeaPad Y50-70 maar 1 HDD/SSD slot zonder M-sata. Dit is voor mij heel jammer aangezien ik wel van plan was om een SSD in mijn laptop te zetten.
Dit is geen probleem met de BTO/Alternate laptop.

Mijn vraag is wat zouden jullie persoonlijk kiezen en hebben jullie ervaringen met de BTO/Alternate notebook? En is de Support van Alternate echt zo slecht als beweert wordt?

Ik hoop dat jullie mij hier in verder kunnen helpen.

Edit:
Na toch nog even verder te hebben gekeken kwam ik deze laptop tegen:

De Asus N551JX-CN176H

http://www.paradigit.nl/asus-n551jx-cn176h/80038013/details.aspx?channel_code=40&s2m_product_id=80038013&utm_source=tweakers&utm_medium=pricecompare

Ligt ook nog €100,- onder mijn maximum budget. (Hierdoor kan ik voor dit verschil een SSD van 250gig halen.) Alleen heb ik dan wel weer van mensen gehoord dat de Wifi in deze laptops toch een beetje bagger is. Iemand met ervaring die dit voor mij kan confirmen?

Verder kan in deze laptop ook nog een SSD gebouwd worden. Hierdoor is deze laptop toch iets meer aantrekkelijker dan de Lenovo y50-70. Enigste downgrade is dat in deze laptop een GTX 950m zit ipv een GTX 960m. Al lijkt mij dit verschil geen €100,- waard.

[ Voor 36% gewijzigd door spademan9 op 23-07-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:39

MazeWing

The plot thickens...

De BTO heeft al grote voordeel dat het echt gemaakt is als "custom made" laptop en voldoende mogelijkheden biedt om zaken aan te passen/toe te voegen.

Ik weet dat de Lenovo een wat minder scherm heeft. Ondanks dat het een IPS scherm betreft zijn de ervaringen niet echt denderend en is dit één van de mindere IPS schermen. De BTO zal ongetwijfeld een beter scherm hebben.

Is het niet mogelijk om bij BTO zelf of laptopdirect.nl een zelfde soort laptop te bestellen. Als je Alternatie niet echt vertrouwd lijkt me dat een goed alternatief.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:42
Houd er rekening mee dat die BTO laptop bij Alternate NIET is voorzien van een OS

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Alternate heeft inderdaad waardeloze aftersales. Dus je kunt beter een andere winkel zoeken voor de aanschaf van een BTO of Xnotebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:37:
De BTO heeft al grote voordeel dat het echt gemaakt is als "custom made" laptop en voldoende mogelijkheden biedt om zaken aan te passen/toe te voegen.

Ik weet dat de Lenovo een wat minder scherm heeft. Ondanks dat het een IPS scherm betreft zijn de ervaringen niet echt denderend en is dit één van de mindere IPS schermen. De BTO zal ongetwijfeld een beter scherm hebben.

Is het niet mogelijk om bij BTO zelf of laptopdirect.nl een zelfde soort laptop te bestellen. Als je Alternatie niet echt vertrouwd lijkt me dat een goed alternatief.
Hier heeft u zeker gelijk in!
Alleen het probleem is dat als ik een dezelfde laptop met ongeveer dezelfde specificaties probeer samen te stellen bij de "officiële BTO" is deze toch een tikkie duurder dan bij Alternate. Hierdoor neig ik toch meer naar Alternate toe.

Edit: En met "laptopdirect.nl" ga ik ervan uit dat u "Laptopplus.nl" bedoeld?

[ Voor 4% gewijzigd door spademan9 op 24-07-2015 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
Anoniem: 16328 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:38:
Alternate heeft inderdaad waardeloze aftersales. Dus je kunt beter een andere winkel zoeken voor de aanschaf van een BTO of Xnotebook.
Dit zal ik zeker in mijn achterhoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
Spekkie88 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:41:
Houd er rekening mee dat die BTO laptop bij Alternate NIET is voorzien van een OS
Hier had ik al rekening mee gehouden. Dit is voor mij echter geen probleem aangezien ik nog een Windows 8.1 64bit licentie heb liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door spademan9 op 24-07-2015 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkwark
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-03 11:53
Ik heb de Alternate 15CL68 besteld en er word nu aangebeld dus me laptop is er, ik vertel je hoe die is.n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
mrkwark schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:08:
Ik heb de Alternate 15CL68 besteld en er word nu aangebeld dus me laptop is er, ik vertel je hoe die is.n
Helemaal top!
Ik hoor het graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-04 20:58
Ik heb hier een IPS GTX960M Y50. Het scherm is lang niet zo dramatisch als iedereen zegt. De kijkhoeken zijn erg goed, alleen de kleurreproductie is minder. Als je geen foto's of video's gaat bewerken dan zou ik mij totaal geen zorgen maken over dat scherm.
Het ontbreken van een extra manier om een harde schijf aan te sluiten is overigens een groter probleem. Zelf heb ik dit opgelost door een grote SSD te plaatsen. Hou er wel rekening mee dat het loshalen van de onderkant bij deze laptop met zeer veel beleid gedaan dient te worden.

Ik heb deze laptop gekregen van Paradigit omdat mijn Lenovo Y510P stuk was gegaan, dus wat garantie betreft zit je bij hen erg goed!

De upgrade van GTX950M naar GTX960M is inderdaad niet zo groot, en de 100 upgrade niet waard. Tenzij de laptop je verder meer aanspreekt.

Hou er overigens wel rekening mee dat die "custom build" laptop een stuk dikker, lelijker en zwaarder is dan de Lenovo of de Asus.
Verder zou je eventueel ook nog naar de Acer V15 Nitro kunnen kijken, als je verder geen problemen hebt met het merk Acer.

[ Voor 13% gewijzigd door Pyramiden op 24-07-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
Pyramiden schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:24:
Ik heb hier een IPS GTX960M Y50. Het scherm is lang niet zo dramatisch als iedereen zegt. De kijkhoeken zijn erg goed, alleen de kleurreproductie is minder. Als je geen foto's of video's gaat bewerken dan zou ik mij totaal geen zorgen maken over dat scherm.
Het ontbreken van een extra manier om een harde schijf aan te sluiten is overigens een groter probleem. Zelf heb ik dit opgelost door een grote SSD te plaatsen. Hou er wel rekening mee dat het loshalen van de onderkant bij deze laptop met zeer veel beleid gedaan dient te worden.

Ik heb deze laptop gekregen van Paradigit omdat mijn Lenovo Y510P stuk was gegaan, dus wat garantie betreft zit je bij hen erg goed!

De upgrade van GTX950M naar GTX960M is inderdaad niet zo groot, en de 100 upgrade niet waard. Tenzij de laptop je verder meer aanspreekt.

Hou er overigens wel rekening mee dat die "custom build" laptop een stuk dikker, lelijker en zwaarder is dan de Lenovo of de Asus.
Verder zou je eventueel ook nog naar de Acer V15 Nitro kunnen kijken, als je verder geen problemen hebt met het merk Acer.
Bedankt voor de reactie!

Het scherm zat mij inderdaad niet heel erg dwars, het is toch meer dat er maar 1 HDD/SSD slot in zit. Aangezien hij al € 1000,- euro is en ik dan ook nog een 512GB SSD zou moeten halen komt dit toch jammer genoeg erg boven mijn budget.

Ik ben nu van plan om toch gewoon even naar de Paradigit te gaan in Groningen (Woon gelukkig dichtbij) en gewoon de Lenovo en de Asus te vergelijken en daarop mijn aankoop te baseren.

Verder heb ik persoonlijk geen goede ervaring met het merk "Acer" hierdoor valt Acer toch af.

"Hou er overigens wel rekening mee dat die "custom build" laptop een stuk dikker, lelijker en zwaarder is dan de Lenovo of de Asus."

Hier had ik inderdaad al rekening mee gehouden. Het design is voor mij ook niet super belangrijk zolang de laptop goed koelt en de bouwkwaliteit redelijk in orde is is het prima, voor mijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkwark
Zo ik heb de laptop nu een uurtje in gebruik en ja hij is iets dikker, maar dat merk je niet aan het gewicht, de drivers heb ik geinstalleerd via de site van BTO, en jemig.. Wat is die laptop stil haha:)

Moet er wel bij zeggen dat ik de versie met 16GB heb :)

Als je nog verdere vragen heb stel ze dan gerust, ik ga nu verder met de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-04 20:58
Gewicht valt inderdaad mee, die is hetzelfde, ik had het specificatielijstje nog niet door gelezen.

Het is inderdaad slim om even te gaan kijken. Dat blijft altijd het beste en daarna gewoon de laptop nemen waar je het beste gevoel bij hebt.

De Lenovo heeft meestal één RAM slot vrij. Als je dat in de toekomst nog wil upgraden kan je dat meenemen in je vergelijking. Kan je toch weer 80 euro schelen als je naar 16 toe wilt.
Overigens denk ik niet dat je de 16 ooit nodig gaat hebben als je niet video's gaat bewerken of zware software gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
Pyramiden schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:55:
Gewicht valt inderdaad mee, die is hetzelfde, ik had het specificatielijstje nog niet door gelezen.

Het is inderdaad slim om even te gaan kijken. Dat blijft altijd het beste en daarna gewoon de laptop nemen waar je het beste gevoel bij hebt.

De Lenovo heeft meestal één RAM slot vrij. Als je dat in de toekomst nog wil upgraden kan je dat meenemen in je vergelijking. Kan je toch weer 80 euro schelen als je naar 16 toe wilt.
Overigens denk ik niet dat je de 16 ooit nodig gaat hebben als je niet video's gaat bewerken of zware software gaat draaien.
De Asus notebook heeft inderdaad beide sloten al in gebruik, hier had ik nog geen rekening mee gehouden, daarom dank ik u voor de reactie. Al heb ik persoonlijk toch liever 2 HDD/SSD mogelijkheden dan 2 Ram sloten die al in gebruik zijn. Dit kan ook nog voordeel hebben qua dual channel (als je natuurlijk niet naar 16gb gaat upgraden) al was ik dit in de eerste plaats ook nog niet van plan. (Later misschien wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
mrkwark schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:48:
Zo ik heb de laptop nu een uurtje in gebruik en ja hij is iets dikker, maar dat merk je niet aan het gewicht, de drivers heb ik geinstalleerd via de site van BTO, en jemig.. Wat is die laptop stil haha:)

Als je nog verdere vragen heb stel ze dan gerust, ik ga nu verder met de laptop.
Veel plezier met de laptop,

verder zou ik het liefst willen weten hoe Alternate zou reageren als de laptop defect raakt maar dat is natuurlijk moeilijk na te bootsen. Mooi om te horen dat de laptop lekker stil is.

Als beide laptops (Lenovo y50-70 en de Asus n551JX-CN176H) toch niet naar mijn behoeften zijn zal ik zeker nog even naar de Alternate (BTO) laptop kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
mrkwark schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:48:

Hey mrkwark,

Ik ben toch van plan om de alternate (BTO) laptop te halen, mijn vraag was of je al enige problemen met de laptop hebt gehad? En hoe is de koeling van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkwark
spademan9 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:22:
[...]

Hey mrkwark,

Ik ben toch van plan om de alternate (BTO) laptop te halen, mijn vraag was of je al enige problemen met de laptop hebt gehad? En hoe is de koeling van de laptop?
So far so good !

Ik heb 2 games er op gedraaid Batman Arkham city en Gta V

Batman Arkham city draait met max settings netjes 60Fps
Gta V heeft een best veel glitches jammer genoeg (dit ligt echter aan V) voorwerpen laden niet etc,

De koeling die slaat eigenlijk nooit aan en de laptop hangt tussen 45/60 als je niets doet (vergeet dan niet dat de ventilator niet draait.) Bij gamen blijft alles ook gewoon 55/90 maar dit veranderd snel weer in 50/75 als je de ventilatoren op max zet

De drivers moet je trouwens bij BTO downloaden de cd die je bij alternate krijgt is gewoon incompleet.

De driver voor de ventilatoren vind ik wel echt bagger, Ik heb persoonlijk liever dat mijn laptop zijn fans iets harder draait en dan gewoon op 50 graden werkt. Helaas werkt de optie om de fans te beheren helaas niet goed. Je zit dus eigenlijk vast aan automatisch of maximaal. Moet er wel bij zeggen dat de fans nauwelijks hoorbaar zijn behalve op max natuurlijk maar dat valt ook heel erg mee. Ik ga wanneer windows 10 gereed is deze gelijk op de laptop zetten dus ben benieuwd of de drivers het blijven doen.

Verder is dit ding niet normaal snel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
mrkwark schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:04:
[...]

So far so good !

Ik heb 2 games er op gedraaid Batman Arkham city en Gta V

Batman Arkham city draait met max settings netjes 60Fps
Gta V heeft een best veel glitches jammer genoeg (dit ligt echter aan V) voorwerpen laden niet etc,

De koeling die slaat eigenlijk nooit aan en de laptop hangt tussen 45/60 als je niets doet (vergeet dan niet dat de ventilator niet draait.) Bij gamen blijft alles ook gewoon 55/90 maar dit veranderd snel weer in 50/75 als je de ventilatoren op max zet

De drivers moet je trouwens bij BTO downloaden de cd die je bij alternate krijgt is gewoon incompleet.

De driver voor de ventilatoren vind ik wel echt bagger, Ik heb persoonlijk liever dat mijn laptop zijn fans iets harder draait en dan gewoon op 50 graden werkt. Helaas werkt de optie om de fans te beheren helaas niet goed. Je zit dus eigenlijk vast aan automatisch of maximaal. Moet er wel bij zeggen dat de fans nauwelijks hoorbaar zijn behalve op max natuurlijk maar dat valt ook heel erg mee. Ik ga wanneer windows 10 gereed is deze gelijk op de laptop zetten dus ben benieuwd of de drivers het blijven doen.

Verder is dit ding niet normaal snel :9
Hey Mr Kwark,

Bedankt voor de reactie.

Mooi om te horen dat je er wel een leuk gamepje mee kan spelen!
Van de drivers had ik inderdaad al door dat je ze van BTO moest halen.

Verder houdt eigenlijk alleen de service van Alternate mij een beetje tegen van kopen, Als deze laptop bij Paradigit te halen was had ik hem nu al binnen. ;)

Goed om te horen dat de laptop redelijk stil is. Heb zelf ook al Windows 10 op mijn desktop en het werkt super! Zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkwark
Ik heb helaas hele slechte ervaring met campus/paradigit hebben blijkbaar ook een zwaar verouderde database (een medewerker vertelde me dat hoe bedoel je niet zo slim.)

De drivers voor 8.1 werken perfect op windows 10 dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. :)

Als ik weer achter nieuwe dingen kom laat ik je het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
mrkwark schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:56:
Ik heb helaas hele slechte ervaring met campus/paradigit hebben blijkbaar ook een zwaar verouderde database (een medewerker vertelde me dat hoe bedoel je niet zo slim.)

De drivers voor 8.1 werken perfect op windows 10 dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. :)

Als ik weer achter nieuwe dingen kom laat ik je het weten
Zie zelf persoonlijk alleen maar goede Paradigit reviews, maar wat voor soort slechte ervaring heb je met Campus/Paradigit gehad dan?

En helemaal top als je nog iets vindt wat tegenvalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkwark
3 laptops moeten terugsturen binnen 1 jaar en ze dan meer dan 1 week kwijt zijn... en dan pas na 3de reparatie zeggen dat ik eigenlijk al heel de tijd recht had op een leen laptop... :")

Edit:

Uiteindelijk mijn geld terug gekregen na al het gezeur..

En ik zal je zeker op de hoogte houden !

[ Voor 24% gewijzigd door mrkwark op 31-07-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
mrkwark schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:15:
3 laptops moeten terugsturen binnen 1 jaar en ze dan meer dan 1 week kwijt zijn... en dan pas na 3de reparatie zeggen dat ik eigenlijk al heel de tijd recht had op een leen laptop... :")

Edit:

Uiteindelijk mijn geld terug gekregen na al het gezeur..

En ik zal je zeker op de hoogte houden !
Toch uiteindelijk de Alternate (BTO) laptop besteld. Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkwark
spademan9 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Toch uiteindelijk de Alternate (BTO) laptop besteld. Ben heel benieuwd!
Je gaat er geen spijt van krijgen !

Ondertussen:

Ik windows opnieuw er op gezet ditmaal met uefi aan en de laptop start nu binnen 7 seconden op _/-\o_

Alles loopt nog steeds als een zonnetje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
mrkwark schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:16:
[...]

Je gaat er geen spijt van krijgen !

Ondertussen:

Ik windows opnieuw er op gezet ditmaal met uefi aan en de laptop start nu binnen 7 seconden op _/-\o_

Alles loopt nog steeds als een zonnetje !
Dat is zeker niet verkeerd!

Ben nu ook wel benieuwd hoe snel die SSD is. Wat voor soort SSD is het? (Moet ik wel met een korreltje zout nemen aangezien ik natuurlijk de goedkopere versie heb besteld.)

[ Voor 10% gewijzigd door spademan9 op 06-08-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkwark
Het is een ''ADATA’s SP900NS38 256GB M.2 SATA SSD''

Maar aan de zijkant van de doos staan alle specs wel jammer dat ze dit niet vermelden op de site :)

Laat trouwens weten wat er allemaal in zit bij die van jou ! :) en als het een Adata SSD is vergeet niet de adata SSD Toolbox te downloaden is een handig programma !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
mrkwark schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:40:
Het is een ''ADATA’s SP900NS38 256GB M.2 SATA SSD''

Maar aan de zijkant van de doos staan alle specs wel jammer dat ze dit niet vermelden op de site :)

Laat trouwens weten wat er allemaal in zit bij die van jou ! :) en als het een Adata SSD is vergeet niet de adata SSD Toolbox te downloaden is een handig programma !
Hey,

Ik heb er inderdaad ook een ADATA SSD in zitten. Verder alles wel redelijk hetzelfde behalve natuurlijk de 8gig ipv 16 en de 500gb hdd ipv de 1tb ect..

Bedankt voor de tip van de Toolbox zal hem zeker even downloaden.
Verder wel jammer dat ik zelf al een AC7260 Wi-fi chip gekocht had voor dat ik door had dat er al 1 standaard in zit. (Op de site stond dit niet aangeven jammer genoeg.)

Verder loopt hij super top! De SSD maakt hem natuurlijk super snel. Verder is de behuizing inderdaad geweldig gemaakt en hij voelt zeer luxe aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkwark
Super om te horen !

En oei dat is inderdaad niet bepaald super, Alternate zou echt meer specs bij deze laptops moeten plaatsen...
Pagina: 1