Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen internet na routerupdate

Pagina: 1
Acties:

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:26

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Vreemd probleem, nadat een vriend zijn router updatete, kreeg hij geen internetverbinding meer op 2 pcs die hij daar heeft staan, zodra ik de binnenkomende UTP kabel aansluit op een Rpi krijgt die netjes het 84.X.X.X ip adress van Ziggo en kan ik alles streamen.

De router is er tussenuit, maar zodra ik de utp kabel direct op een van de 2 pcs verbindt, geeft hij een onbekend netwerk.

Ook zie ik bij Config scherm -> alle config scherm-onderdelen-> Windows Firewall dat beide pcs daar verbonden zijn aan de Gast of Openbare Netwerken ipv de Particuliere Netwerken, zoals ik het hier thuis aan mij pc heb, ook gaan de leds mooi knipperen als ik de utp in die niet verbonden pcs steek, dan gaat hij wat identificeren en komt dan weer met onbekend netwerk.

Ook een laptop inprikken op de binnenkomende utp geeft gewoon netjes internet.
Adapters uitschakelen en weer inschakelen, of via de probleemoplosser laten zoeken geeft enkel dat de kabels niet juist zijn aangesloten, met een melding van NO DEFAULT GATEWAY.

Dit zou toch direct moeten werken, zeker gezien de Rpi en de laptop zo connecten, mdm is ook al gereset dmv 10sec de reset achterop de Umbee mdm ingedrukt te houden?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:44

MsG

Forumzwerver

Hoe is de setup? Je schrijft Ziggo, heb je nog een losse router achter de Ziggo-router? Dat moet je niet willen, tenzij je de Ziggo-router in bridgemodus zet, zodat die puur een modem wordt zonder routeerfunctie. Of van de 2e router de routeerfunctie uitzet (de DHCP uitzetten) zodat dit puur een accesspoint wordt.

Maar beschrijf dus eens de huidige setup.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Er hangt een verdieping lager een Umbee mdm zonder routerfuncties, er zit maar een uitgang op, deze gaat naar boven, en word dus in een router gestoken, maar deze is er nu even tussenuit.

Die ene kabel die dus binnenkomt geeft direct de Rpi het juiste IP van het Ziggo abbo dus dat moet wel werken. Zodra ik die utp in de pc steek, houd het dus op, terwijl er gisteren met een laptop op die kabel getest is geworden, en die kreeg ook meteen zonder wat in te stellen een verbinding.

Ook staat er geen statisch ip ingesteld oid

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SAiN ONeZ schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:49:
Er hangt een verdieping lager een Umbee mdm zonder routerfuncties,
"Umbee mdm"? Je bedoelt waarschijnlijk een "Ubee modem". Het is ook geen overbodige luxe specifiek te zijn. Gaat het om een EVM320 of iets anders?
er zit maar een uitgang op, deze gaat naar boven, en word dus in een router gestoken, maar deze is er nu even tussenuit.

Die ene kabel die dus binnenkomt geeft direct de Rpi het juiste IP van het Ziggo abbo dus dat moet wel werken. Zodra ik die utp in de pc steek, houd het dus op, terwijl er gisteren met een laptop op die kabel getest is geworden, en die kreeg ook meteen zonder wat in te stellen een verbinding.
Je probleem is dat je geen router meer ertussen hebt hangen. En zonder router kun je maar met een device een IP krijgen per boot van de (bridging) modem. Dus als je laptop al een IP gekregen heeft, ga je zonder modem reboot geen IP kunnen krijgen op je PC. Zonder IP geen default gateway, en dus exact wat je ervaart.

Oplossing is dus:
1) PC uit, modem uit.
2) Modem aan en wachten tot het volledig online is.
3) PC aan, en dan gaat het daarmee (maar niet meer met de laptop) werken.
Volgorde en geduld zijn belangrijk!

Geen zin om iedere keer modem te rebooten? Hang er dan weer een (werkende) router tussen :z
En ja, ook daar moet je bovenstaande volgorde volgen, dus modem en router uit, modem aan en pas router aan als modem volledig online is.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 23-07-2015 14:38 ]

Oslik blyat! Oslik!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Thnx Dion, en ik ben niet op locatie maar het is een oude, ondertussen heb ik de kabel indd in de pc laten steken, en een reset onder op het modem laten uitvoeren, hierna kreeg de pc weer verbinding!

Tevens is er contact geweest met Ziggo en die gaan een nieuwe modem met routerfunctie opsturen, problem solved, ik kon die reset niet plaatsen na het eenmaal uitgegeven IP, maar dat fixte em blijkbaar.

Nadat de modem met routerfuncties is ontvangen, zal ik router boven als accespoint instellen.