Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasili007
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Beste Tweakers,

Recent heb ik een nieuwe pc in elkaar gezet.

Spec:
Intel Core i5-4690K Boxed
Asus Z97-PRO GAMER
MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB
NZXT S340 Zwart
Gelid Solutions The Black Edition
Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/8
Crucial BX100 250GB
Corsair AX760

Maar het lijkt alsof de cpu niet correct werkt. ik heb CPU-Z geïnstalleerd en core speed veranderd steeds, core voltage ook
Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/jj5tfdu47/

heb foto's van misschien weet iemand wat er aan de hand is of misschien hoort het zo.
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/jj5tfdu47/cpu_Z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:11
Het hoort zo. Dat is energiebesparing. Als het niets te doen heeft clocked het zichzelf terug.
Wikipedia: SpeedStep

[ Voor 0% gewijzigd door LongBowNL op 23-07-2015 12:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasili007
En als ik de cpu overclock dan blijft die wel stabiel draaien ? dan clocked die zich niet terug ?
LongBowNL schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:58:
Het hoort zo. Dat is energiebesparing. Als het niets te doen heeft clocked het zichzelf terug.
Wikipedia: SpeedStep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:11
Wat bedoel je met stabiel? Het terugklokken is geen teken van instabiliteit.

Wat voor problemen heb je dat je denkt dat je PC instabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Stel je voor dat je overklokt en de cpu blijft op deze overklok zitten. Dan wordt je machine erg warm, ik weet niet wat voor koeler je hebt, maar het zal wel flink meer lawaai geven (en een hoge stroomrekening).
Voordeel voor de wintermaanden is dan weer wel, dat je de verwarming niet zo hoog hoeft te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je hebt net als ik een Haswell 4690K. Deze processor bespaart stroom door zichzelf terug te klokken als er geen rekenkracht nodig is, puur om energie te besparen :) Dit hoort zo.

Zodra je gamed of veel rekenkracht nodig hebt zal hij op vol vermogen draaien.
Dit is volledig normaal en zeer prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasili007
super dan weet ik het.
misschien klopt dit niet maar hoeveel fps zou ik moeten hebben met league of legends alles op ultra ?
kamaraad van mij heeft bijna zelfde setup alleen de cpu is Intel Core i7 4770K Boxed en deze GPU Asus STRIX-GTX780-OC-6GD5 en hij heeft rond 550 fps ik maar 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Op welke resolutie game je, en hij? Zijn GPU heeft 6 GB Vram zo te zien, wellicht dat dat uitmaakt (al betwijfel ik het).

Verder als je een monitor hebt met 60 Hertz dan heeft alles boven de 60 FPS geen zin; Als je 300 frames per second hebt en je scherm er maar 60 per seconde kan verversen, dan heb je dus 240 frames waar je geen drol aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:45
Je kan bij energiebeheer het schema 'hoge prestaties' instellen, dan blijft de CPU op de maximale clock frequency staan. Qua prestaties merk je hier echter weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Je kan ook manual in de bios het adaptive voltage veranderen naar manual, dan draai je altijd op vol vermogen. Maar dat zal alleen maar voor een hogere energierekening zorgen, meer hitteproductie en dus ook in feite een kortere levensduur voor 0,0 winst. Niet doen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Ivar19 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:41:
Je kan bij energiebeheer het schema 'hoge prestaties' instellen, dan blijft de CPU op de maximale clock frequency staan. Qua prestaties merk je hier echter weinig van.
Ik kan het hier niet meer mee oneens zijn. Bij spellen als lol heeft mijn 5820K de neiging om mij de middelvinger te geven en terug te klokken naar 3200Mhz wat resulteert in een aanzienlijke fps drop. Bij spectaten komt het vaak nieteens van de 1200Mhz af wat resulteert in een shitty sub-60fps kotsfest met stuttering waar je de haren uit je kop rukt. Ja zo erg is het. :/

Dat terzijde, maak je niet zoveel zorgen over >300 fps, ik cap het gewoon op 80. Meer is waardeloos.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 23-07-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:45
Thomg schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:10:
[...]

Ik kan het hier niet meer mee oneens zijn. Bij spellen als lol heeft mijn 5820K de neiging om mij de middelvinger te geven en terug te klokken naar 3200Mhz wat resulteert in een aanzienlijke fps drop. Bij spectaten komt het vaak nieteens van de 1200Mhz af wat resulteert in een shitty sub-60fps kotsfest met stuttering waar je de haren uit je kop rukt. Ja zo erg is het. :/

Dat terzijde, maak je niet zoveel zorgen over >300 fps, ik cap het gewoon op 80. Meer is waardeloos.
Ik ontken jou ervaring niet maar weet je zeker dat dit niet een andere oorzaak heeft? Zou niet mogen namelijk. Heb het zelf ook (nog) nooit meegemaakt.
Pagina: 1