Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop HBO CE

Pagina: 1
Acties:

• masquerate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 23:56
Hallo mede tweakers,

Ik ga aankomend schooljaar beginnen aan een HBO studie, commerciële economie.
Hiervoor heb ik een nieuwe laptop nodig en ben ik flink aan het zoeken en zou graag advies willen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik de laptop 95% voor verslagen typen en browsen/informatie opzoeken.
er zal misschien een klein beetje videowerking op gedaan worden met adobe premiere pro. Dit kan ook gedaan worden thuis op mijn vaste PC dus als het niet kan kan het niet.
Er zullen geen zware programma's of virtuele machines op gedraaid worden.

Wat is je budget?
Ligt rond de 900-1000 euro, hierbij hou ik rekening dat ik bij de dixons 10% korting kan krijgen en dan ik zakelijk een laptop kan kopen waardoor ik de btw terug kan vragen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, deze gaat elke dag mee met de trein.

Ik ben uitgekomen op het volgende.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N551JQ-CN072H€ 829,-€ 829,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 102,95€ 102,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 931,95

Hierbij zou het totaal liggen op 770 euro voor mij, wat voor deze specificaties heerlijk is.

Ik twijfel of ik deze kracht ga gebruiken en of er geen betere keuze is waarbij ik meer batterijduur krijg in ruil voor iets minder kracht. iemand nog ideeën of mooie laptops tegen gekomen?

Thnx!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik zou met jou eisen lekker voor een zakelijke notebook van bijv. HP gaan, al dan niet 2e hands.

www.google.nl

• masquerate
MisteRMeesteR schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:16:
Ik zou met jou eisen lekker voor een zakelijke notebook van bijv. HP gaan, al dan niet 2e hands.
Hier heb ik ook naar gekeken, voor een XPS 13 zou ik nieuwprijs op 1079 euro zitten, dus flink boven wat ik kan krijgen voor de 770 euro.
2de hands kom ik de dell XPS vrij weinig tegen als ze nog jong zijn.

HP, hebben die goede kwaliteit zakelijke notebooks?

[ Voor 6% gewijzigd door masquerate op 23-07-2015 11:50 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou voor een laptop die je elke dag mee gaat nemen echt kijken naar een model wat niet meer dan 1,5Kg weegt, als het meer dan dat is is het gewoon niet prettig meer om mee te moeten sjouwen.

Er zijn zat modellen die lekker licht zijn en genoeg power hebben om te doen wat jij wil doen :)

• masquerate
Ik zit op het moment bij BTO te kijken, leveren hun echt een goede kwaliteit?

kwam op volgende uit bij hun voor 923 incl, 760 excl.

13CL21: Intel Core i5 5200U, max 2.7GHz, mat 13.3" Full HD-scherm en Intel HD 5500 Graphics
4GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected RAM
4GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected RAM
250GB Samsung 850 EVO Solid State Disk, 2.5 inch SSD
Geen M.2 SSD Module in slot 1 (optioneel)
Intel® Dual Band Wireless-AC 7265 M.2 (2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.0
Keyboard US International, Nederland 13CL21
Windows 7 Home Premium 64bit NL + Windows 10 upgrade (incl Windows 7 DVD & installatie, max 16GB RAM)

Dit lijkt me zo een goede laptop om elke dag mee te nemen met wel genoeg power voor de aankomende 4 jaar.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

masquerate schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:49:
[...]
HP, hebben die goede kwaliteit zakelijke notebooks?
Zeker, de ProBook serie of Elitebook serie kan ik zeker aanbevelen.

www.google.nl

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03

MazeWing

The plot thickens...

Heb je al eens gekeken naar de HP Spectre X360?
Daar lees ik ook hele positieve verhalen over.

edit: Ik zou zelf nooit voor een HP ProBook of EliteBook gaan. Beide zijn absurd hoog geprijsd voor wat je ervoor terug krijgt! De ProBook beschikt daarnaast over ondermaatse schermen. Ook de EliteBook weet mij, gezien de prijs, niet te bekoren.

Indien je bereid bent zoveel geld uit te geven kun je beter voor een Mac gaan.

[ Voor 63% gewijzigd door MazeWing op 23-07-2015 17:02 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
masquerate schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:57:
Ik zit op het moment bij BTO te kijken, leveren hun echt een goede kwaliteit?
Mijn ervaring in het kort: nee.
Maar het hangt af van welke barebone je kiest als basis, sommige schijnen prima te zijn maar anderen zijn zo belachelijk slecht en goedkoop gebouwd... (vandaar de meestal lagere prijzen...)
Toetsenbord met de letters als stikkers op de toetsen, zeer dunne plastik behuizing die zo een halve centimeter in kan worden gedrukt (en vervolgens heb je even geen geluid meer oid omdat het sluiting maakt.
Koeling die ver onder de maat is voor de hardware die erin zit (altijd leuk op 90 graden in idle...)
Mij zie je iig nooit meer in de buurt van BTO, maar er zijn ook weer ervaringen te vinden die wel positief zijn, het is dus een gokje ;)

Fixing things to the breaking point...

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-11 12:03
MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:57:
edit: Ik zou zelf nooit voor een HP ProBook of EliteBook gaan. Beide zijn absurd hoog geprijsd voor wat je ervoor terug krijgt! De ProBook beschikt daarnaast over ondermaatse schermen. Ook de EliteBook weet mij, gezien de prijs, niet te bekoren.

Indien je bereid bent zoveel geld uit te geven kun je beter voor een Mac gaan.
Zelf heb ik een EliteBook workstation gekocht (8560w), drie jaar geleden. Ze zijn inderdaad schreeuwend duur, maar gebouwd als een tank. De mijne gaat elke dag mee naar de uni en is, afgezien van wat kleine krasjes, als nieuw.

Een i5 EliteBook is inderdaad 1000 euro ofzo. Je hebt ze echter gebruikt voor 250 euro. Dan heb je een 8460p, met een 2e gen i5, 4GB en 250GB. Uitbreiden kan makkelijk omdat het zakelijke dingen zijn.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dCj7KKqyOSo]

Zo stevig zijn ze dus. Je kunt ook kijken naar de concurrenten, de Dell Latitude E6420 en de Lenovo Thinkpad T420.
Uiteraard kun je ook grotere of kleinere en nieuwere of oudere modellen fiksen. Ze zijn allemaal veel goedkoper dan ze zouden moeten zijn, omdat ze vanuit lease contracten op de markt gedumpt worden.

[ Voor 3% gewijzigd door hjkv op 23-07-2015 17:19 ]

Pagina: 1