Aangezien mijn laptop een beetje aan het einde van zijn latijn is moet er een nieuwe computer komen. Ik hoef geen laptop meer. De PC gaat voornamelijk dienen als hypervisor pc waar een testomgeving op komt te draaien met een X aantal virtuele machines. Niet 24/7 maar puur voor de studie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk als hypervisor PC waar een X aantal VM's op moeten kunnen draaien. Er zullen geen spellen gespeeld worden dus een goede videokaart is niet nodig. Ook normale 'office' taken zoals e-mail, word, internet enzovoorts.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb zelf zo'n 800 euro in gedachte voor processor, moederdbord, geheugen, SSD, behuizing en voeding. De VM's zullen opgeslagen worden op mijn NAS. De rest van de randapparatuur heb ik al.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
SSD waar het OS (Windows) op komt te draaien en minimaal 16GB geheugen.
Ga je overklokken?
Nee
Ik heb even een willekeurige behuizing gepakt met voeding, hier moet ik nog naar kijken maar daar kom ik wel uit. Het gaat mij voornamelijk om de combinatie van processor, moederbord en geheugen.
Denk dat ik al een aardig eind ben gekomen maar tips & informatie is altijd welkom.
Ik heb voor 32GB geheugen gekozen omdat geheugen op dit moment toch niet zo duur is. En ik zo voor de komende tijd goed zit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk als hypervisor PC waar een X aantal VM's op moeten kunnen draaien. Er zullen geen spellen gespeeld worden dus een goede videokaart is niet nodig. Ook normale 'office' taken zoals e-mail, word, internet enzovoorts.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb zelf zo'n 800 euro in gedachte voor processor, moederdbord, geheugen, SSD, behuizing en voeding. De VM's zullen opgeslagen worden op mijn NAS. De rest van de randapparatuur heb ik al.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
SSD waar het OS (Windows) op komt te draaien en minimaal 16GB geheugen.
Ga je overklokken?
Nee
Ik heb even een willekeurige behuizing gepakt met voeding, hier moet ik nog naar kijken maar daar kom ik wel uit. Het gaat mij voornamelijk om de combinatie van processor, moederbord en geheugen.
Denk dat ik al een aardig eind ben gekomen maar tips & informatie is altijd welkom.
Ik heb voor 32GB geheugen gekozen omdat geheugen op dit moment toch niet zo duur is. En ik zo voor de komende tijd goed zit.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 243,95 | € 243,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97-D3H | € 102,- | € 102,- |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 32,- | € 32,- |
| 4 | Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/8G | € 44,70 | € 178,80 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 430W CM | € 59,50 | € 59,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO M.2 120GB | € 72,95 | € 72,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 689,20 | |
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB